G: Oletko lukenut lapsesi puhelimesta hänen tekstareitaan?

  • Viestiketjun aloittaja bbing
  • Ensimmäinen viesti
paha mutsi
Olen, ja samoin myös fb viestejä.. Mä haluun olla tietoinen ja kartalla. Sanokoot kukatahansa mitä tahansa lässynlää kirjesalaisuuksista ym potaskasta. Olen myös lukenu 9vuotiaan kirjeitä..
 
Olen, 8-vuotiaan. Ja juuri tänään käytiin keskustelua siitä, millaisia tekstareita saa lähettää, eli aion lukea vielä jatkossakin. Tyttö saattaa kaverinsa yllyttämänä lähetellä tyhmiä tekstareita muille kavereille, joten hiukan pitää vielä kontrolloida kännykän käyttöä.
 
bing
[QUOTE="vieras";25311764]Täysi-ikäisen ihmisen tekstiviestien lukeminen ilman kyseisen henkilön suostumista on rikos. Kyseinen rikos on viestintäsalaisuuden loukkaus, josta maksimirangaistus on yksi vuosi vankeutta.[/QUOTE]

Juu, ja kohta ne tulee mut kotoa hakemaan.. :D
Käsiraudat vain kilkkaa ja naapurin Irma kauhistuneena katsoo kun taluttavat minut maijaan... :D
 
Tyhjentelen 9v. tytön puhelimen viestimuistia silloin tällöin ja viestejä tulee väkisinkin silloin luettua. Lapsi on siis aina tietoinen, että näen viestit.. Muutaman Viestin sisällöstä on tullut juteltua. Tokaluokalla yksi kaveri lähetteli turhan roiseja viestejä, jotka eivät ihan sen ikäisten juttuihin vielä kuulu, pyysin vastaavat viestit näyttämään jatkossa.. Aika paljon lapsi oli myös lähetellyt muotimediaviestejä ja kuvaviestejä (jopa omaan puhelimeensa) ja näiden viestien kustannuksista käytiin myös keskustelua.. Ei olla jouduttu silti vielä turvautumaan prepaidiin tai saldorajoihin.
 
m,.,,,
en ole mitenkään tiukkapipoinen, mutta mitä hauska siinä on ettei luota kumppaniinsa sen vertaa että pitää syynätä puhelinta..?
Ihmiset on erilaisia katos. Ja historia ihmisillä on erilainen. Jos joskus on pahasti viilattu linssiin voi olla vaikea luottaa ihmisiin.

Silloin on pieni paha lukaista salaa puolison viestit ja todeta ettei mitään syytä huoleen. Siitä se luottamus pikku hiljaa kasvaa. Paljon pahempi on syytellä, epäillä ja tentata ja aiheuttaa jatkuvia riitoja ja erota.

Minä tiedän aina missä mies on ja voin aina vastata puhelimeen tai katsoa tuliko joku tärkeä viesti. Saan käyttää hänen sähköpostiaankin. Samoin hän minun. Kummallakaan ei mitään ongelmia asian suhteen.

Kysymys toisin päin? Miksi parisuhteessa pitää olla kirjesalaisuus?
 
"minä"
en ole mitenkään tiukkapipoinen, mutta mitä hauska siinä on ettei luota kumppaniinsa sen vertaa että pitää syynätä puhelinta..?
Meillä molemmat saa halutessaan lukea toiselle tulevat viestit tai vastata halutessaan toisen puhelimeen. Enemmän pidän outona sitä, että viestejä jotenkin piiloteltaisiin tai vedettäisiin herne nenään jos toinen ne lukisi.
 
"vieras"
Ihmiset on erilaisia katos. Ja historia ihmisillä on erilainen. Jos joskus on pahasti viilattu linssiin voi olla vaikea luottaa ihmisiin.

Silloin on pieni paha lukaista salaa puolison viestit ja todeta ettei mitään syytä huoleen. Siitä se luottamus pikku hiljaa kasvaa. Paljon pahempi on syytellä, epäillä ja tentata ja aiheuttaa jatkuvia riitoja ja erota.

Minä tiedän aina missä mies on ja voin aina vastata puhelimeen tai katsoa tuliko joku tärkeä viesti. Saan käyttää hänen sähköpostiaankin. Samoin hän minun. Kummallakaan ei mitään ongelmia asian suhteen.

Kysymys toisin päin? Miksi parisuhteessa pitää olla kirjesalaisuus?
Miksikö? Siksi, koska se on laissa säädetty.

Tiedoksesi sen verran, että viestintäsalaisuuden loukkaus on siis rikos, josta tuomitaan sakkoa, tai enintään yksi vuosi vankeutta. Viestintäsalaisuuden loukkauksessa myös teon yritys on rangaistava.

Sitä paitsi tuo sinun kirjoituksesi viittaa jo rikokseen yllyttämiseen. Viestintäsalaisuuden loukkaaminen on rikos. Rikokseen yllyttäminen on rikos. Eli viestintäsalaisuuden loukkaamiseen yllyttäminen on rikos. Minäpä otankin kaiken varalta epäilyttävistä viesteistä kuvankaappaukset ja näytän ne eräälle tuttavalleni, joka on poliisi.

Ja yllyttämisestä viestintäsalaisuuden loukkaamiseen on annettu tuomioita. Näitä löytyy googlettamalla vaikka kuinka paljon.
 
..
[QUOTE="vieras";25312049]Miksikö? Siksi, koska se on laissa säädetty.

Tiedoksesi sen verran, että viestintäsalaisuuden loukkaus on siis rikos, josta tuomitaan sakkoa, tai enintään yksi vuosi vankeutta. Viestintäsalaisuuden loukkauksessa myös teon yritys on rangaistava.

Sitä paitsi tuo sinun kirjoituksesi viittaa jo rikokseen yllyttämiseen. Viestintäsalaisuuden loukkaaminen on rikos. Rikokseen yllyttäminen on rikos. Eli viestintäsalaisuuden loukkaamiseen yllyttäminen on rikos. Minäpä otankin kaiken varalta epäilyttävistä viesteistä kuvankaappaukset ja näytän ne eräälle tuttavalleni, joka on poliisi.

Ja yllyttämisestä viestintäsalaisuuden loukkaamiseen on annettu tuomioita. Näitä löytyy googlettamalla vaikka kuinka paljon.[/QUOTE]

Jos asia on molemmille puolille ok se tuskin on rikos.
 
Khimaira
[QUOTE="...";25312034]En mä koskaan viestittele mitään sellaista mitä mies ei voisi lukea, oma tai kaverin.[/QUOTE]

aijaa. No mä viestittelen. Esim. omaa parisuhdetta olen puinut kaverille tekstarilla ja olisin melkoisen loukkaantunut jos miehensä olisi ne lukenut.

Ja muutenkin, ei ne viestit kuulu sille toiselle osapuolelle..
 
"minä"
No minäpä olen sen verran järkevä, etten lähettele arkaluontoisia asioita tekstarilla. Täytyy muistaa että aina on mahdollisuus, että joku ulkopuolinen ne lukee. Joko omasta tai vastaanottajan kännykästä.
 
"..."
aijaa. No mä viestittelen. Esim. omaa parisuhdetta olen puinut kaverille tekstarilla ja olisin melkoisen loukkaantunut jos miehensä olisi ne lukenut.

Ja muutenkin, ei ne viestit kuulu sille toiselle osapuolelle..
Sitä just tarkoitin, että erilaisia ovat ihmiset. Joitain haittaa joitan ei..

Ja se kannattaa aina muistaa kun viestiä lähettää.

Mä läträän aina parisuhde asiat miehen kanssa. Ja jos kaverille pitää päästellä höyryjä parisuhteesta niin teen sen naamatusten. Silloinkaan ei toki aina voi olla varma että asiat jää ihan kahden keskiseksi.
 
Khimaira
[QUOTE="...";25312085]Sitä just tarkoitin, että erilaisia ovat ihmiset. Joitain haittaa joitan ei..

Ja se kannattaa aina muistaa kun viestiä lähettää.

Mä läträän aina parisuhde asiat miehen kanssa. Ja jos kaverille pitää päästellä höyryjä parisuhteesta niin teen sen naamatusten. Silloinkaan ei toki aina voi olla varma että asiat jää ihan kahden keskiseksi.[/QUOTE]

onpas tämä vaikeaa..Onko se sun kavereillekin ok että miehesi lukee viestit?

Jos parisuhteessa on riittävästi ongelmia, niitä ei välttämättä pysty purkamaan miehen kanssa, tai keskustelun taso voi olla jotain muuta kuin rakentavaa. Silloin ei tee mieli läträrä asioita miehen, vaan kaverin kanssa.
 

Yhteistyössä