G:Mitä sanoja/sanontoja inhoat

  • Viestiketjun aloittaja kielipoliisi
  • Ensimmäinen viesti
Sitä, että sanotaan alkaa sataMAAN. Kun se kerran on alkaa SATAA. Alkaa -verbin jälkeen tulee perusmuoto. Piste.



En myöskään käsitä, jos joku puhuu suurelle joukolle ihmisiä, esim. opettaja luokassa tai radiojuontaja, ja puhuu kuten yhdelle ihmiselle. Esimerkiksi opetteja sanoisi: "Sitten kun olet tehnyt tehtävän..." Ja oppilaita on 35. :headwall:
 
Utsia on aika tyhmä sana, samoin kaikki nämä masuasukit sun muut :x

Ja jos sanonnoista pitää joku löytää, niin pienenä tyttönä otti suunnattomasti päähän sanonta "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa", kuulin sitä monta kertaa enkä oikeasti ollut tehnyt mitään. Mutta mua ei uskottu, ja kun kielsin niin se koira.... jne.
 
Niinsanotusti. Eräs tuttu käyttää sitä koko ajan. "Lapset on niinsanotusti nyt päiväkodissa ja mä oon niinsanotusti menossa ensin puoleks päiväks töihin, sitten lääkärille kun mun pitäis niinsanotusti käydä kierukka poistattamassa kun me ollaan niinsanotusti päätetty että neljäs lapsi saa tulla jos on niinsanotusti tullakseen".
Pikkaisen rassaa :xmas:
 
mm
Tissit, äippä, isukki, sellainen vauva-lässytyskieli aikuisten kesken.
ja-totani-
-sit-niinku-
ylenmääräinen kiroilu välimerkkien korvikkeena, lisäpainona ja vielä lisäksi ihan muuten vain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Niinsanotusti. Eräs tuttu käyttää sitä koko ajan. "Lapset on niinsanotusti nyt päiväkodissa ja mä oon niinsanotusti menossa ensin puoleks päiväks töihin, sitten lääkärille kun mun pitäis niinsanotusti käydä kierukka poistattamassa kun me ollaan niinsanotusti päätetty että neljäs lapsi saa tulla jos on niinsanotusti tullakseen".
Pikkaisen rassaa :xmas:
Samantapaisia ärsytyksiä ovat tavallaan ja ikäänkuin (en muista onko ikäänkuin yhdyssana vai pitääkö kirjoittaa ikään kuin) samalla tapaa joka paikkaan tungettuna.
 

Yhteistyössä