G:Monta tuntia hoidossa???

• Viestiketjun aloittaja kukkanen
  • Ensimmäinen viesti
tuttu.
Päviän pituus vaihtelee 7-8½ tunnin välillä, useiimiten 8 h.

On yleistä, että lapset ovat hoidossa kymmenenkin tuntia, ja ne jotka ovat vuorohoidossa, saattavat olla 18-20 tuntiakin...
Tiedän lapsen, joka on eskarissa ja vuorohoidossa joskus useamman päivän putkeen, koska lasta ei kannata kuskata kotiin enää keskellä yötä, kun yh-isä pääsee töistä...

mari
Alkuperäinen kirjoittaja kukkanen:
Huono omatunto on tosissaan nyt :(.. Onko muita lapsia 9h hoidossa????
Mun poika aloittaa huomenna harjoittelun ja pari viikon päästä lähden töihin.
Hoitoajaksi tulee kanssa n 8,5tuntia, mutta alan tekemään lyhennettyä työviikkoa, poika hoidossa 4pv viikossa. Ikää kohta 1v10kk.

vieras
4v. on 7h. Kaikkein parasta on, ettei aamulla tarvitse herättää. Joskus kun olen tehnyt lyhyitä päiviä, olen huomannut, että lapsi kokee jävänsä kaikesta kivasta paitsi kun haetaan aikaisemmin. Pienempänä oli eri asia.

Kun olin töissä niin hoitopäivät oli välillä jopa 9,5h. Heti kun tarha aukes vein ja hain melkein kun sulkeutui :( Onneksi kuitenkin vain 12pv/kk. Nyt kun olen kotona niin edelleen 12pv/kk mutta vain 6-7h.

Miten lapset sen ottaa? Tai tarhatädit?
Työpäivä kun kestää sen 8 tuntia ja työmatkoihin menee oma aikansa, niin eipä siinä voi lastaan hoidossa pitää mitään kahta tuntia vain, vaikka haluaisikin.

Minulla työpäivä 8 tuntia johon sisältyy 0,5 tuntia ruokatauko joka on omaa aikaa. Matkoihin menee yhteensä n. 0,5 tuntia. Eli se on sen 9 tuntia.

Lapsi on siellä hoidossa sen aikaa ja tädit kyllä sen tietävät mitä työpäivä kestää.

7-7,5 tuntia 15 pv kuussa. Serkkuni on yksinhuoltaja ja hänellä työmatka suuntaansa on 1,5 tuntia. Lapsi joutuu aina välillä olemaan lähemmäs 11 tuntia hoidossa. Mutta ei joka päivä, toisinaan serkkuni äiti tai sisko hakee hänet jo klo 15-16.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti:
5v eskaris 4h ja 4v pvä kodissa sen saman 4h..mä himas 3v ja 1v kans
Täytyy kysyä teiltä, joilla osa lapsista on hoidossa ja soa kotona, paljonko maksatte päivähoitomaksuja? Vai onko teille päivähoito ilmainen. Itse en olis kyllä voinut laittaa toista lasta hoitoon ja olla itse kotona äitiyslomalla, vaikka se olis kyllä järkevää olut oman ja esikoisen jaksamisen kannalta.

työäiti
Kauanko teidän lapset on päiväkodissa/hoidossa muualla päivässä? Kun mun nassikka on päiväkodissa reilu 9 h ja tuntuu hirveeltä määrältä:(... Matkoihin menee aika paljon aikaa yms :(
meillä on 1 v 4 kk:lla hoitoaika vajaat 9 tuntia. Matkoihin menee aikaa sellainen tunti suuntaansa.

Sanotaan näin, että kaikilla ihan normaalityössä olevilla, työaika sen 7-8 tuntia, on lapsella hoitoaika sen 8-9 tuntia.

Yhteistyössä