Esikoisesta kassi jäi pakkaamatta :ashamed: Vaikka laskettu aika oli mennyt ja menin sairaalaan käymään, sille reissulle jäin.
Tokasta sinä päivänä kun lähdin synnyttämään :snotty:
Pakkaan sitten lähempänä laskettua aikaa, jos ja kun muistan. Luottamus 100, ettei tämä sitä ennen synny Vkolla 39 saattaisi olla hyvä. Vähän liian kauan joutuisi tuolla odottamaan ja pölyttymään ne tavarat, jos nyt jo pakkais
Olen nyt rv36 ja tein tällä viikolla listan, mitä täytyisi pakata. Todennäköisesti pakkaan vasta h-hetkellä tai sitten mies pakkaa listan avulla ja tuo laukun perästä sairaalaan.
Minä keräilin n.kuukautta ennen laskettua aikaa tavaroita kasaan nurkkaan. Mutta pakkaamaan en ehtinyt. Menin neuvolaan 39+3 ja minut lähetettiin sairaalaan, kävin pikaisesti kotona viskaamassa tavarat kassiin ja otin mukaan autoon. Sairaalaan jäin sitten heti ja mies toi autosta laukun ja myöhemmin kotoa puuttuneet tavarat.
Minullakin oli lista ja se todella auttaa kun hätäpäissään yrittää jotain tavaroita keräillä. (siis jos ei ole hyvissä ajoin jo pakannut)
Esikoisesta pakkasin laukun pari päivää ennen laskettua. Kassi ehti olla viikon valmiina, kun raskaus meni viikon yli lasketun.
Kuopuksesta pakkasin käsiveskaan hygieniatarvikkeet ja kaikki tarvittavat lappuset, kun menin toiselle yliaikaiskontrollikäynnille ja sille tielle jäin.
Yhdeksännellä kuulla aloin pikku hiljaa kasata tavaraa laukkuun.
Nyt rv 39+3 ja vielähän sieltä puuttuu ainakin kamera, äitiyskortti, lompakko, kännykkä, laturi ynnä useimmat saniteettitarvikkeet joita tietysti yhä tarvitsen täällä kotona ollessani.
Listan olen tehnyt mitä pakkaan. Ajattelin tuossa kk ennen la laitella niin että tarvittaessa vain ne jatkuvassa
käytössä olevat tavarat voi viskata sekaan ja lähteä synnärille. Mies on niin tumpelo pakkaaja että parempi laittaa itse omat ja vauvan kamppeet.
Olen tuota pikku hiljaa pakkaillut jo nyt, rv 35+6 menossa. Kassi on eteisessä auki ja pudottelen sinne tavaroita aina muistaessani Juniorin vaatteet ja oma hammasharja sekä liivinsuojuksia siellä taitaa tällä hetkellä olla. Luultavasti lähdön hetkellä kassi on valmiina. Olen hieman laiska ja tämä vähittäispakkaaminen taitaa olla ainoa varma keino saada kassi kuntoon ennen h-hetkeä
Pakkaamatta on vielä ja rv 38+3. Paikat vielä toissapäivänä kiinni. Ensi viikolla uusi synnytystapa-arvio ja tavoite olisi saada siihen mennessä tavarat kasaan ja listattua mitä puuttuu... (siis hammasharjat ym. päivittäisessä käytössä olevat).
Tein listan kassiin laitettavista tavaroista ehkä pari kuukautta ennen laskettua aikaa sillä ajatuksella, että pakkaan sitten kun synnytys käynnistyy. Näin tein, ja hyvin toimi! Ei tarvitse varastoida käyttövaatteita ja äitiyskorttia viikkotolkulla kassissa, mutta mitään ei unohdukaan.