G: Mitä mieltä päiväkodissa olevasta muslimista, joka on valmis tappamaan?`

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
Ei Abdillahi silti mikään huppupäinen uskonsoturi ole. Hän on juuri aloittanut työn lasten päiväkodissa Vantaalla. Aiemmin hän on ollut esimerkiksi kehitysvammaisten hoitajana Rinnekodissa. Hän on kohtelias nuorukainen, mutta uskossaan kovin jyrkkä. "Yksinäinen susi", hän itsekin sanoo.

Tulee mieleen, ymmärtääkö nuori Abdillahi itsekään, mitä hän sanoo, kun hän silmää räpäyttämättä toteaa: profeetta Muhammedista pilapiirroksia tehneiden kuuluu kuolla. "Se on meidän pyhässä kirjassa. En voi tulla siinä vastaan. Jokainen meistä on teoistaan vastuussa."

Lähde: HS

Sama tyyppi sanoi samassa jutussa myös, että naisten ongelmana on se, että he ovat liian vapaita ja kuvittelevat voivansa tehdä mitä vain, ovat vieneet miehiltä kunnian päättää mitä nainen pukee, syö, ym. :(

Alkuperäinen kirjoittaja sg:
Sama tyyppi sanoi samassa jutussa myös, että naisten ongelmana on se, että he ovat liian vapaita ja kuvittelevat voivansa tehdä mitä vain, ovat vieneet miehiltä kunnian päättää mitä nainen pukee, syö, ym. :(

Nyt hän uskoo sunnien erittäin vanhoillisiin tulkintoihin islamista. Osa hänen ajatuksistaan hämmentää, kuten käsitykset evoluutiosta: apinat polveutuvat ihmisistä, jotka tekivät miljoonia vuosia sitten syntiä Allahia vastaan, ja Allah muutti heidät apinoiksi.

Tai miehen ja naisen rooleista: "Suurin ongelma Suomessa on, että somalialaiset naiset ajattelevat olevansa vapaita ja voivansa tehdä mitä haluavat. He ovat vieneet mieheltä kunnian olla vastuussa kaikesta siitä, mitä nainen syö, mihin hän pukeutuu tai mitä lapsille opetetaan."

No en kyllä haluis lastani tuollaisen hoitoon :o tosin, mistäs sitä tietää kenenkin lasten kanssa työskentelevän uskonnosta/ajatuksista, jos he eivät niitä lehdissä huutele..

Minä olen ollut muslimi jo vuosi kymmeniä. Oma elämäni ei ole tuollaista. Se on harmoonista, tasaista, rauhallista ja turvallista.

Aina noita ääripäitä löytyy joka uskonnosta tai elämäntavasta. Ymmärtääkseni skinit ja helvetinenkelitkin ovat aika omaa missiotaan noudattavia.

Ei kyllä ehkä ihan sovelias päiväkodissa työskentelemään. Ellei sitten pidä ihan tyystin omana tietonaan ajatuksiaan ja nuodattaa työpaikkansa sääntöjä ja hyviä tapoja. No siltikään, en mä kyllä haluaisi häntä lastani hoitamaan.

Vaikea näin tuntematta kommentoida, mutta olisi tietty mukava kuulla miehen työkavereiden mielipiteitä hänestä ja varsinkin lasten vanhempien. Suomesaahan kasvattajat eivät saa tuoda omaa uskontoaan ja mielipiteitään lasten korviin, vaan kristityille pitää opettaa kristinuskoa ja muille antaa yleistä moraalikasvatusta, joten ainakan työpaikallaan muslimeiden pitää pitää suunsa visusti kiinni ja muutenkin on mukauduttava suomalaiseen päiväkotikulttuuriin ja naisiahan siellä varmaan työkavereina riittää. Ei välttämättä ihan helppo paikka muslimimiehelle. Ja eihän kukaan ole murhaaja ennen kuin on tehnyt murhaa, vai kuinka? Puhua saa, mutta teoista vasta rangaistaan ainakin kunnolla, yleensä.

mä en varsinaisesti halua minkään sortin fanaatikkoja lähellekään mun lapsia. tosin siis siihen asiaan on melko vaikea vaikuttaa koska päiväkodin työntekijöiden otsassa ei yleensä lue, ovatko jotain ituhippejä, natseja tai hihhuleita.
pääasia että pitävät mielipiteensä omana tietonaan

Luin jutun mutta enpä löytänyt kohtaa jossa hän sanoo olevansa valmis tappamaan. Viitsitkö osoittaa mut oikealle riville jos siellä sellainen kommentti kerran oli?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mä en varsinaisesti halua minkään sortin fanaatikkoja lähellekään mun lapsia. tosin siis siihen asiaan on melko vaikea vaikuttaa koska päiväkodin työntekijöiden otsassa ei yleensä lue, ovatko jotain ituhippejä, natseja tai hihhuleita.
pääasia että pitävät mielipiteensä omana tietonaan

Hyvin kiteytetty.

Yhteistyössä