G: Mitä (tavallista) ruokaa et ole koskaan tehnyt?

diipa
Lihakeittoa..
hävettää hiukan, siis sellaista kuin kouluruokailussa oli ja mitä äiti ja isoäiti tekee.
En oikein tiedä mitä lihaa siihen käytetään, mistä tietää milloin se on kypsää ja lisätään keittoon yms :-/
Kalaruuissa menee myös sormi suuhun, pakasteseitistä saan aikaan keiton ja kalapuikot paistaa, mut siihen jää.
Enkä osaa valkokastiketta tehdä, tulee aina kökköistä, samaten kuin ruskeastakin usein, mutta valkokastiketta en osaa ollenkaan..
 
mä oon nyt alkanu tekemään lihakeittoa kun saan valmiiksi sahattua poronlihaa. Helppoa nakata kattilaan ja antaa kiehua muutama tunti. Herkkua.

Tuota linssikeittoa mäkin oon aatellu tehdä, pitäs löytää hyvä ohje jostain.
 
sh-äippä
En ole koskaan tehnyt makkara-kastiketta. En tykkää siitä yhtään! Makkara kyllä menee uunilenkkinä tai grillattuna, mut makkara-kastike ajatuskin tekee vaan niin pahaa ;)
 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äippä:
En ole koskaan tehnyt makkara-kastiketta. En tykkää siitä yhtään! Makkara kyllä menee uunilenkkinä tai grillattuna, mut makkara-kastike ajatuskin tekee vaan niin pahaa ;)
Et ole saanut sitten kunnon makkarakastiketta ..sitä perinteistä.

 
Ihanaa on muitakin jotka ei oo kalakeittoa tehnyt! Se on musta niiiin tavallinen ruoka, mut en oo vaan saanut sitä koskaan laitettua.
En ole minkään tillilihaa tai pinaattikeittoa tehnyt - ekasta tykkään, toisesta en.
Ja maksalaatikkokin on kaupassa melkein parempaa kuin itse tehty.
 
Piika-äiti
Multa on tekemättä maitopottu, lanttulaatikot, siskonmakkararuuat ja veriletut.

Nykyään en kyllä ilahtuisi jäisestä hirven reisipaistista... En enää oikein osaa tehdä hienompia liharuokia, kun en ole lihaa itse syönyt 17 vuoteen.
 

Yhteistyössä