G: Miten on helpompi synnyttää lasta?:)

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"Meimi"
Riippuu ihan synnyttäjästä ja tilanteesta. Toiselle puoli-istuva asento on hyvä ja toiselle jakkara yms.
Minä itse ponnistin puoli-istuvassa asennossa ja koin sen sillä hetkellä parhaaksi. Sain otettua kunnolla tukea reisistä tai välillä sukista. Ja siinä sai hyvin levättyäkin supistusten välit :)

Venakko Milanna
mulle ainakin maku asennossa oli joka kerta vaikea, oikeasti aina se on vaikea varma muutenkin, mutta en halua täällä kerta olla ihan maku asennossa, pakko mun ola vähän istuvassa asennossa edes

"sara"
Mä oon molemmat synnyttänyt puoliistuvassa ja mulle se on tuntunut luontevalta ja hyvätä asennolta ponnistaa. Kuinka sä oot tytöt synnyttänyt ja ootko ajatellut tulevassa synnytyksessä käyttäväsi jotain tiettyä asentoa ponnistettaessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25794487:
Ei mullekaan. Vauva joutui ahdinkoon ja kakkas veteen ja tuli kauheesti ongelmia.

Kyljellään oli hyvä. Kontallaankin oisin voinut harkita.
Mulla myös kävi niin, että vauvan sydänäänet alkoi laskea. Tai siis vauvalla kävi niin... eikä se asento mullekaan sopinut. Hänellä oli kyllä napanuora kahdesti kaulan ympärillä, että olisiko senkin vuoksi ollut puoli-istuva asento parempi, en tiedä.

Venakko Milanna
[QUOTE="sara";25794496]Mä oon molemmat synnyttänyt puoliistuvassa ja mulle se on tuntunut luontevalta ja hyvätä asennolta ponnistaa. Kuinka sä oot tytöt synnyttänyt ja ootko ajatellut tulevassa synnytyksessä käyttäväsi jotain tiettyä asentoa ponnistettaessa?[/QUOTE]

maku asennossa, en edes kysynyt tai toivonnut mitään silloin

femin
Kyllä mulla vaan repes kyljellään synnyttäessä...

Mieluummin oisin synnyttänyt puoli-istuvassa asennossa, ettei olis jalat niin väsyny, mutta en voinut mennä selin, kun selkään sattui ihan järkyttävästi.

"Vieras"
Ekan synnytin puoli-istuvassa, ihan jees, ja okan jakkaralla kun en mitenkään enää päässyt sänkyyn, ja oisin halunnut vaan seistä. Sekin oli siihen tilanteeseen hyvä, luulen että jos ois pidempi ponnistusvaihe, niin sitten jakkara olis huono.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25794508:
Mulla myös kävi niin, että vauvan sydänäänet alkoi laskea. Tai siis vauvalla kävi niin... eikä se asento mullekaan sopinut. Hänellä oli kyllä napanuora kahdesti kaulan ympärillä, että olisiko senkin vuoksi ollut puoli-istuva asento parempi, en tiedä.
Mun vauva jäi hartioistaan jumiin. Luulen että ihan vaan asennon vaihtaminen oli huono. Enkä osannut yhtään ponnistaa ja supparit loppui. Jos olisin pysynyt kontillaan niin en usko että olis mitään ongelmaa tullut.
siispä silloin päätin että ponnistan aina siinä asennossa missä olen koko synnytyksen ajan tönöttänyt, enkä takuulla liiku mihinkään.

"sara"
Hassua että kätilöt ovat antaneet sun olla makuu asennossa..yleensä käskevät vähintään siihen puoli-istuvaan. Saa sitä työntö voimaa ja muutenkin se on luonnollisempaa, että vauvaa tavallaan autetaan tulemaan oikeeseen suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25794531:
siispä silloin päätin että ponnistan aina siinä asennossa missä olen koko synnytyksen ajan tönöttänyt, enkä takuulla liiku mihinkään.
No mä olen tassutellut ympäriinsä ponnistusvaiheeseen asti, että on ollut vähän pakkokin vaihtaa asentoa :D

"äitimuori"
Kolmannen synnytin polvillani, otin tukea sängyn päädystä. Koin tämän hyväksi, siinä pääsin pusertamaan täysin palkein ja vauvalla oli selvä suunta alaspäin. Tämän neljännen ajattelin synnyttää samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25794552:
No mä olen tassutellut ympäriinsä ponnistusvaiheeseen asti, että on ollut vähän pakkokin vaihtaa asentoa :D
Mä en oo pystynyt liikkumaan mihkään kun oon ollut niin lääkkeissä. Toivoisin etten olis ollut mutta molemmat oli pakko käynnistää. Siinä vaiheessa ku oksitosiinia ja epiduraalia on riittävästi, ei kävellä enää mihkään. Tai tokalla kerralla olis pystynyt, mutta mä mielummin nukuin suppareiden välissä. Mulle tuli tuplana supparit ja pidemmällä välillä.

Yhteistyössä