G: Montako vrk olitte synnytyksen jälkeen sairaalassa...

metsänpeitto
Ensimmäisestä 2vrk, itkua niellen pyysin päästä sitten kotiin, sairaalan käytäntö olisi ollut ensisynnyttäjällä 3-4vrk. Pääsin kotiin, koska asuin niin lähellä sairaalaa ja tulimme sinne tarkastukseen vielä uudelleen.

Toisesta 1vrk, olisin halunnut polikliinisen synnytyksen mutta sekään ei kuulunut sairaalan käytäntöihin. Vinkumalla ja vaatimalla sain kuitenkin pitää vauvan koko ajan luonani, vaikka se ei kuulunut sairaalan käytäntöihin. Minulle se oli tärkeää. Kävimme uudelleen tarkistuksessa, kun vauva oli 3vrk.

Kolmannesta taisin olla 2 vai 3vrk, en edes muista vaikka siitä on alle vuosi :ashamed: Kyllä se taisi olla kaksi vuorokautta. Keskimmäisen kanssa olin joutunut olemaan niin paljon sairaalassa, että olin jo tottunut ja pystyin olemaan siellä jopa niin kauan :xmas: Lisäksi oli 60km matka sairaalaan, joten edestakaisin kulkeminen olisi ollut hankalampaa kuin aiemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ekasta 18.-23.12. ja synnytin 19.12.
Tokasta 1.1.-5.1. ja synnytin 2.1.

Hyachinth, sinä kun olet alan naisia, niin osaisitko kertoa, onkohan ystäväni joka on viidennellä viikolla raskaana, aiheuttanut jotain haittaa sikiölle, kun ehti käyttää silmätippoja (joita ei saisi raskausaikana käyttää ) kaksi päivää ennen kun sai käskyn lopettaa kuuri? :/
Yleensä ajatellaan näin, ennen n. 12 rvk kaikki solut (vahingoittuneet) korvautuu terveillä, koska sen ajan kestää tämä solujen erillaistumisprosessi... jos vahinko ei korjaannu solujen puolesta seurauksena on keskenmeno.
Uskoisin, että ystäväsi ei tarvitse olla huolissaan käyttämästään lääkkeestä. Ainoastaan jotkin radioaktiiviset varjoaineet, eläviä mikrobeja sisältävät rokotteet on sellaisia jotka voivat aiheuttaa vakavia kehitysvammoja.
Kiitos :flower:
 
esikoisesta olin itse sairaalassa 4vrk koska esikoiseltani leikattiin ruokatorven ahtauma alle vuorokauden ikäisenä niin halusivat piää minut sairaalassa ja seurata etten masennu tosin poika jäi sairaalaan viel n.2kk ajaksi. tämä oli siin 2005 ja tyttäreni sain 2006 hänen kanssaan olimme 3 vrk mutta nyt tänä vuonna kun sain pojan niin tulin jo saman vuorokauden aikaan kotiin sillä otin lysy synnytyksen eli hoitaja kävi sit kotona =)
 
2 päivää ja siinä ajassakin ehti tulla vähän tylsää. Kellosta katsottiin toisena päivänä, milloin vihdoinkin on lastenlääkärin aika. Miten joku voisi olla siellä viikon ;)

Onneksi heti kättelyssä kerrottiin nopeammasta kotiutuksesta, valmennuksessa sitä markkinoitiin vain "kokeneille".
 

Yhteistyössä