G:Miten teillä jaetaan...?

Uteliaana kysyn:

Erotellaanko/jaetaanko teidän taloudessanne miesten ja naisten työt,
molemmille omat tehtävät erikseen?

Kumpi tekee kodin eteen enemmän,
entä tekeekö miehesi asioita ihan vain sinun vuoksesi

(tekee ruoan valmiiksi kun tulet töistä tms.) ?

:D

Suurimmalta osin ei erotella miesten ja naisten töitä. Molemmat voi kolata, ajaa ruohoa, siivota jne.

Raja menee meillä siinä, että mies rassaa autoa ja huoltaa lämmityskattilan puhdistuksen, minä leipomiset.
Yhtä paljon tehdään kodin eteen töitä.

Meillä tekee kumpi ehtii... Siivoukset vaan jää aika usein minun kontolle, talon kunnostus työt, miehelle, vaikka parhaani yritän söhlätä niissäkin mukana. Mies hakkaa halot ja minä haluan leikata nurmikot ihan itse, jotta saan varastaa sen ajan ihan itselleni, ilman lapsia.

No ei meillä kyllä kauheasti ole eroteltu noita juttuja. Mies varmaan käyttää auton huollossa ja katsastaa sen mutta minä taas vastaavasti käytän lapsen neuvolassa/lääkärissä. Molemmat siivoaa ja mies saattaa jopa yllättää joskus sillä et on siivonnut.

Jaetaan sen mukaan kumpi tykkää tehdä, mitä on pakko tehdä ja ne tekee se kumpi on kotona/ehtii. Jotkut homma ton menneet luontevasti miesten ja naisten perinteisen työnjaon mukaan, osa tehdään ristiin siihen nähden.

Mies tekee aina ruuan kun mä olen illan töissä tai lauantain. Ja hoitaa muutkin kotihommat, vain imuri näköjään on mun henkilökohtaista omaisuuttani. :whistle:

Se tekee joka ennättää, useimmin kotityöt niinku pyykkihommelit ja ruokajutskat teen minä, mutta mieskin kyllä tarvittaessa- vaikka silloin kun teen urakalla töitä tai olen harrastamassa.

Lumet luon kyllä minä, kun tuo mies ei muka voi kolata- vaan pitää lainata traktoria, joka täytyy hakea naapurista, ja sit se menee kahvitteluksi ja työn jälki on liian hätäistä minun makuuni :D :xmas: mikä :xmas:

:D
Meilläkään ei nuita töitä kauheesti jaotella,
vaikkakin jostakin syystä tietyssä vaiheessa parisuhdetta tuntui molemmille tulevan yksi "oma homma".. imuri näyttäs olevan minun ja tiskiharja miehen :D

muuten kyllä tehdään kumpikin kaikkea, niinkuin monilla muillakin, aina ku ehditään :)

En oo ainakaan huomannut, että olis nimenomaan miesten ja naisten työt. Mies tosin kantaa ja nostaa sellaset tavarat, joita mä en jaksa.

Meillä mä pesen ikkunat, pyykit ja vessan, mies tiskaa ja pesee lattiat. Kaupassa käydään molemmat. Mies leipoo, mä laitan ruokaa. Mies taitaa tehdä vähän enemmän kuin minä.

Minusta on kätevää, kun ei ole vuoroja vaan kummallakin on omat hommat. Aina tietää, mitä pitää tehdä ja milloin, kun vastuu on kokonaan jaettu.

Meillä taitaa kaatua enemmän töitä miehen niskaan tosin ei tarkoituksella. Mies on yleensä tehnyt ruuan valmiiks mulle kun tuun töistä ja muutenkin välillä passaa mua aika paljonkin, mutta osaan antaa välillä takaisin samalla mitalla :D

No mies hoitaa auton, PAITSI että MÄ muistutan, katsastuksesta, pissapoika nesteestä jne ja joo voisin ite lisätä, MUTTA se on paikassa josta sitä voi ostaa...

Ja sitte se remppaa saunaa ja kiipeää vintille/katolle/putsaa rännit/ajaa nurmikon (en siedä aurinkoa) ym

Muut hommat suht tasan PAITSI mä pyykkään ja pesen vessan ja teen ruuan jos oon kotona. :D

meillä mä teen suurinpiirtein aina noi kotityöt, paitsi et ukko sit lämmittää saunan(puulämmitteinen) hoitaa pihan(nurmikon leikkuu ja talvella auraukset) korjaa molemmat autot ja käyttää koirat ulkona ja tietty avittaahan se mua noissa kotitöissä sen minkä ehtii töiltään:)

Periaatteessa ei. Elämme tasa-arvon aikaa :)

Mutta ihan käytännön syistä, mies hoitaa ´miehiset´ työt, koska hän on piiiiitkä ja vahva ihminen, joita minä en ole :) Auto on kokonaan miehen, mulla ei ole edes ajokorttia, joten siihen liittyvät asiat mies hoitaa kokonaan itse.

Kun taas mä olen kotiäitinä ja tulee sitten päivän mittaan tehtyä monenlaista ´naisellista´ kotitöitä, kuten pyykinpesua, silittämistä, leipomista jne..

Mutta mies siivoaa, laittaa ruokaa ja hoitaa lapsia yhtä paljon kuin minä ja hän tekee niitä ihan OMA-ALOITTEISESTI ja minunkin iloksi :)

Kesäisin kukat on mun vastuulla, nurmikko on miehen.

Yhteistyössä