G: Mitä lehtiä lapsillenne tulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Mitä lehtiä olette tilanneet lapsillenne ja minkäikäiselle? Ovatko jotkut lehdet olleet pettymyksiä? Minkä ikäiselle lapselle olette alkaneet tilata jotain lehteä ja mikä lehti se oli?

meillä tulee 5-vee pojalle (ja äitille :D ) aku ankka ja 3-vee pojalle nalle puh. lisäks tuolle isommalle on kummitäti tilannu jo kahen vuoden ajan leppis-lehden, mutta se jää usein lukematta..selaa kylläkin kertaalleen läpi. nalle puh on tullut siitä asti ku vanhempi poika oli 2 vee, eli kolme vuotta ja aku on tullut n. puoli vuotta, eli kun vanhempi poika oli 4,5 vuotias. =)

Mulla lapset reilun 3-vuotias ja vajaa 2-vuotias. Vielä ei tule mitään lehtiä eikä tulekkaan vielä pitkiin aikoihin. Kyllä tämän ikäiselle riittää kirjatkin ja niitä meillä on hyllyt väärällään ja kirjastosta saa lisää.

Kyllä sitä ylimääräistä rahanmenoa on muutenkin niin tolkuttomasti, että tästä voi mielestäni jo karsia. Tilataan lehtiä sitten kun osaavat itse niitä pyytää ja älyävätkin niistä jo jotain. Esim. jotain nalle puhiakin, ei ne lapset välitä luetaanko sitä niille kirjasta vai lehdestä, eri asia vaan on, että se lehti maksaa, mutta niitä kirjoja saa kirjastosta ilmaiseksi.

Mulla vanhin poika tuleva eskarilainen ja nuorin 2v3kk ja heille tulee yhteisenä lehtenä puuha-pete. Siinä on vähän niitä tehtäviä ja askarteluvinkkejäkin mukana. Ennen peteä tuli nalle puh,mutta siitä ei piitattu juuri ollenkaan eli vaihdoin sen sitten.

Aku ankaa lehtikauppiaat ovat kovasti tyrkyttäneet,mutta mun mielestä eskari-ikäselle vielä turha,koska ei osaa vielä edes lukea ja mitä ymmärtäisi koko aku ankasta? Eli aku (ehkä) sitten joskus kouluikäisenä. Kirjastossa käymme ahkerasti ja iltasadut luetaan =)

Tytölle (syyskuussa 5v) tulee Prinsessa-lehti, se on tullut noin vuoden. Kovasti tytär on siitä tykännyt ja lukee aina ahkerasti lehteä.
Pojalle (lokakuussa 7v) tulee Nalle Puh, se on tullut nyt pari kuukautta. Nalle Puh tuli joskus aikaisemminkin pojalle, mutta lopetimme sen välillä. Kyllä poika sen lukee, mutta ei kovin innoissaan siitä ole, joten olen senkin lehden jo perunnut, nyt maksetut lehdet tulee ja sitten loppuu.

tilasimme tytölle 4-vuotiaana prinsessalehden, kun alkoi olla prinsessaiässä. On tullut siitä saakka tauotta, ja on tykännyt kovasti.

Pienempi on sitten osannut pienempänä vaatia/toivoa itselleen, kun näkee kun toiselle tulee lehti. 2-vuotiaalle kuopukselle tilasin aluksi Nalle Puhin, mutta kun kotiin tuli mainos leppislehdestä, lapsi oli ihan haltioissaan siitä sarjakuvasta, ja puhui vain siitä ja kantoi mainosta. Sen vuoksi olen nyt lakkauttanut Nalle Puhin, ja tilannut leppiksen. Saa nähdä mitä lapsi siitä pitää.

vajaa 2-vuotiaalle pojalleni tulee popi-lehti. On tullut viime kevättalvesta saakka.
Poika on ihan innoissaan jo silloin kun lehti tulee postista. Vanhojakin lehtiä meillä luetaan ahkerasti.
En aio jatkaa tilausta, koska nyt lehdestä jäi pois meidän suosikkimme eli Eetu ja tilalle tuli todella älyttömän oloinen "sarjakuva".
Ihan mukava Popi-lehti on muutenkin, mutta Eetu-tarinat olivat sen "sielu".

Kirjojakin luetaan meillä paljon.

meidän 6 ja 4 vuotiaille ei tule vielä mitään tilattua lehteä, ehkä tuolle vanhemmalle voisi syksyllä jonkun sopivan tilata. 10 v esikoiselle tulee tällä hetkellä Aku Ankka (tullut jo vuosia isän ja tytön iloksi) ja Koululainen. Aiemmin hänelle on tullut Nalle Puh ja Prinsessa lehti.

6-vuotiaallemme tulee Prinsessa-lehti ja tyttö tykkää siitä kovasti.

8-vuotiaamme sai kk sitten valita, minkä lehden haluaa tilata ja päätyi Tom&Jerryyn. Ensimmäistä ainakin luki innoissaan.

Aku Ankka on meille tullut vuodesta 1990, ne ovat varsinkin mieheni aarteita.

Pojat 5 ja 3 v. ja ainoa lehti on Nalle Puh. Sitä luetaan iltaisin ja reissuissa. Ei ole liian pitkiä ne tarinat että malttavat kuunnella. Muita lehtiä tilataan vasta, kun oppivat lukemaan.

Yhteistyössä