G: Naapuririidat: kuinka hulluihin riitoihin olet joutunut? Kenellä pahin naapuri? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi jessus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi jessus

Vieras
Meillä taas kahnataan naapurin kanssa. Olemme ostaneet vanhan talon, joka on naapurissa asuvan papparaisen lapsuuden koti. Pappa on valmiiksi aivan sekopäinen, ja riehuu millon mistäkin katkenneesta puskan oksasta. Nyt taas otettiin yhteen. Tällä kertaa siitä, että pappa syyttää miestäni siitä, kun hän on tasoittanut meidän pihamme soraa ja siinä samalla hänen mielestään pilannut yhteisen tien pään varastamalla siitä soraa. Tämähän nyt on äijän oma aivan älytön keksintö, ja tienpää on erittäin hyvässä kunnossa. Ollaan pidetty huoli, että tie näyttää hyvältä. Siinä samassa hän totesi, ettemme saa tilata pihaamme enää multaa, koska sen pinta nousee liian korkealle. Meidän pitäisi kuulemma antaa viereisen pellon vesien virrata tämän pihan läpi.... :D

Mieheni aurasi hyvää hyvyyttään koko talven tätä yhteistä tietä, ilman mitään velvollisuuksia, jotta vanhempien ihmisten ei tarvisi kolailla lunta. Toinen naapuri kovasti auraustöistä on kiitellytkin. Nyt kuitenkin tämä on papan mukaan aiheuttanut sen, että tieltä on lentänyt kiviä johonkin mihin ei pitäisi, ja tämä on aivan hirveää. Siis naapurin nurmikon reunalle on auraamisen johdosta lentänyt tieltä soraa. Ajatella! Ja nyt pappa antoi uhkauksen, että huomenna on oltava kuormallinen soraa tiellä levitettynä, tai muuten...

Todella typerää riidellä, mutta olemme yrittäneet puhua papalle, josko voisimme yhdessä sopia asioista ja asiallisesti keskustella jos jokin toisen tekemisissä harmittaa. Pappa kuitenkin on kaikki yritykset tyrmännyt karjumisella ja todella ala-arvoisella nimittelyllä. Hän tulee aina karjumaan naama punaisena kun sitä ja tätä on tehty ja tuota ei ole tehty oikein ja täällä me vaan maataan tekemättä mitään ja sitä ja tätä. Ihan kyllä molemmat käydään töissä, minä jopa kahdessa työssä, meillä on lapsi ja toinen lapsi tulollaan. Puhe ei auta mitään, koska ennen kuin itse ehtii sanoa lauseen loppuun, pappa huutaa jo päälle jotain esim "MINÄ EN KAKAROIDEN KANSSA NEUVOTTELE!!" Olemme molemmat kolmekymppisiä... Hullu mikä hullu. Kertokaapa te hulluimmista riidoistanne! Tämä naapurisotiminen ei ilmeisesti kovin harvinaista ole, olisi kiva kuulla muiden kokemuksia! :)

Voi ei, todella ärsyttävää!!! Aina noita valittajia ja toisten asioihin puuttujia riittää... Meillä oli paritalo, jossa naapureina iäkkäämmät ihmiset. Keksivät valittaa vaikka mistä ja aina olivat niin nyrpeitä. Hyvin pian meidän muutettua kys.asuntoon kävi selväksi miksi edelliset asukkaat lähtivät pois. Eli naapureiden...

Valittivat siitäkin kun kissan tassun äänet kuuluvat heille???? Eräänä päivänä vanhempi rouva tuli ripittämään miestäni kesken pihatöiden ja haistatteli miehelleni kunnon liudan kirosanoja ilman mitään syytä. Mieheltä paloi pinna lopullisesti ja huusi rouvalle takaisin pari valittua sanaa ja sanoi että ovat sellaisia helvetin turhan valittajia. Eipä mennyt pitkään kun naapurit muuttivat pois johonkin vanhusten taloihin.

Mieheni on muuten todella asiallinen ja ihan asiasta pinna paloi. Itsekään en enää sulattaisi tuollista törkyä yhdeltäkään mummolta tai papalta! Nyt asutaan omakotitalossa jossa tod.mukavat naapurit:)

Meillä hulluin naapuri! Tämä viiskymppinen tantta on kuuluisa hankaluudestaan edellisessäkin asuinpaikassa sekä työpaikallaan. Entisen naapurin mukaan tehnyt naapuruston elämästä helvettiä. Tämän parin yhteisen vuoden aikana on tehnyt valituksia tupakoinnista, siitä kun kolaamme lunta hänen pihalleen ja tulee monttu maahan (kumpikaan ei pidä paikkaansa), on yrittänyt saada meidän piha-aidan pois valittamalla isännöitsijälle ja hallitukselle, syöttänyt koiranpennullemme metallisuikaleita (ei käynyt onneksi kuinkaan!), uhkaillut oikeudella, heittänyt roskapusseja ovemme eteen, tekee päivittäin lähes kaikkensa herättääkseen ulkona nukkuvan lapsemme, sanellut säännöt meille missä häntä tulee tervehtiä ja missä ei, lähettänyt kaikille taloyhtiömme asukkaille herjakirjeen meistä (jossa uhkaa oikeudella) jne. jne.

Muutettiin rivitaloon asumaan (omistusasuntoon) jossa vaikutti ensialkuun olevan ihan mukavat naapurit. No seinänaapuri on eläkkeellä oleva perheellinen mies, jolla on aikaa ja halua tenuttaa pitkiä putkia. Yritin pitää neutraaleja välejä tähän heppuun joka istuu kokoajan joko autotallissa (mun autotallin viereinen kanaverkko seinä välissä) tai etupihalla, seinänaapuireita ollaan. Kommentoi siinä aina jotaki älyvapaata kuten antaa pisteitä kun ajan auton talliin tai kysyy aina mihin olen menossa tai mistä tulossa - aina. No siinä sitte yritin huumorilla tähän suhtautua kunnes alko kommentoimaan, että mun pitäisi kyllä pysyä enemmän kotona kun olin johonki lähdössä autola, tai että ootko johonki muuttamassa jne. Yhtenä päivänä/yönä klo 23 tuli oventaakse avautumaan ja ilmottamaan, että minä oon tehnyt autotallin seinään reikiä ja kerto samalla, että olen sieltä varastaunut jotakin - ei tiedä vaan vielä mitä ja että poliisi juttu tästä tulee. Siinä kohtaa ilmotin, että painu juoppo huutin kuuppaan ja jos on asiaa tervetuloa selvinpäin puhumaan. Ukko huuteli, että hulluja olette koko perhe :kieh: joo kiitos vaan. Seinässä on reikiä, mutta ukko on ne tehnyt itse suurella todennäköisyydellä. Haistatti sitten v*ttua lapsille pihalla ja mulle huuteli samaa aamusta iltaan.... nyt ukkeli häipy mökille ja on siellä kuulemma 2 kuukautta.
Toinen naapuri kertoi, että ukkeli oli hänelle jutellu että toivoo että mun lapsille kävis joku onnettomuus kun pelaavat futista pihalla "että tietäisivät" oli kuulemma todennu. Varmaan hajottaa seuraavaksi oman ikkunan tai potksee auton kylkeen lommon ja syyttä siitä lapsia tms.
Ja siis mitään ei ole ukkelille tehty tai sanottu tai vahingoitettu sen mitään omaisuutta päin vastoin oon lapsia varoitellu, että ei saa juosta sen pihalla tai potkia palloa niiden pihan lähellä yms.
Että saas nähdä miten tää päättyy :(

Mulla yhdessä asunnossa asuessa oli kusipää naapuri joka sattui olemaan talonmies. Kävi yleisavaimilla toisissa asunnoissa vain tarkistaakseen että kaikki on hyvin (?)?! Ja valitti tietysti joka asiasta niin kuin asiaan kuuluu. Kun olin muuttanut sinne ja näki mut rapussa niin tuli kysymään paperit :D ja alkoi tivaamaan että kuka on vuokrannut mulle kämpän ja ketä siellä asuu jne.

No meillä naapurina noin nelikymppinen mies, jolla osuvasti on "kivat" natsiviikset. Hän on mm:

Soittanut poliisit kun koiramme kuulemma juoksevat vapaana. Olivat todellisuudessa aitauksessa.

Perunut myöntymyksensä meidän autotallin rakentamisesta lähelle tonttiemme rajaa. Tästä hyvästä jouduimme tekemään piirustukset uusiksi ja pihamme pieneni huomattavasti. Mikä hauskinta, hän tuli myöhemmin pyytämään vastaavaa lupaa omalle varastolleen :)

Valittanut kissoistamme, jotka kuseksivat hänen pihalleen. Muuten hyvä, mutta meillä ei ole kissoja..

Muutaman kerran olen kuunnellut kun räkyttää meidän koiralle tontin rajalla tarkoituksenaan saada koira haukkumaan. Olisi taas jotain valitettavaa.

HUOH!

Ah arvasin! Näitä hulluja piisaa jokapuolella! Lisäälisää! :D Siis käsittämättömintä tässä meidän tilanteessa on se, että tuon papan kanssa on ihan turha yrittää keskustella mistään mitään. Se on jotenkin mielenterveysongelmainen kyllä.. Siis aina kun aloittaa sille jotain sanomaan niin se karjuu ja haistattelee. Ymmärrän kyllä, jos naapurin tekemisissä joku ärsyttää, mutta sitä en ymmärrä miksei siitä voi asiallisesti sanoa. "Anteeksi, mutta voisitko aurata lunta toiseen paikkaan" eikä "NYT JUMALAUTA KAKARA VIET TUON LUMEN TOSTA HELVETTIIN VIIDEN MINUUTIN KULUESSA TAI SAATANA MUUTEN JUMALAUTA VITTU SAATANA!" Todella raivostuttavaa. Onneksi mies oli paikalla tänään kun oli tämä edesottamus ja itse olin jossain. Olisi voinut näissä raskaushormooneissa tulla pari valittua sanaa.. Tai melkein jopa lapiosta naamaan. Anteeksi, mutta kyllä sietäs ton papan saada joltain kunnolla köniinsä.

[QUOTE="Mamax";28427419]Meillä hulluin naapuri! Tämä viiskymppinen tantta on kuuluisa hankaluudestaan edellisessäkin asuinpaikassa sekä työpaikallaan. Entisen naapurin mukaan tehnyt naapuruston elämästä helvettiä. Tämän parin yhteisen vuoden aikana on tehnyt valituksia tupakoinnista, siitä kun kolaamme lunta hänen pihalleen ja tulee monttu maahan (kumpikaan ei pidä paikkaansa), on yrittänyt saada meidän piha-aidan pois valittamalla isännöitsijälle ja hallitukselle, syöttänyt koiranpennullemme metallisuikaleita (ei käynyt onneksi kuinkaan!), uhkaillut oikeudella, heittänyt roskapusseja ovemme eteen, tekee päivittäin lähes kaikkensa herättääkseen ulkona nukkuvan lapsemme, sanellut säännöt meille missä häntä tulee tervehtiä ja missä ei, lähettänyt kaikille taloyhtiömme asukkaille herjakirjeen meistä (jossa uhkaa oikeudella) jne. jne.[/QUOTE]

Eikös tästä voi tehdä jo jonkinlaisen rikosilmoituksen häiritsemisestä tms? Järjetöntä tuollainen.

Onkohan ap:n naapuri-papalla huono kuulo? Se on tosi yleistä vanhemmiten, sitä ei itse huomaa ja toisten normaali puhe kuulostaa tosi ärsyttävältä, kun ei saa selvää. Selittäisi myös, miksi äijä aina huutaa ;)

Ratkaisu: vastatkaa huutamalla!

Väänsivät muutaman ls-ilmoituksen, jotta saavat ajettua meidät pois.. siinä onnistuivat! Ls-ilmoitukset olivat luonnollisesti aiheettomia, mutta kovasti mielipahaa aiheuttivat. Mut siis todella ikäviä ja alhaisia ihmisiä, kyttäsivät, kyyläsivät, haukkuivat ja mollasivat sen minkä kerkesivät. Ollaan tultu siihen tulokseen, että jotain kateutta varmaan kyseessä.. tällä pariskunnalla tuntui itsellään olevan hyvin köyhä elämä ;) Ihanaa asua taas täysjärkisten naapureiden kanssa!

[QUOTE="vieras";28427643]Onkohan ap:n naapuri-papalla huono kuulo? Se on tosi yleistä vanhemmiten, sitä ei itse huomaa ja toisten normaali puhe kuulostaa tosi ärsyttävältä, kun ei saa selvää. Selittäisi myös, miksi äijä aina huutaa ;)

Ratkaisu: vastatkaa huutamalla![/QUOTE]

Mä myös ehdottaisin jotain tällästä. Ehkä hieman yksinkertaista puhetta, niin että pappa ei saisi teihin otetta.
Sinä: OOTTEKO VOINU JO PAREMMIN?
N:PERKELE, MITEN NIIN PAREMMIN, SAATANA HÖRISET!
Sinä: NIIN, KUN TEILLÄ OLI NIITÄ KIVIÄ. ETTÄ OLIKO NE SAPPIKIVIÄ?
N: JUMALAUTA TE OOTTE NE TOHON NURMIKOLLE, SAATANA, KOLANNU.
S: MEIDÄN MUMMOLLA OLI NIITÄ KIVIÄ KANSSA. NYTHÄN SE ON JO KUOLLU.
TEKI MUUTEN HYVÄÄ MANSIKKAHILLOA. ONKO TEILLÄ MANSIKOITA?

[QUOTE="vieras";28427747]Mä myös ehdottaisin jotain tällästä. Ehkä hieman yksinkertaista puhetta, niin että pappa ei saisi teihin otetta.
Sinä: OOTTEKO VOINU JO PAREMMIN?
N:PERKELE, MITEN NIIN PAREMMIN, SAATANA HÖRISET!
Sinä: NIIN, KUN TEILLÄ OLI NIITÄ KIVIÄ. ETTÄ OLIKO NE SAPPIKIVIÄ?
N: JUMALAUTA TE OOTTE NE TOHON NURMIKOLLE, SAATANA, KOLANNU.
S: MEIDÄN MUMMOLLA OLI NIITÄ KIVIÄ KANSSA. NYTHÄN SE ON JO KUOLLU.
TEKI MUUTEN HYVÄÄ MANSIKKAHILLOA. ONKO TEILLÄ MANSIKOITA?[/QUOTE]

En mä tarkoittanut tahallista ärsyttämistä vaan sitä, että hoitaa pakolliset puhumiset kovalla äänellä, vaikka itselle tekisi pahaa :/

Mun isä aina välistä kiukuttelee, kun ihmiset mumisee, mut ei silti suostu "antamaan periksi" ja hankkimaan kuulolaitetta...

Ap, onko käynyt mielessä, että ehkä sillä teidän asuinpaikalla on jotain erityistä merkitystä papalle? Ehkä se on alkujaan kuulunut papan suvulle tai jotain tämmöstä, ja nyt sinne muuttaa aivan ventovieraat juurettomat ihmiset. Jos näin on, niin silloin kyllä valitettavasti ymmärrän pappaa jossain määrin. Toivottavasti sopu kuitenkin löytyisi!

Eikös tästä voi tehdä jo jonkinlaisen rikosilmoituksen häiritsemisestä tms? Järjetöntä tuollainen.

Ollaan keskusteltu isännöitsijän ja taloyhtiön hallituksen kanssa useaan otteeseen tilanteesta. He onneksi ovat meidän puolella, eivätkä usko näitä lukemattomia valituksia meistä. Ei olla jaksettu tehdä rikosilmoitusta, kun osa menee ns. vahingon tai normaalin elämän piikkiin, eikä aina ole kuin sana sanaa vastaan. Törmäsimme sattumalta erääseen toiseen hänen entiseen naapuriinsa aivan hiljattain ja hän varoitteli tantan olevan erittäin arvaamaton lapsille... Mitä se sitten tarkoittaneekin! Huh!

Alkuperäinen kirjoittaja mistä kiikastaa;28427775:
Ap, onko käynyt mielessä, että ehkä sillä teidän asuinpaikalla on jotain erityistä merkitystä papalle? Ehkä se on alkujaan kuulunut papan suvulle tai jotain tämmöstä, ja nyt sinne muuttaa aivan ventovieraat juurettomat ihmiset. Jos näin on, niin silloin kyllä valitettavasti ymmärrän pappaa jossain määrin. Toivottavasti sopu kuitenkin löytyisi!

Tämä lienee kaikille selvä asia. Ap saa tehdä omistamallaan tontilla mitä haluaa ja papan pitäisi asia ymmärtää.

Mulla yhdessä asunnossa asuessa oli kusipää naapuri joka sattui olemaan talonmies. Kävi yleisavaimilla toisissa asunnoissa vain tarkistaakseen että kaikki on hyvin (?)?!

Sama mulla, enkä olisi tiennyt koko asiasta, ellei alakerran vuorotöissä oleva naapuri olisi maininnut. Kuulema jonkun juoppokaverinsa kanssa siellä rampannut ympäripäissään päivisin kun olen ollut töissä.

Toinen naapuri samassa talossa valitti koirani haukkumisesta. Kuulema päivät pitkät haukkui, myös silloin kun olin kotona. Sitten kävi ilmi, että tämä mummeli kävi useamman kerran päivässä rämpyttämässä ovikelloa sekä huutelemassa ja "haukkumassa" koiralle postiluukusta.

Toisessa talossa oli alakerrassa joku keski-ikäinen äijä, joka piti sitä kämppää varastonaan eikä edes asunut siinä. Suunnilleen kerran kuukaudessa kun kävi sinne viemässä roinaa oikein kyttäili pihalla tai autossa, että sattuuko joku kulkemaan kovaäänisesti portaikossa tai jopa polttamaan pihalla tupakkaa. Kuulema oli myös nähnyt samat matot roikkumassa pihalla monta viikkoa putkeen. No ehkä jotkut tuulettaa niitä mattoja kerran kuussa lauantaisin, kun tämä jemmaukko kävi pyörimässä paikalla.

Muuten mulla on ollut oikein herttaisia naapureita sen 15 vuoden aikana, jonka olen kerrostaloissa asunut.

Meidän ex-naapuri oli soittanut poliisit, kun toinen seinänaapuri oli vaihtanut järjestystä. (oli kuulunut kolinaa) Meillekin soitti kerran kyllästyneen kuuloinen poliisi, joka kertoi seinänaapurin valittaneen meidän koirasta. Poliisi sanoi, että tietää tapauksen(sen naapurin), mutta hänen on pakko kertoa tästä, että seinänaapuri on valittanut. (Meidän koira ei osannut edes haukkua). Muutettiin onneksi sitten aika pian pois, ok-taloon.

Meillä oli naapuriin (rivari, toinen seinänaapuri) ihan asialliset välit muutaman vuoden ajan, tosin olin huomannut jo aiemmin, että rouvalla on pipo aika kireällä usein ja on siivoushullu. Mutta mitä loppujen lopuksi tapahtui, en olisi koskaan uskonut... tämä naapuri käytti hyväkseen taloyhtiön vierasparkkipaikkaa surutta yhtäjaksoisesti niin että kukaan jolla olisi ollut tarvetta sille(vieraista kylässä), ei koskaan saanut parkkeerattua. Mainitsin siitä asiallisesti yhden kerran hallituksen jäsenelle joka sitten kertoi naapurille että ehkä heidän tulisi siirtää toinen autonsa muualle. Naapuri suuttui minulle ja rupsi huutamaan minulle että puhun paskaa hänen selkänsä takana... vastasin asiallisesti ettei minulla ole muuta kuin että heidän tulisi käytää jotain mutta parkkia vierasparkin sijasta. Sen jälkeen alkoi vittuilu ja vihjailu joka päätyi siihen että naapuri kertoi että miehelläni käy vieraita naisia meillä kun minä ja lapset emme ole kotona... huoh, koska vihjailut olivat niin törkeitä, jatkoin keskustelua hänen kanssaan ja halusin selvittää miksi hän haluaa vahingoittaa perhettämme. Onneksi minulla ei ollut mitään syytä epäillä asiaa (tiesin kuka nainen ja mistä syystä meillä li käynyt) ja luotan mieheeni. Naapuri vain on niin pahansuopa että halusi näin vahingoittaa meitä, vaikka ei edes tiennyt mistä oli ollut kysymys. Anteeksipyyntöä ei ole kuulunut emmekä me halua olla enää missään tekemisissä ko naisen kanssa. Mieheni oli niin raivoissaan (ja syystä) että olis hilkulla ottaa yhteyttä poliisiin ja asianajajaan tehdäkseen rikosilmoituksen herjauksesta.

Olen joutunut muuttamaan parikin kertaa naapurien takia ja siis syyttä.. Yksi valitti joka pikku risauksesta.. Yhdessä talossa hullu vaihdevuosissaan riehuva nainen alkoi vainot,kun löysin miehen ja hän ei :D Nykyisessä oikeastaan lieviä ongelmia, en aio muuttaa, ellei aivan pakko...

Pahin naapuri ollut ehdottomasti keski-ikäiset elämässään epäonnistuneet parinvaihtaja mies ja nainen.. Naapurissa ravasi jos jonkinlaista seksihullua. Minuakin yrittivät monesti mukaan. Minähän en tuollaisiin aids bileisiin mene! Hirveitä ihmisiä.

• Haha
Reactions: Lispetti