G mitä laskuja teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä laskuja teille tupsahtaa joka kk säännöllisesti?

minun laskut

Asuminen 350EUR
Puhelinlasku 80EUR
Laina noin 400EUR
Autonvakuutus noin 50eur
Lapsen päivähoito
Netti 30EUR

Sitten erinäisiä nettitilauksia, tms muita noin satasella..

asunto: 532?
sähkö: 50?
päivähoito: 80-166?
puhelin: 40?
luottokortit: 210?
ajoneuvovero: 50?
vakuutus: 70?
mokkula: 20?

miehellä
asuminen: 532?
luottokortit:250?
päivähoito: 0-80?
auto: 367?
sähkö:50?

Asuntolaina 700?
Autolainat 750?
muut lainat n. 300?
sähköt 100?/vaihtelee
vakuutukset 500?/3kk välein
puhelinlaskut n. 60?
vesi 140?/3kk välein
Plustv paketti 22?
jätemaksut 70?/3kk välein

Mitähän vielä? Satunnaisesti tupsahtelee jos jonkinlaista laskua mm. lehtitilauksia.

Mulla on yhtiövastike ja puhelinlasku, kaksi lehtitilausta ja sitten kuukausittaiset vaateostokset ym itselle ja lapselle. Miehellä on laina, vakuutukset, sähköt ja bensat ja jotain muuta, en muista.

joka kuukausi:
miehen puhelin
minun puhelin 40e
netti 33e
vesi 40e
sähkö 100e

Sitten ne isommat jotka tulee pompseissa tai on jaettu useampaan erään mutta ei jokakuukausi
kaikki vakuutukset yhteensä 2000e
autovero (en muista mitä on useampi satane)
dieselvero (en muista tätäkään)
jätemaksu jokatoinen kuukausi 60e
en muista mutta kiinteistovero on myös
tv-lupa (oisko se joku 200e reilu nykyään)

sitten muita on tietty lääkärit ja lääkkeet
tietty ruoka hygienia,polttoaine ja joka vuosihan sitä jommat kummat renkaat pitää investoida talvi tai kesärenkaat.

Tulot verojen jälkeen yhteensä keskimäärin 1500e/kk ja meitä 2aikuista ja 2 lasta

mulle henkkoht. tulee sanomalehtilasku (siitä ei luovuta kuin äärimmäisessä hädässä :laugh: ), puhelin, tv-lupa ja kotivakuutus.

mies hoitaa asumiskulut (laina+vastike+sähkö- ja vesitasaus),puhelimensa, netin ja autoon liittyvät.

lasten kännykkälaskut
tietokone/netti
sähkö, vesi, jäte (ei tuu joka kk)
kiinteistöverot yms (ei tuu joka kk)
autojen vakuutukset, autoverot yms (ei tuu joka kk)

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
lasten kännykkälaskut
tietokone/netti

päiväkoti sitten taas syksyllä ja isojen harrasteet. kesällä näitä ei ole. summat kaikissa vaihtelee ja osaa en tiedä.

lasten kännykkälaskut
tietokone/netti

päiväkoti sitten taas syksyllä ja isojen harrasteet. kesällä näitä ei ole. summat kaikissa vaihtelee ja osaa en tiedä.

pastilli, unohtui vielä: mun kuntokeskusmaksu, sijoitustilille pano, eläkerahastoon pano

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
joka kuukausi:
miehen puhelin
minun puhelin 40e
netti 33e
vesi 40e
sähkö 100e

Sitten ne isommat jotka tulee pompseissa tai on jaettu useampaan erään mutta ei jokakuukausi
kaikki vakuutukset yhteensä 2000e
autovero (en muista mitä on useampi satane)
dieselvero (en muista tätäkään)
jätemaksu jokatoinen kuukausi 60e
en muista mutta kiinteistovero on myös
tv-lupa (oisko se joku 200e reilu nykyään)

sitten muita on tietty lääkärit ja lääkkeet
tietty ruoka hygienia,polttoaine ja joka vuosihan sitä jommat kummat renkaat pitää investoida talvi tai kesärenkaat.

Tulot verojen jälkeen yhteensä keskimäärin 1500e/kk ja meitä 2aikuista ja 2 lasta

Ja meinasin unohtaa uusimman harrastukseni eli kuntosalin 55e/kk niin mulla kuin miehelläkin.

kauhean vähän joillakin laskuja. miten se on mahdollista ? okei meillä toki ylimääräistäkin.

Yhtiövastike 80e
Asuntolaina 900e
vesi 30e
sähkö 50e kesällä ja talvella 150e
Puhelimet 70e
mokkula 15e
netti 30e
mtv3 kanavat 15e
netanttila 200e
soneran yksi puhelin 35e
opintolaina 300e
autolaina 320e

Nuo joka kuukausi. Sitten satunnaisia lehtitilaus laskuja, joskus visalaskuja (lapsettomuushoidoista tulee) ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Asuntolaina n. 1300e/kk.

Puh kerran 3kk.

Vakuutukset maksetaan kerran vuodessa.
Lehdet yhdessä erässä maksettu heti kättelyssä.

Mitähän muuta...

Lisätään vielä, että työpaikka maksaa netin, puhelimen yleensä myös, mutta ei nyt ku olen hoitovapaalla.

Hoitomaksuja ei nyt ole.

Vastike toki kerran kuussa myös 250e.

vuokra 210 ? (asumistuen jälkeen)
sähkö n. 30 ?
puhelin n. 10 ?
tv-lupa 20 ?
netti 24 ?
kotivakuutus n. 8 ? kuukautta kohden
läppäri osamaksu 25 ?
imurin osamaksu 30 ?
Ellos- ja Jotex-tilit n. 30 ?

Lisäksi syksyllä tulee koululaisen ap/ip-kerhomaksu 120 ?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
kauhean vähän joillakin laskuja. miten se on mahdollista ? okei meillä toki ylimääräistäkin.

Minä en halua mitään osamaksuja, eikä tarvita kanavapaketteja ym =) On se valinnoistakin kiinni, vaikka varaa olisi. Jääpähän säästöön enemmän, voi tehdä kaikkea kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:

.

Kun ei ole enempää rahaa niin pakko ottaa kaikki minimiin.

Niinpä. Tosin vaikka rahaa olisikin, ainoa minkä tuohon mittavaan kolmen laskun listaani lisäisin olisi kuntosali. Olisi siihen nytkin varaa, mutta olen niin helkkarin pihi. Ei me tarvita mitään helkkarin lehtiä tai autoakaan kun Helsingissä asutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:

Minä en halua mitään osamaksuja, eikä tarvita kanavapaketteja ym =) On se valinnoistakin kiinni, vaikka varaa olisi. Jääpähän säästöön enemmän, voi tehdä kaikkea kivaa.

Meillä tuo yksi kanavapaketti joka tosin mielestäni edullinen. Tietokoneet ostettiin osamaksulla, kun entiset hajosivat. Eniten kuluttaa tämä asuntolaina (jota olen alkanut todenteolla katumaan). Myös se miten paljon auto maksaa on yllättänyt. Omassa perheessäni ei koskaan ole autoa ollut mutta nykyisellä miehelläni on ja sitä ei ole tullut mietittyä Jatkuvasti kaikenmailman vakuutus maksuja.

Normaalit elämisen kulut. Mies maksaa asumisen (lainat, sähköt, vedet, verot...), mä ruuat. Mulle tulee auton kulut (koska mun on autokin) ja lasten hankinnat teen pääasiassa minä. Molemmat maksaa omat puhelinlaskunsa, mies netin ja lehtitilaukset. Ai niin , päivähoitomaksu menee mun tililtä.

Omat tilit, yhteinen talous.

Minä tilaan laskut mahdollisimman harvoin. Miksi ihmeessä laskujen säätämisrumbaa joka kuukaus? Sitä kuule saa alennuksiakin monesta paikkaa kun kerralla maksaa.

Lehtitilaukset 6-12kk välein, sähkö&jäte&vesi 3kk välein, vakuutukset/ammattiliiton maksut/kiinteistövero/tv-lupa/urheiluseuran maksu kerran vuodessa.

Joka kuukausi tulee päivähoito, laina ja visalasku (vaikka sitä ei käyttäisikään)

Yhteistyössä