G:mitä mieltä olet teiniäideistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
En mitään.
En tunne yhtään alle 18v. äitiä.
minä tunnen, tuttu sai omansa 16v.. nyt parissakymmenissä ja kaikki ok, töissä on, tulot jolla pärjää ja perhe..

tällä tarkotan et eiköhän se oo enempi ihmisestä itestää eikä hänen iästää kiinni :D
 
mun mielestä ihmisen pitää olla "valmis" saamaan lapsi. jotkut on aiemmin kun muut. onhan se sääli jos kovin nuorena saa lapsen,alle 18 vuotiaana. ei elämä lapsen saantiin lopu,mutta rajoittuu paljon. jää silloin monet asiat kokematta,ja joillekin se menovaihe tulee sitten lapsen saamisen jälkeen. mutta näin voi käydä ihan vanhemmallakin äidillä,ei vain teinimammalla.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
synnyttäjillä pitäis olla joku raja, esim vähintään 20, korkeintaan 40
Millä aattelit varsinki tuota alaikärajaa säädellä....
aika rankkaa tekstiä alkaa säädellä jonkun lapsen saantia iän perusteella, itse sain ekan 18.v nyt oon 22,v ja odotan kolmatta ihan hyvin ollaan pärjätty
 
vieras
Ei se ikä sitä katso millainen äiti olet tai miten hoidat lapsesi. Tiedän moniakin oikein hyviä teiniäitejä kuten tiedän myös monia kolmekymppisiä, aivan kädettömiä ensisynnyttäjiä!!

Ei se raha/koulutus sitä takaa että lastaan osaa hoitaa, kuten myös ei kouluttamattomuus/vähävaraisuus ole merkki siitä että et osaa hoitaa lastasi, etkä näin ollen kykene äidiksi, ainkaan jos olet teini....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se ikä sitä katso millainen äiti olet tai miten hoidat lapsesi. Tiedän moniakin oikein hyviä teiniäitejä kuten tiedän myös monia kolmekymppisiä, aivan kädettömiä ensisynnyttäjiä!!

Ei se raha/koulutus sitä takaa että lastaan osaa hoitaa, kuten myös ei kouluttamattomuus/vähävaraisuus ole merkki siitä että et osaa hoitaa lastasi, etkä näin ollen kykene äidiksi, ainkaan jos olet teini....
yhdyn tähän !

 
Tunnen monta niin kutsuttua teini-äitiä, jotka silloin ihan teininä eivät hommaansa hoitaneet ihan toivotulla tavalla. Tunnen pari myöskin sellaisia, joilla ikävä kyllä on se teiniäitiys jäänyt vahvasti päälle, ja hommat hoidetaan yhä samalla tavalla kuin silloin teiniäitivuosina, vaikka ovat nyt jo vanhempia ja useamman lapsen äitejä: en tosin tiedä, liittyykö tämä siihen alkuperäiseen lapsen saanti ikään vai vain yleisesti ottaen tyhmyyteen. :xmas:

Mutta mä olen ollut teiniäiti kaiketi, ja hoitanut hommani aina kunnialla. Joten hyviäkin todistettavasti on. :saint:
 
Joo :LOL: ei todellakaan ikä siinä ratkaise minkälainen äiti on, se on vaan niin kumma että miksi ns.teiniäitejä morkataan ja katsotaan kieroon, monesti jopa parempia äitejä kuin monet ylihuolehtivaiset hössöttäjät jotka eivät anna lapsen tehdä mitään.. ja näistä aivan oma kohtaisia kokemuksia, jokainen tehköön lapsensa silloin kun tykkää ja siltä tuntuu, pääasia että on hyvä ja rakastava äiti..
 
Teiniäidit on huippuja :D Tämän sanon siksi, kun koulussa yksi aikuinen (v.ittuilua) nainen sanoi mulle: " voitko sanoa, tuntuuko teistä teiniäideistä siltä, että lapsi on riistänyt teiltä osan elämän tärkeintä aikaa?" Itsehän olen 25-vuotta ja lauseesta on aikaa viikko :whistle: :D :whistle: Tuumasin siihen: "jep, just tuolta. Sikshän mä varmaan nämä muksut oon maailmaan tehnyt, että te aikuiset immeiset saatte päivitellä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassi85:
Joo :LOL: ei todellakaan ikä siinä ratkaise minkälainen äiti on, se on vaan niin kumma että miksi ns.teiniäitejä morkataan ja katsotaan kieroon, monesti jopa parempia äitejä kuin monet ylihuolehtivaiset hössöttäjät jotka eivät anna lapsen tehdä mitään.. ja näistä aivan oma kohtaisia kokemuksia, jokainen tehköön lapsensa silloin kun tykkää ja siltä tuntuu, pääasia että on hyvä ja rakastava äiti..
sori:D ihan pakko kysyä et mitä tarkotat tuolla "ylihuolehtivaiset hössöttäjät jotka eivät anna tehä mitää"

 
no siis juurikin niitä.. enpä ala ns.tuttuja nimeämään, mutta onhan näitä.. tarkoitin sillä että eivät anna tehdä mitään niin esim keinussa keinuminenkin on liikaa lapsihan voi vaikka tehdä mitä siinä..liukumäkeä ei.. sieltä voi tippua.. ei anneta lapsen olla yhtään koholla makuutetaan vaan vauvana niin pitkään kuin mahdollista siis yli puolivuotiaaksi.. luonnoliset lapsen leikit, pitää leikkiä kuin robotti ja sellaista.. se on ikävää katseltavaa.. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassi85:
no siis juurikin niitä.. enpä ala ns.tuttuja nimeämään, mutta onhan näitä.. tarkoitin sillä että eivät anna tehdä mitään niin esim keinussa keinuminenkin on liikaa lapsihan voi vaikka tehdä mitä siinä..liukumäkeä ei.. sieltä voi tippua.. ei anneta lapsen olla yhtään koholla makuutetaan vaan vauvana niin pitkään kuin mahdollista siis yli puolivuotiaaksi.. luonnoliset lapsen leikit, pitää leikkiä kuin robotti ja sellaista.. se on ikävää katseltavaa.. :|
no juu, mä kun luulin kuuluvani tohon sun lauseeseen :D
kyl miun poika saa olla lapsi=)
menee mäessä ja liukuu, on tullu nenällee ja pikku naarmu, saa siis tehdä kaikkea normaalia lasten juttua, joskin äitin valvovan silmän alla...
mun mielestä lapsen pitää saada olla lapsi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja jassi85:
no siis juurikin niitä.. enpä ala ns.tuttuja nimeämään, mutta onhan näitä.. tarkoitin sillä että eivät anna tehdä mitään niin esim keinussa keinuminenkin on liikaa lapsihan voi vaikka tehdä mitä siinä..liukumäkeä ei.. sieltä voi tippua.. ei anneta lapsen olla yhtään koholla makuutetaan vaan vauvana niin pitkään kuin mahdollista siis yli puolivuotiaaksi.. luonnoliset lapsen leikit, pitää leikkiä kuin robotti ja sellaista.. se on ikävää katseltavaa.. :|
no juu, mä kun luulin kuuluvani tohon sun lauseeseen :D
kyl miun poika saa olla lapsi=)
menee mäessä ja liukuu, on tullu nenällee ja pikku naarmu, saa siis tehdä kaikkea normaalia lasten juttua, joskin äitin valvovan silmän alla...
mun mielestä lapsen pitää saada olla lapsi =)
Mutt mä olen makuuttanut mun lastani. Mä olen kai sitt se hössöttävä ylisuojelija. :xmas:

 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja jassi85:
no siis juurikin niitä.. enpä ala ns.tuttuja nimeämään, mutta onhan näitä.. tarkoitin sillä että eivät anna tehdä mitään niin esim keinussa keinuminenkin on liikaa lapsihan voi vaikka tehdä mitä siinä..liukumäkeä ei.. sieltä voi tippua.. ei anneta lapsen olla yhtään koholla makuutetaan vaan vauvana niin pitkään kuin mahdollista siis yli puolivuotiaaksi.. luonnoliset lapsen leikit, pitää leikkiä kuin robotti ja sellaista.. se on ikävää katseltavaa.. :|
no juu, mä kun luulin kuuluvani tohon sun lauseeseen :D
kyl miun poika saa olla lapsi=)
menee mäessä ja liukuu, on tullu nenällee ja pikku naarmu, saa siis tehdä kaikkea normaalia lasten juttua, joskin äitin valvovan silmän alla...
mun mielestä lapsen pitää saada olla lapsi =)
Mutt mä olen makuuttanut mun lastani. Mä olen kai sitt se hössöttävä ylisuojelija. :xmas:
olet varmasti katsonut sen oman lapsesi kohdalla parhaaksi :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja jassi85:
no siis juurikin niitä.. enpä ala ns.tuttuja nimeämään, mutta onhan näitä.. tarkoitin sillä että eivät anna tehdä mitään niin esim keinussa keinuminenkin on liikaa lapsihan voi vaikka tehdä mitä siinä..liukumäkeä ei.. sieltä voi tippua.. ei anneta lapsen olla yhtään koholla makuutetaan vaan vauvana niin pitkään kuin mahdollista siis yli puolivuotiaaksi.. luonnoliset lapsen leikit, pitää leikkiä kuin robotti ja sellaista.. se on ikävää katseltavaa.. :|
no juu, mä kun luulin kuuluvani tohon sun lauseeseen :D
kyl miun poika saa olla lapsi=)
menee mäessä ja liukuu, on tullu nenällee ja pikku naarmu, saa siis tehdä kaikkea normaalia lasten juttua, joskin äitin valvovan silmän alla...
mun mielestä lapsen pitää saada olla lapsi =)
Mutt mä olen makuuttanut mun lastani. Mä olen kai sitt se hössöttävä ylisuojelija. :xmas:
olet varmasti katsonut sen oman lapsesi kohdalla parhaaksi :heart:
Niin... tai tais käydä niin että vauva katsoi sen parhaaksi tavaksi itselleen olla: eihän sen tarvinnut mihinkään mennä eikä nousta ylös kun kaikki kannettiin sille nenän eteen. Kiitos tehokkaan ja kerkiäväisen isosiskon. :D

 

Yhteistyössä