G: Mitkä ovat parisuhteen plussat ja miinukset?

• Viestiketjun aloittaja "free"
  • Ensimmäinen viesti
"free"
Olen pitkään ollut sinkku. Sitoutuminen ahdistaa ajatuksena ja silti mietin että entä jos joskus kuitenkin...
Mitkä on parisuhteen plussat?

Miinuksia itsen puolelta:
-Ylimääräinen sotkija
- kumppanin huomioon ottaminen
-odottaminen
- kysyä toisen mielipiteen jokaiseen asiaan: mitä syödään, mistä tykkäät...
- jos toinen on vessassa, joutuu odottaa vuoroa(ja hei,ratkaisu ei ole toinen vessa)
-kakka kalsasit, hikiset sukat
-karvaiset jalat, karvainen rinta
- kun halit, toinen on keppi ojossa ja läheisyyttä ei voi hakea ilman takaa-ajatusta.
-pierun pidättäminen ja esittäminen ettei naiset käy kakalla.
-miehen perse, joka ampuu missä ja milloin vai haisevia kaasuja.
-putkiaivot, tai onko niitä edes?
-vie sängyssä tilaa
-vie peiton vaikka ois omakin olemassa
-wc-paperi rulla laitettu väärinpäin
-kengät pitkin eteistä
-urheilun tollottaminen ja leikitään asiantuntijaa. Kun erehdyt sanoo jotain, ni huh mikä riita...
-ylipäänsä sitoutuminen toiseen ihmiseen
-utelu
-mustasukkaisuus

"free"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30158452:
No mutta, plussaa ainakin se, että voi itse valita kumppaninsa ja esim. ottaa sellaisen, jonka kohdalta nuo mainitsemasi miinukset puuttuvat.
:D Luulen että mahdotonta.
Parhain tietenkin olisi se, että itse muuttuisi ja pääsisi tästä sitoutumiskammosta/pelosta. Plussaa taita olla se, että vika on minussa ;)

[QUOTE="free";30158456]:D Luulen että mahdotonta.
Parhain tietenkin olisi se, että itse muuttuisi ja pääsisi tästä sitoutumiskammosta/pelosta. Plussaa taita olla se, että vika on minussa ;)[/QUOTE]

Ei kaikkien tarvitse tykätä karvaisista jaloista, kakkakalsareista, hikisistä sukista, toisen piereskelystä, yms. Tai mustasukkaisuudesta, ilman syytä suuttumisesta, siitä että vie toisen peiton... Kukapa nyt sellaisesta pitäisikään.

"piupau"
+ Läheisyys
+ Ei tarvitse esittää mitään muuta mitä on, voi esim. piereskellä ihan huoletta ;)
+ Talous turvattu, kun on kaksi työssäkäyvää talossa
+ Kun oot kipee, niin on joku tuomassa mehua ja lääkkeitä
+ On joku joka illalla hieroo väsyneitä jalkapohjia
+ Ei tarvii nukkua yksin
+ Ei tarvii tehdä kotitöitä yksin
+ Seksi (menee kyllä tohon läheisyyteen, mutta mainittakoon nyt silti erikseen)
+ On joku jakamassa arkea

Oon vähän vajaa, kun en käsitä miksei toinen vessa oo ratkaisu vessavuoron odotteluun.

Oon synnyttänyt mieheni nähden, yks pieru tunnu missään ja mieheni tietää, että kumpikin sukupuoli kokee ulostustarvetta. Mieheni rinta ei oo karvainen. Hän ei oo mustis liiaksi ja toiseen sitoutuminen on minusta plussa. Kakkakalsareita ei oo näkyny. Wc-paperirullan saa laittaa haluamallaan tavalla se, kumpi sen vaihtaa, meil menee tavat täs ristiin mut emme riitele moisesta.

Meillä ruoan päättää se, joka kokkaa. Emme sovi kaikesta pikkusesta etukäteen. Sit joskus voi kysyy, et mitä syötäs, jos ei keksi tms. Mä katon urheilua, mies ei. Mul oli sinkkuna 70cm levee sänky, nyt 160cm, tilaa on molemmmille.

Ei se pariutuminen oo pakko jos ajatuskin ällöttää. Minusta kiva jakaa elämä oikean ihmisen kans. Ite viihdyn paremmin mieheni kaa ku sinkkuna.

Miksi pitäis hankkiutua parisuhteeseen, jos ei kerran halua? Ja mikä ihmeen oletus on, että mies olisi sotkuinen, mustasukkainen jne. :D Odottele kunnes tulee vastaan mies, jolla on mahdollisimman vähän miinuslistasi ominaisuuksia, niin ehkä se pariutuminen alkaa tuntua houkuttelevammalta ajatukselta.

Minusta parisuhteessa olemisen todelliset miinukset sisältyy lähinnä kohtaan "kumppanin huomioon ottaminen". Täytyy tinkiä omista itsekkäistä haluista, neuvotella ja tehdä kompromisseja, ja mikä vaikeinta, yrittää joissain asioissa muuttaa piintyneitä tapojaan. Parisuhde nostaa pintaan kaikenlaisia ikäviä piirteitä ja kotoa opittuja toimintamalleja (siis itsellä!), ja usein saa huomata olevansa kaukana täydellisestä. Mukavaa on, että on joku, joka kaikista huonoista puolistani huolimatta kestää ja rakastaa minua :)

Vierailija..
Minulla on mies, jossa ei ole suurinta osaa noista mainitsemistasi asioista. Mutta ihan itse se puoliso valitaan, kombinaatioita on vaikka millaisia. Etsi (tai älä etsi, sellainen voi tulla vastaan ihan yllättäen. Etsimällä ei mielestäni saa kuin floppeja) sellainen, joka vie jalat alta niin ei tarvitse miettiä tuollaisia.

"minttu"
Se että joku todellakin rakastaa minua juuri tälläisenä kuin olen. Kaikkine vikoineni. Ja minä häntä "vikoineen". Kaikkissa meissä on jotain "ällöä". Karvoja, hikeä, pieruja, menkka "ohareit", selluliittia, räkää, kuolaa... val6tettavasti näistä luonnollisista jutuista on osavjotenkin etääntynyt ja vieraantunut. Enkä nyt tarkoita että piereskellä tarttee kassajonossa. Mutta eikös kotona pidä saada vaan olla se mikä on.

Mitä passaukseen tulee niin vakka kantensa valitsee. Meillä ei toista passata. Mutta autamme kyllä jatkuvasti toisismme.

"Anne"
En tunnistanut tuosta kohdasta mitään. Pierun pidättäminen ei mulla liity parisuhteeseen, vaan siihen etten vain piereskele toisten ihmisten kuullen.

plussat
-ystävä
-hyvää seuraa
-hyvää seksiä
-luotettava kumppani arkeen
-jaettu taloudellinen vastuu
ja paljon muuta

miinuksia
-ei tule mitään mieleen, yksikään ap:n kirjoittamista kohdista ei pidä paikkaansa

Yhteistyössä