G: Nimikoitko lapsesi vaateet?

SininenSatutar

Aktiivinen jäsen
16.04.2010
6 002
0
36
Ja jos niin miten?
Ihan vaan kirjoittamalla tussilla tms. lappuun nimen vai nimikointi nauhalla tms.?

Ja jos et nimikoi niin miksi?

Mä nimikoin, pyrin nimikoimaan ne hetimiten kun vaateet on hankittu. Mulla on käytössä ihan tuo tussi ja on valmista nimokointinauhaa sekä sit sallaista valkoista nauhaa johon voi tussilla kirjoittaa nimen.
Ja syy miksi nimikoin on se, että tyttö on sekä eskarissa että päiväkodissa. Kyllähän tyttö tuntee omat vaatteensa, mutta henkilökunta ei välttämättä, eikä mahdolliset harjoittelijat ainakaan.

Nimikoin, koska lapset ovat päiväkodissa.

Mä kirjoitan vaan kuulakärkikynällä lappuun tai kankaaseen nimen. Meillä on myös sellaisia silitettäviä nimellä varustettuja lappuja, mutta ne eivät pysy pesussa kiinni.

Joo esikoisen vaatteet nimikoin aluksi,kun aloitti tarhan. Nyt on vähän jäänyt se nimikointi. Ulkovaatteisiin oon laittanut vielä nimen,siis haalariin,lapasiin,pipoihin,lenkkareihin,saappaisiin.. Ja mä kirjotan tussilla siihen koko lappuun nimen.

Olen kyllä vähän huono tossa merkkaamisessa, mutta jos merkkaan, niin käytän laastariteippiä, johon kangastussilla merkkaan, lähtee pois kun vaatteen pistää kiertoon, eikä hankaa niskassa tai missään muuallakaan. Pysyy kiinni todella hyvin, kertaakaan ei ole tarvinnut uutta merkkiä laittaa =)

Mä oon nimikoinu ainoastaan pojan ulkovaatteet.. En siis sisävaatteita.. Ja päiväkodissa on.. Kirjotan tussilla teipin palaan nimen ja liimaan sen vaatteeseen, hyvin on pysyny.. En halua itse vaatteeseen tussilla kirjottaa, koska aion laittaa vaatteet kiertoon..