G: Oletko koskaan joutunut hälyttämään apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Monta kertaa.

Osunut ekana paikalle auto-onnettomuuden sattuessa, ekana paikalle kun vanha pappa sai sydänkohtauksen, soittanut poliisit kun naapurissa oli perheväkivaltaa, palokunnan kun mies teki itsemurhan polttamalla itsensä autoonsa, jne.

Omalle lapselle myös, kun hän sai pahan kouristuskohtauksen eikä herännyt millään.

Asikkaalle kun alkoi vuotamaan verta -ambulanssi
poliisit jokusen kerran - lapsi kateissa, rattijuoposta, miehen käytöksestä
palokunnan, poliisit, ambulanssin - kun syttyi palo kaverin naapurissa jossa kaasuliesi, tai hätäkeskus siis lähetti kaikki nuo paikalle
Tuossa siis nuo mitä nyt just tuli mieleen...

Noo.... yksi ilta soitettiin hätäkeskukseen (muita numeroita kun ei vissiin enään ole) ja pyydettiin lähettään palokunta ei niin hätäsesti tarkistamaan ettei ole hormipaloa.

Poliisin... tai no oikeestaan soitin työpaikan päivystävälle joka sit soitti poliisit kun yks kaunis aamu lehtiä jakaessani oli rapussa verta, hattu ja tekarit ja ovi auki.

Poliisille kun satuin kohille kun yks liike ryöstettiin.... tämä myöskin yöaikaan lehtiä jakaessani.

Niin ja kerran soitin poliiseille (taas lehtiä jakaessani) kun oli paikallisen elokuvateatterin oven lasi pistetty paskaks.

Niin ja kun olin töissä pienessä ruokaravintolassa niin yks asiakas kävi muhun käsiks (pöllyissä tais olla).
Olin yksin vuorossa salissa, keittiössä kokki joka oli oikeestaan jo siinä iässä että eläkkeellekkin olis jo päässy, eikä siis näe eikä kuule melkein ollenkaan ;)

Niin joo ja poliisit pari kertaa kun asuin semmosessa talossa missä asu mun yläkerrassa spurguja. Kerran ne tappeli niin kovasti että kuulu mekkala telsun äänen läpi. Ja kerran oli niin et yks niitten ystävä naapurirapusta oli sammunu siihen mein rapun oveneteen matolle.

Nuorempana soitin palokunnan kun trombi kaatoi hallin savupiipun (7-metrisen) ja sytytti hallin tuleen.

Poliisit soitin kun asuttiin miehen kanssa ekassa yhteisessä kodissa (ei lapsia) pankin yläkerran vuokrakaksiossa ja neljän aikaan herättiin kun kaivinkoneen kauha tuli olohuoneen ikkunasta läpi. Eli siis pankkiryöstö. Satuttiin vielä maalaamaan makuuhuonetta ja meidän sänky oli väliaikaisesti olohuoneessa...

Soitin tuolloin viiden aikaan äidilleni, joka siis nukkui, ensin löi luurin korvaan kun luuli, että herätys soi. Toisella kerralla vastasi ja käski mun mennä takaisin nukkumaan, löi taas luurin kiinni. Vasta kolmannella kerralla ymmärsi, että olin sanonut hänelle: "Kaivuri tuli seinästä läpi, pankkia ryöstetään." Tällöin emme vielä tienneet kaikkea, meidät oli evakuoitu poliisiautoon.

Olen pariin kertaan soittanut poliisille. Kerran, kun autotielle oli rakennettu kokko, että kävisivät katsomassa tilanteen. Ja toisen kerran kun motarin vieressä juoksi irrallaan hevosia.

Poliisin ja ambulanssin useasti. Poliisi teininä isäpuolen riehumisien takia ja ambulanssia itelleni kerran raskaana ja ulkona makaaville juopoille useasti(kun ollut joku vakava tila(lyönyt pään, epilepsiakohtaus jne). Ja polliisia myös ihan ns. juopoille jos ei pahaa hätää mut pakko saada turvaan pihalta.