G: Missä lapsivedet meni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siteet ei kyllä paljon pidätelleet ;)
Mulla meni kotona aika yllättäen 3 viikkoa etuajassa, nousin tietokoneelta ja humps. Sairaalassa pari vuorokautta meni senkin jälkeen odotellessa ja sitten käynnistettiin.

[QUOTE="kahden äiti";22070954]Oli side, mutta ei se riittänyt mihinkään. Sitä vettä tuli ja loiskui ihan järjettömiä määriä![/QUOTE]

Kuin myös, sitä vettä tuli kuin hanasta, eikä mitkään siteet riittäneet. Supistuksia alkoi tulla samantien todella tiheästi, ja joka supistuksella kaikki lapsivesi puristui ulos kohdusta. Sairaalassa iskettiin samantien muistaakseni 3 jättisidettä housuihin ja kohta jo tulvi yli. Ponnistusvaiheessa jano olikin sitten sitä luokkaa että join varmaan ämpärillisen vettä.

[QUOTE="kahden äiti";22070954]Oli side, mutta ei se riittänyt mihinkään. Sitä vettä tuli ja loiskui ihan järjettömiä määriä![/QUOTE]

Ok, mulla oli varmaan sitten vähemmän vettä kun sulla :)

Ok, mulla oli varmaan sitten vähemmän vettä kun sulla :)

Mä kun kätilölle sanoin, että luulin lapsivesien menevän kerralla eikä niin, että joka supistuksella tulee mukillinen, niin kätilö vaan tokaisi, että sitä tulee koko ajan lisää, että ei se lapsi siellä joudu kuivana olemaan. Kun sitten sain epiduraalin ja pystyin olemaan pitkälläni, niin ei sitä vettä tullut enää samaa tahtia ulos, vaikka supistuksia olikin koko ajan.

1. Sairaalassa, mutta ei kuitenkaan synnytyssairaalassa. Eli mieheni äiti oli ollut pitkään vakavasti sairaana ja olimme sairaalassa häntä katsomassa. Siinä illan aikana anopin kunto heikkeni todella nopeasti ja hän kuoli. Pari tuntia tämän jälkeen olimme edelleen sairaalassa, kun lapsiveteni hulahti sairaalan käytävälle. Olisiko stressillä ja surulla ollut myös osansa vesien menoon, teidä häntä...?

2. Kotona. Päiväunien jälkeen makasin vielä sängyssä, kun alavatsalla tuntui kummallinen naps naps. Ylösnoustessa lapsivettä hulahti housuihin.

Ja tosiaan mullakin kummallakin kerralla lapsivettä on hulahdellut usemman kerran, eli kaikki ei ole suinkaan tullut kerralla. Käyttöön on tullut aina side (todella paksu sellainen) ja esim. autossa on saanut istua pyyhkeen päällä, jottei sotke penkkiä.

Yhteistyössä