G: mitä varastit synnäriltä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
d
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
verkkoalkkarit ja muutama jättiside mulle itelle. :D otin myös sen tissirasvan, mikä mulle oli siihen lääkepurkkiin laitettu. oli riittoisaa tavaraa. :)
eihän niitä verkko alkkareita uudelleen käytetä... uusiahan ne aina ovat!!
 
Iloinen Possu
Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini -65:
En mitään - päinvastoin mulla jäi esikoiselta sairaalaan ihan käyttämätön harsovaippa kun hänelle puettiin kotiinlähtövaatteet....
Meilläkin jäi kuopukselta ihan iskemättömät tumput ja joku ihana hoitaja tai siivoaja lähetti ne postissa meille kotiin. Oli lappu mukana että taisi jäädä tumput jälkeen. Kyllä lämmitti..vauva käsiä ja äidin mieltä :)
 
-08
sairaalan alkkarit jäi päälle... vasta kotona huomasin.... :D kätilö käski ottaa vaippoja mukaan kotia ihan niin paljon ku vaan halus... me ei kyllä kehdattu ottaa ku kaks sellasta pientä kassia vaan... mutta ei kyllä tullu varastettua mitään...
 
JJ
2 rintakumia. en rehellisesti tajunnut että ne pestään ja käytetään uudelleen. luulin että ovat melkein kertakäyttökamaa. sitten myöhemmin kaupassa kun aloin ostamaan lisää niin hieman alkoi nolottamaan kun näin niiden hinnan ja tajusin käyttötavan. :(

nii ja sitte ne verkkoalkkarit jäi jalkaan.
 
äiti kolmelle
Oli ihan pakko pihistää parit sexyt alkkarit ja niitä jättisiteitä. En olisi tullut toimeen ilman niitä seuraavina kolmena päivänä. Vuoto oli ihan kaameeta, tuli niitä isoja hyytymiäkin. Omiin pikkareihin ne jättisiteet ei mahtuneet...
 
anu
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
verkkoalkkarit ja muutama jättiside mulle itelle. :D otin myös sen tissirasvan, mikä mulle oli siihen lääkepurkkiin laitettu. oli riittoisaa tavaraa. :)
eihän niitä verkko alkkareita uudelleen käytetä... uusiahan ne aina ovat!!
no ne, paitti siteet, onkin ihan kotiin otettavaksi tarkoitettuja. ainaki mulle sanottiin että ota parit verkkoalkkarit mukaan ja se rasva siinä lääkepurkis menis roskiin jos et ottaisi mukaan. sinulle se on tarkoitettu, ei muille.
 
Ei tulisi pieneen mieleenkään varastaa mitään mukaan. 3 kertaa siellä käynyt jo ja 4. kerta tulossa. Hävikki näkyy varmasti hoitohinnoissa, enkä ihmettelisi vaikka kaikki siellä käytettävä tavara muuttuisi erillismaksulliseksi. Vähänkö olisi sitten "hienoo" kun hoitaja kirjaisi ylös kaiken mitä saat käyttöösi ja maksaisit siitä extraa? Eihän se periaatteessa mahdottumuus olisi vaatia että kun tulet synnyttämään niin tuot tullessasi mitä tarvitset itsellesi ja vauvalle?
 
vieras
Jännä juttu toi tutti, kun joissain sairaaloissa se näköjään pitää palauttaa ja täällä ainakin kaikki minä ja kaikki tutut on saaneet ihan luvan kanssa sen ottaa. Eli kaikki eivät sitä tuttia ole varastaneet.
 
Ärri
Alkuperäinen kirjoittaja anu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
meillä meni ainakin ne verkko-alkkarit pesupussiin. että kyllä ne uudelleen-käytetään.
jaa meillä sairaalassa meni roskiin.

tai oisko ollu niin, että SINÄ laitoit ne roskiin. Kyllä ne kaiketi joka sairaalassa pesulaan menee vaikka sinisiin roskapusseihin likaiset kerätäänkin:)
 
jepulis
Alkuperäinen kirjoittaja Mölököllimalli:
Otin jo salista sen synnytyssängyn ja osastolta vein toisen miehelle.
No me kans!! Onneks ei olla ainuita!! Lisäks otin vauvalle sen oman kärrysängyn. Oli helppo kuskata vauva kotiin sillä, kun ei näkyny synnytysosastolla käyttökelposia vaunuja mitä olis voinu viedä kotiin :/
 
KarO
Ne mitä lähti mukaan, lähtivät ihan luvan kanssa.
Sairaalan "omaisuutta" lähti mukaan yhden kertakäyttövaipan, pipon ja tutin verran.
Tuttia eivät halunneet takaisin ja vauvan vaippaa en tajunnut pakata mukaan ja pipon ostin (2?).
Rintakumista sanoivat että palauta lähtiessä, niin tein. Verkkoalushousuista sanoivat, että heitä roskiin ja ota uudet tarvittaessa, kotiin lähdin omissa alushousuissa ja siteissä sektiosta huolimatta.
Liberokassi (1kpl) tuli mukaan myös ja sellainen "toppi" (ei sitä samaa verkkoa kuin alushousut) ihan luvan kanssa myös, omat liivinsuojat laitoin topin alle.
 
Sirkkeli
Juu, ei olis tullut mieleenkään varastaa yhtään mitään. Tutin kohdalla luulin, että se on henk.kohtainen ja otin mukaan. En voinut kuvitellakkaan, että se annettaisiin vielä jollekin muulle vauvalle. En sitten tiedä mikä oli Porvoon sairaalan käytäntö 10 vuotta sitten...
 
!
Ymmärrän noi verkkoalushousut.. Mut en kyllä muita.. Ellei sitten ole tarjottu, annettu oikeasti tms.

Itse myös olin ajatellut et vien synnärille kaikki vauvan vaatteet jossain vaiheessa ihan lahjoituksena. Mutta nyt kun tämän ketjun luin niin jätän kyllä väliin. :(

Sitten kiroatte muualla kun ei ole sitä eikä tätä..miksi tehdään niin yms yms..miksiköhän?! Huh huh..menee mammojen jutut aika ristiin nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
mun teki mieli anastaa sieltä semmonen lasinen tuttipullo mutta en sit kehdannut. olis tullu kuitenkin huono omatunto.
Mä ihastuin kanssa niihin lasisiin tuttipulloihin, mutta varkaaksi en ryhtynyt. Mukaani ei lähtenyt mitään muutakaan minulle kuulumatonta omaisuutta.



 
Näitä viesteä luettua ensin kyllä vähän hämmästyin kuinka monelle jotain tarttui mukaan. Itsellä ei kyllä käynyt mielessäkään ottaa yhtään mitään, kyllä kaikki tarvittava oli hankittu jo etukäteen ja apteekit ja kaupat on auki jos jotain uutta ja ihmeellistä vielä sattuisi tarvitsemaan. En nyt jaksa jeesustella parista vaipasta tai pikkuhousuista, mutta jos tosissaan sieltä pakkailee tavaraa mukaan niin ei se kyllä ainakaan ylpeilyn aihe ole :/ .

Toisena kyllä täältä näkee, että ei ole rintakumien ja tuttien käytöstä tarpeeksi opastusta. Kaikki, jotka työskentelee synnärillä nyt jotain aivoriiheä kasaan ja tiedottamaan hoitajille/kätilöille että potilaita täytyy opastaa paremmin. Ei se ole ihme jos rintakumit häviää kun täälläkin on jo tusina vastaajaa, jotka luulivat niiden olevan kertakäyttöisiä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jepulis:
Alkuperäinen kirjoittaja Mölököllimalli:
Otin jo salista sen synnytyssängyn ja osastolta vein toisen miehelle.
No me kans!! Onneks ei olla ainuita!! Lisäks otin vauvalle sen oman kärrysängyn. Oli helppo kuskata vauva kotiin sillä, kun ei näkyny synnytysosastolla käyttökelposia vaunuja mitä olis voinu viedä kotiin :/
Siis häh? :eek:
 

Yhteistyössä