G:miten pian laitoit vauva yökylään synnytyksen jälkeen ja lähdit ryyppäämään?

• Viestiketjun aloittaja taki
  • Ensimmäinen viesti
ju
poika oli 2,5 kk eikä ainakaan vielä olla traumoja huomattu. Hyvin oli yönsä nukkunut mummun vieressä. Nyt vauva reilut 6 kk ja normaalisti kehittynyt ja iloinen tapaus joka nukkuu hyvin :)

1kk ikäsenä laitoin ja aamulla kauheessa krapulassa hain tippalinssissä kotiin.. oli vaan kauhee huoli pienestä. Se olikin se vaikein kerta jättää hoitoon, sen jälkeen oon uskaltanu hyvin mielin jättää.

Ekan kerran olin aamuyölle poissa kun lapsi oli 7 kk ikäinen, silloin olin kuskina eli en ryyppäämässä. Esikoiselta en muista, yli vuoden se oli ja kakkonen n. 11 kuukautta kun olin ihan holia ottamassa ekan kerran.

hmm
miks ihmeessä teette lapsia jos meno jalka vipattaa heti ku vauva on pari kuinen. mul ei tullu mieleenkään lähtee ryyppaan ku lapset oli ihan pieniä ja tota en ymmärää ollenkaan et ristiäisten jälkeen pitää lähtee ryyppään. se on lapsen juhla eikä mikään aikuisten ryyppy juhla. meillä on tällä hetkellä 9kk ikäinen ja en kertaakaan ole vielä laittanut hoitoon mihinkään ja kerran olen jättänyt isänsä kanssa kaksin kun isomman likan kanssa kävin vaate ostoksilla pikaseen ja siita on noin kk aikaa että neiti oli 8kk silloin...........................

.....
esikoinen oli 8kk kun lähdin juopottelemaan ekan kerran.tosin yökylässä ei ollut kun lapsen isä hoiti häntä. ja ekan kerran sitten mummolassa oli vuoden vanhana kun miehen kanssa mentiin hiukan juhlimaan. kuopus, oli kolme kuukautta kun meni yökylään mummulaan siskonsa kanssa, me mentiin kaverin häihin. nykyään ovat yökylässä jos tarvetta on, esim. häät,polttarit ym. tai jos menemme ihan vain kahden kesken elokuviin ja syömään ja kotiin kahdenkeskistä aikaa viettämään.

kestävä avioliitto
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
miks ihmeessä teette lapsia jos meno jalka vipattaa heti ku vauva on pari kuinen. mul ei tullu mieleenkään lähtee ryyppaan ku lapset oli ihan pieniä ja tota en ymmärää ollenkaan et ristiäisten jälkeen pitää lähtee ryyppään. se on lapsen juhla eikä mikään aikuisten ryyppy juhla. meillä on tällä hetkellä 9kk ikäinen ja en kertaakaan ole vielä laittanut hoitoon mihinkään ja kerran olen jättänyt isänsä kanssa kaksin kun isomman likan kanssa kävin vaate ostoksilla pikaseen ja siita on noin kk aikaa että neiti oli 8kk silloin...........................
toisilla se elämä ei lopu lapsiin. ei se yökyläily sitä tarkoita että tarvitsee juopotella. kysyppä ihan rehellisesti ukoltas mitä tykkäisi jos teidän lapset menis mummulaan yöksi ja te viettäisitte kahden keskisen illan ;) luulenpa että tykkäisi. ei lasten tuleminen sitä tarkoita että tarvitsee 24h vuorokaudessa olla sen lapsen vierellä, täytyy myös muistaa hoitaa sitä parisuhdetta.

nessu
Minusta kukin toimii tässä asiassa ihan tyylillään. Meillä 10kk poika, muutaman kerran oon käynyt niin että kotona isänsä kanssa, mutta yökylässä ei ole vielä ollut. Ei ole ollut vielä tarvetta. Jos tulee juhlat jonne molemmat halutaan, viemme toki hoitoon. Ei minusta sosiaalisen elämän ja juhlimisen täydy loppua äidiksi/isäksi tuloon, joskin se luontaisesti vähenee.

kinuski
Esikoisesta en muista, mutta kuopus oli 2kk kun oli ensi kertaa yökylässä, kylläkin muuton takia. Mutta siis mitä väliä sillä on, onko ryyppäämässä vai jossain muualla, jos lapsi kuitenkin on yökylässä? Ei se lapsi tiedä onko äiti ja isi nyt vähän baarissa huppelissa, vai kirkkokonsertissa!

hmm
Heti kun kotiuduttiin synnäriltä.
Tämä mamma lähti baila bailaan....

Ei vaiskaan, en ole vielä nuorimmaisen syntymän jälkeen käynyt kertaakaan, ikää hieman alle 1,5vuotta

onerva
Juu-u... jotenkin tuntuu nuo arvostelijat niin ylimielisiltä. Sori, jos meillä muilla on vielä elämää lapsen lisäksi. Minusta kuitenkin on ihan ok, jos äiti ja isä viettää kahden keskeistä aikaa joskus. Meillä laps oli 2 kk, kun jäi isän hoitoon. Mummun hoitoon 4kk ystävien häiden vuoksi. Emme ole kuitenkaan vielä olleet koko yötä pois. Ymmärrän kuitenkin niitä, jotka niin tekevät. Äiti jaksaa paremmin, jos on hetken lapsen luota, jos on koliikkilapsi kuten meillä. Valitettavasti toiset isovanhemmat ei enää elä ja toiset asuu kaukana.

Alkuperäinen kirjoittaja onerva:
Juu-u... jotenkin tuntuu nuo arvostelijat niin ylimielisiltä. Sori, jos meillä muilla on vielä elämää lapsen lisäksi. Minusta kuitenkin on ihan ok, jos äiti ja isä viettää kahden keskeistä aikaa joskus. Meillä laps oli 2 kk, kun jäi isän hoitoon. Mummun hoitoon 4kk ystävien häiden vuoksi. Emme ole kuitenkaan vielä olleet koko yötä pois. Ymmärrän kuitenkin niitä, jotka niin tekevät.
No on kai meillä muillakin muuta elämää lapsien lisäksi vaikka emme käyttäisikään sitä ryyppäämiseen.

nij
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja onerva:
Juu-u... jotenkin tuntuu nuo arvostelijat niin ylimielisiltä. Sori, jos meillä muilla on vielä elämää lapsen lisäksi. Minusta kuitenkin on ihan ok, jos äiti ja isä viettää kahden keskeistä aikaa joskus. Meillä laps oli 2 kk, kun jäi isän hoitoon. Mummun hoitoon 4kk ystävien häiden vuoksi. Emme ole kuitenkaan vielä olleet koko yötä pois. Ymmärrän kuitenkin niitä, jotka niin tekevät.
No on kai meillä muillakin muuta elämää lapsien lisäksi vaikka emme käyttäisikään sitä ryyppäämiseen.
EIKÖ SE OLE JOKAISEN OMA ASIA JUO TAI EI, VITTUAKO SE MUILLE KUULUU?

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja ennen sattui ja tapahtui:
minä en yhtään ymmärrä miksi ristiäisiltana porukkaa painuu juomaan? Se kun on kuitenkin lapsen juhla :/
Lapsi on varmaan toooosi pahoillaan loppuelämänsä siitä että vanhemmat lähtivät ulos ristiäisten jälkeen. :D

kyläluuta
Esikoinen nyt 1v9kk enkä ole kertaakaan käynyt ryyppäämässä.. Yökylään olen muuten vienyt. onneksi sain rauhassa ryypätä 16 vuotta silloin kun mieli teki, niin enää ei niin teekään..
näinpä näin. vaikkei lapsia olekaan niin ei kyllä ryyppääminenkään enään kiinnosta. kotona voin ottaa mut työviikon jälkeen väsyttää sen verran et meen helposti nukkumaan jo 10 jälkeen illal.

Äiti
Poika oli vajaa pari kuukautta, kun kävin kaverin kanssa muutamalla. Isä oli lapsen kanssa kotona. Puolivuotiaana oli ekan kerran mummolla hoidossa, kun lähdimme mieheni kanssa sukulaisen synttäreille. Yökylässä ei ole vielä ollut, vaan kotona hoidettavana.

Yhteistyössä