G: Mitä työtä ette ikimaailmassa haluaisi tehdä, miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lissää kalluppeja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tv-lupatarkastaja, paskaviemärin tonkija, toimistopaperinpyörityshommat hyi, puhelinmyynti, linja-autokuski, lääkäri (tai ennemminkin kirurgi), roskakuski, juristi.. tossa nyt jotain.

No jos PAKKO olisi, tekisi kait mitä työtä tahansa. Mutta mielelläni en olisi asiakaspalvelutehtävissä, missä joutuu olemaan 8 h ihmisten kanssa tekemisissä. Olen sen verran erakko, että ri sopisi minulle mitenkään. Lisäksi saan päänsärkyä muiden lapsista, en pystyisi esim hoitamaan heitä --> Päiväkoti tai pph.

Omaan liian vilkkaan mielikuvituksen ollakseni hautausurakoitsija, patologisella osastolla töissä tmv.

Lähihoitaja on myös nounou. Mitä kuulopuheista olen laittanut merkille, niillä on JATKUVASTI kiire ja vajaamiehitys. JOKA paikassa. En myöskään pidä ihmisten eritteistä niin paljon, että olisin valmis pesemään vaikka mummoloiden pyllyjä :x.

Baarin työntekijä olisi myös poissuljettu. En pystyisi olemaan töissä tiskin toisella puolella kun muut juhlii :D. Toisekseen en kestäisi huutavia humalaisia. Känniset ihmiset on vittumaisia kun on itse selvä.

Edellä mainitut ei todellakaan tarkoita sitä, etten kunnioittaisi ja arvostaisi kyseisten ammattien harjoittajia. Päinvastoin. En vain itse pystyisi niihin.

Ammatit, joita haluaisin harjoittaa vaikka ihan kokeilumielessä päivän olisi mm armeijassa töissä oleminen. Joku alikessu tai vastaava mikälie kersantti :D. Poliisin työ kiehtoo ja ylipäätään kaikki "miehiset" ammatit. Palomies tai muu vastaava. Noita ammatteja olisi mukava kokeilla joskus :).
Haluaisin myös olla kärpäsenä katossa opettajan hommassa oppitunnilla :). Kuulostaa mielenkiintoiselta ja ainakin ala-asteella pikkuoppilaat suorastaan palvovat sinua :D.

Monet jättäneet vastaamatta ap:n kysymykseen nykyisestä työstä. Vai onko niin, että vastaamattomat ovat työttömiä ja siltikin on varaa kranttuilla töiden suhteen?

Itse olen sairaanhoitaja enkä viihtyisi siivoojan, puhelinmyyjän, keittäjän/kokin tai kaupan kassan työssä.

[QUOTE="vieras";25532795]
Lähihoitaja on myös nounou. Mitä kuulopuheista olen laittanut merkille, niillä on JATKUVASTI kiire ja vajaamiehitys. JOKA paikassa. En myöskään pidä ihmisten eritteistä niin paljon, että olisin valmis pesemään vaikka mummoloiden pyllyjä :x.
[/QUOTE]

Kun tein lähihoitajan töitä, ei meillä juuri koskaan ollut kiire eikä vajaamiehitys. En myöskään työssäni ole koskaan pessyt "mummoloiden" tai muidenkaan pyllyjä tai ollut normaalia enempää eritteiden kanssa tekemisissä.

En ryhtyisi kaupan kassaksi (tai kaupan miksikään muuksikaan), autonkuljettajaksi, siistijäksi, pesulatyöntekijäksi, raksa-alalle, sähköasentajaksi, hmmm... Olikohan siinä kaikki, no ainakin tärkeimmät.

Nykyinen ammatti on sosiaaliohjaaja, ja en vaihtaisi minkään.

itse olen asiakaspalvelija ravintolassa. olen kokeillut siivousta ja puhelinmyyntiä, siivous oli ihan mukavaa, mutta puhelinmyynti ei, koska siinä joutui istumaan 8h tietokoneen edessä kuulokkeet päässä, päivät meni aivan tuskaisen hitaasti ja väsytti aivan sairaasti. Tykkään siis kaikista töistä, joissa on jotakin tekemistä kokoajan, istuskelu on mulle ehdoton nounou.
eli en siis koskaan tahtoisi minkäänlaisiin toimistotöihin.

ihmisten parissa olen viihtynyt aina, olenkin harkinnut vielä opintoja sosiaalialla.

En haluaisi olla työtön, mutta sitä olen tällä hetkellä...syynä siihen että olen hoitanut sairasta lastani kotona ja nyt on vaikea työllistyä. En haluaisi tehdä työtä, jota synnynnäinen selkävaivani estää, esim. istumatyö tai työ jossa joutuu paljon kyyristymään, atooppinen iho ja pöly-allergiat rajottaa myös.

Asiakaspalvelutyötä haluaisin kuitenkin tehdä, olen sosiaalinen joten en viihtyisi missään toimistossa yksin tms.

[QUOTE="mä";25532821]Monet jättäneet vastaamatta ap:n kysymykseen nykyisestä työstä. Vai onko niin, että vastaamattomat ovat työttömiä ja siltikin on varaa kranttuilla töiden suhteen?[/QUOTE]

En ole koskaan elämässäni ollut työttömänä. Tällä hetkellä teen opiskeluiden ohessa kaupan alan töitä, mihin en mielelläni enää valmistumisen jälkeen palaisi.

[QUOTE="mä";25532821]Monet jättäneet vastaamatta ap:n kysymykseen nykyisestä työstä. Vai onko niin, että vastaamattomat ovat työttömiä ja siltikin on varaa kranttuilla töiden suhteen?

Itse olen sairaanhoitaja enkä viihtyisi siivoojan, puhelinmyyjän, keittäjän/kokin tai kaupan kassan työssä.[/QUOTE]

tekeekö työttömyys ihmisestä jotenkin ala-arvoisemman? että työttömän on otettava vastaan ihan mitä tahansa työtä, vaikka tietää jo etukäteen, että ei kyseisessä työssä viihtyisi?

mun mielestä jokaisella tulee olla valinnanvaraa töidensä suhteen.. tuskinpa työtön lekuri tahtoisi ottaa vastaan esimerkiksi siivoajan paikkaa.

Ihmisen hyvinvoinnin kannalta on parempi hakeutua niihin töihin jossa viihtyy.

Alkuperäinen kirjoittaja höhö;25533076:
tekeekö työttömyys ihmisestä jotenkin ala-arvoisemman? että työttömän on otettava vastaan ihan mitä tahansa työtä, vaikka tietää jo etukäteen, että ei kyseisessä työssä viihtyisi?

mun mielestä jokaisella tulee olla valinnanvaraa töidensä suhteen.. tuskinpa työtön lekuri tahtoisi ottaa vastaan esimerkiksi siivoajan paikkaa.

Kyllä mä olisin valmistuttuani valmis menemään ihan mihin vaan duuniin, jos omalta alalta ei löytyisi ja siinä ohessa etsimään uutta työpaikkaa. Ei sen vaihtoehto duunin tarvitse koko elämää kestää.

Samoin myös ihmisten hyvinvoinnin kannalta. Tahdon, että minua eri paikoissa palvelevat ihmiset ovat työssään vapaaehtoisesti eivätkä nenä nyrpällään ota minusta näytteitä, hoida minua, myy minulle tavaraa tai rätkäise ruokalautasta pöytään tympeän puhahduksen kera. Mielestäni ihmisillä, myös työttömillä, on oikeus miettiä itselleen sopivaa alaa ja hakea ensisijaisesti töitä koulutustaan vastaavalta tai siihen liittyvältä alalta. Maistereiden kohdalla se työn ja koulutuksen vastaavuus on sitten niin laaja käsite, että työhön pääsy onkin sitten ihan työnantajan näkemyksen varassa eikä pelkässä hakemisessa.

Itse voisin tehdä siivoushommia. Olen niitä joskus tehnyt eikä se tuntunut kamalalta. Niihin on vaan luultua vaikeampaa päästä. En tahtoisi tehdä puhelinmyyntiä enkä mitään sellaista myyntihommaa, jossa on aktiivisesti ja painostaen saatava asiakas vakuuttuneeksi siitä, että ilman myymääni tuotetta hän ei yksinkertaisesti pysty jatkamaan elämäänsä. Vihaan tuputtamista ja painostamista.

Täällä on tullut myös muita sellaisia töitä, joita en vaan yksinkertaisesti suostuisi tekemään. Tällaisia ovat teurastaja tai lihajalostamolla työskentely, suurkanalassa tai muissa vastaavissa työskentely, kirurgi. Rikospoliisina voisi nähdä asioita, joista haluan pysyä tietämättömänä. Lastensuojelussa työskentelevä sosiaalityöntekijä samasta syystä kuin rikospoliisi.

Toimistosiivooja tai myyjä.. Toista joudun todennäköisesti tulevaisuudessa kuitenkin tekemään kun fysiikka ei enää kestä raskaampia töitä.

Siivoaminen on raskasta, vaikka olis toimistosiivousta, koska toistoa tulee paljon vaikkei tartte voimalla hinkatakaan. Kokemusta on. Keinosiementäjä en haluaisi olla! Rekkakuski. Kirurgi. Psykiatri, mielisairaanhoitaja, päihdealalla... Gynegologi, vartija, ohjelmistosuunnittelija (!), teurastaja, patologi, löytyyhän näitä

Mulle ei kans kyllä tuu mieleen oikeen mitään työtä, mitä en vois tehdä. Kaikkea kyllä pystyis ainakin väliaikaisesti tekemään. Puhelinmyyjän työ ja siihen verrattavissa olevat tuputtamismyynti-työt tulee ekana mieleen.

Tällä hetkellä olen lähihoitajana ja pidän työstäni, vaikka 3-vuorotyö ottaa välillä koville ja sijaisuudet tympii.

Mun kohdalla tuo ammatti olisi ehdottomasti patologi, huh puistattaa ihan ajauskin leikellä ruumita :O

Vaikka varmasti mielenkiintoinen ammatti voi ollakkin sellaiselle jolle se sopii.

On monta sellaista työtä jossa en viihtyisi, sitten sellaisia joissa en kerta kaikkiaan pärjäisi. Mutta mitä en missään nimessä tahtoisi tehdä on sellaista, missä täytyy kiivetä korkealle. Mastojen asennus ym, ei hemmetti :D

Lista on pitkä, mutta tässä muutamia... puhelinmyyjä, joku ruokakaupan/marketin kassanhoitaja, kioskimyyjä, perhepäivä-/lastenhoitaja, lentäjä, lentoemäntä, sukeltaja, hautausurakoitsija, strippari, opettaja, myyntiedustaja, vanginvartija, bussikuski, konduktööri, sosiaalityöntekijä, nuohooja... koska olen niin antisosiaalinen ja pelkään korkeita paikkoja. Nykyinen ammatti on johdon assistentti.

Miksi pidät ala-arvoisena toisen alan töitä? Et voi pitää itseäsi parempana sen perusteella mille alalle olet kouluttautunut. En usko, että lääkärin tarvitsee edes uneksia työttömyydestä, joten siinä mielessä vertauskuvasi ontuu. Kyllä työtä kuin työtä tekevä on aina kunniakkaampi kuin kotona lusmuava, joka töitä saisi mutta kun ei vaan huvita...

Yhteistyössä