G:Mitä sanoja/sanontoja inhoat

  • Viestiketjun aloittaja kielipoliisi
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
-jos käyttää kuka-sanan tilalla sanaa ketä. Esim. "ketä se oli joka kävi tässä äsken?" Arrgh, mä en pysty puhumaan noin pahasti väärin vaikka kuinka yrittäisin...!

-päällänsä, esim. "nyt on tilanne päällänsä". Niiiiin junttia.

-helsinkiläisten puhetapa noin ylipäätään särähtää muualta muuttaneena pahasti korvaan

-öpauttiarallaa (käyttääkö tätä vielä oikeasti joku?! muuttakoon tynnyriin nyt heti!)
:LOL: :LOL: :LOL:
Ketää käytän sujuvasti, mutta muuten peesaan. Toi öpauttiarallaa on kyllä hirvee:x
 
vieras
etupylly ja täti-mikä helvetin täti?!? ne on menkat tai ihan vaan kuukautiset..ja toinen just toi etupylly,voi jestas sentään..ja vähän on alkanu ärsyttää toi masu-asukki
 
vieras
Pohjoisessa isä ja äiti on nuorten (ainakin silloin kun minä olin nuori) kielessä isäntä ja emäntä. Eteläisessä suomessa nykyään asustelevana 4-vuotias lapseni puhuu takapyllystä jota tosiaan hieman ihmettelen. 30 vuotta sitten puhuin itse pyllystä (tulee pissa) ja takapuolesta( tulee kakka).
 
Mitä tarkoittaa nää..
elari, ranut, vuosikas, tapiseeraus, paaplata, öpauttirallaa, sesse, summu, taatti

ja voiko joku puhua loppuviimeks? mitä se edes oikeasti tarkoittaa???
itseäni inhottaa kun sanotaan esim. "ollaan tulossa kotio päin" :kieh: :x se on KOTIIN tai KOTIA :xmas:
 
Mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Monta inhokkia jo tuliki. Etupylly ja pimpula yöööööök.
mitä tuo pimpula tarkottaa?
?
no eiköhän pimpula oo pimppi,vagina,emätin jne
Alapää asioita hävettävinä pitävät ja estoiset käyttää lapsen pimpistä tota sanaa.
 
allu
Alkuperäinen kirjoittaja nedee:
Mitä tarkoittaa nää..
elari, ranut, vuosikas, tapiseeraus, paaplata, öpauttirallaa, sesse, summu, taatti

ja voiko joku puhua loppuviimeks? mitä se edes oikeasti tarkoittaa???
itseäni inhottaa kun sanotaan esim. "ollaan tulossa kotio päin" :kieh: :x se on KOTIIN tai KOTIA :xmas:
elari=elatusmaksut,ranut=ranskalaiset,vuosikas=yhden vuoden vanha...ööö...muistta ei mitää hajua.Itteäni inhottaa se ku puhutaan "savolaisittain"vaik ei olla savoa nähtykkään,esim mie-sie ja niinkutus on rasittavaa myös
 

Yhteistyössä