V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hei:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hei:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hei:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:mua pisti silmään, miksi moni pieni lapsi juo rasvatonta?
Se on nykyään suositus, ni luultavasti siksi.
Ja se on niin väärin kuin olla ja voi. Rasvattomuudella aiheutetaan pahoja ongelmia aivoille.
Mutta onneksi tilanne on muuttumassa. Pistän tähän teillekin tuon linkin, jonka laitoin äsken omaksi ketjukseenkin.
http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1589
Kuka täysin rasvattomuudesta on puhunut? Rasvaton maito ja öljylisä ruokaan.
Niin... Jos uskoo, että kasvirasva on parempi kuin kova rasva. Metsään menee taas.
No onko se kova rasva sitten parempaa kuin kasvirasva?
Riippuu siitä keltä kysytään.Mun mielestä on paras syödä rasva sen luonnollisimmassa muodossaan. Kerropa, miksi sä välttelisit sitä kovaa rasvaa?
No ensinnäkin sun ja tohtori Tolosen väitteet ei ole se, jota heti uskon. Mutta miksi itse välttelet kasvirasvaa?
Huomasitko noiden juttujen lähteet? Eivät ole Tolosen tutkimuksia, vaan mukana on WHO ja Maailman elintarvikejärjestö ( plus muita). Pistin tuon vain siksi, että tuossa se on sanottu SUOMEKSI ja helposti luettavassa muodossa.
En välttele kasvirasvaa, mutten myöskään lotraa sen kanssa ja välttele kovaa rasvaa. Liiasta kasvirasvan saannista on myös haittaa. Tässä sulle esim. Kauneus ja terveyslehdestä suoraan (Kauneus ja Terveys 16/2009). Nämä ovat Eiran sairaalan lääkärin Antti Heikkilän haastattelusta suoria lainauksia.
"Varsinin kasviperäiset öljyt, joissa on paljon omega-6 rasvahappoa, esimerkiksi rypsiöljy, ovat ihmiselle haitallisia, koska niiden rasvahappokoostumus on liian kaukana ihmisen omista rasvoista. Ne muun muassa lisäävät suolitulehduksen riskiä nelikertaisest laajan raskalaisen ravontotutkimuksen mukaan."
"Runsas kasvirasvojen käyttö haittaa aivojen toimintaa. Tällä hetkellä Suomessa on 10 000 nuorta naista eläkkeellä masennuksen taksia siksi, etteivät heidän aivonsa saa oikeita rakennusaineita vähärasvaisuus hössötyksen taksia. Kokemukseni mukaan moni toipuu, kun ruokavaliota vaihdetaan."
No ilomankos puolet nykynuorista popsii jotain masennuslääkkeitä.