G: Missä asutte ja miten? Paljonko tulot ja asumis menot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mirus

Jäsen
05.05.2008
198
0
16
Eli siis asumismuotoa ja kustannuksia haluaisin tietää? Kuinka monta henkeä asuu ja minkäkoinen asunto on? Missä sijaitsee? Oletteko tyytyväisiä?
Meillä 4h+k+s aso-rivari Helsingissä, vuokra 970€. Tulot kesällä n. 4500€+lapsilisät (menee meillä elämiseen) ja talvella (joulu-huhti) n. 2600€+lapsilisät. Tyytyväinen olen asuntoon ja sijaintiin, omistusmuoto vaan ei miellytä, haluaisin maksaa ennemmin omaa kuin tätä kovin kallista vuokraa. :(

Kaupungin vuokra-asunto kerrostalossa, 57 neliötä, hyvällä paikalla ja vuokra 425e/kk. Sähkölasku tulee kahden kuukauden välein ja on 60-70 euroa, en tajua miks niin paljon ja kaukolämpö siis on.
Yksin asun ja vauvan määrä syntyä ens kuussa.
Tuloina on asumistuki ja pian alkaa äitiyspäiväraha tulla. Toimeentulotuella oon ollut joulukuusta asti kun koulusta valmistuin.

muoks: Niin ja Pohjois-Pohjanmaalla asun n. 15 000 asukkaan kaupungissa.

Okt, asuinneliöitä n. 160, pk-seutu. Kaksi aikuista ja kolme alle kouluikäistä lasta. Asumiskustannukset lainahoitokuluineen n. 1200e/kk. Tulot 3000e/kk ylöspäin. Tyytyväisiä ollaan.

Omakotitalo (kolmikerroksinen, remontti kesken) n.20km Turusta pienellä paikkakunnalla. 220m2 suunnilleen. Lainaa maksetaan 800e/kk (sisältää myös auto- ja remonttilainan). Siihen tietty päälle vesi, sähkö, vakuutukset jne. Olen tyytyväinen.:) Yhtä paljon suunnilleen kuukaudessa maksetaan kun vuokrarivarikolmiosta Turussa.:)

Kaupungin vuokra-asunto kerrostalossa, 57 neliötä, hyvällä paikalla ja vuokra 425e/kk. Sähkölasku tulee kahden kuukauden välein ja on 60-70 euroa, en tajua miks niin paljon ja kaukolämpö siis on.
Yksin asun ja vauvan määrä syntyä ens kuussa.
Tuloina on asumistuki ja pian alkaa äitiyspäiväraha tulla. Toimeentulotuella oon ollut joulukuusta asti kun koulusta valmistuin.

muoks: Niin ja Pohjois-Pohjanmaalla asun n. 15 000 asukkaan kaupungissa.

Kuusamo?

Uudehko okt 190m2 pks kehyskunnassa. Asumiskulut lainanlyhennyksineen noin 2500€/kk. Nettotulot kun molemmat töissä noin 5500€, äitiyslomalla noin tonnin vähemmän ja sillä vielä hoituu laina ok. Hoitovapaalla on sitten otettu lyhynnysvapaata.

Minä ja 6v lapsi, vuokralla 73neliöinen kolmio.Vuokra nous juuri 20€ kun laminoitiin koko kämpän lattiat,joten vuokra nyt 580€,vesi sis. vuokraan. Sähkö 3kk välein n. 50-70€ muistaakseni.
Työttömyyskorvaukset+lapsilisät+lapsen perhe-eläke ja asumistuki "tuloina". Kk sit valmistuin ja työhommat viel hakusessaan..

Eli siis asumismuotoa ja kustannuksia haluaisin tietää? Kuinka monta henkeä asuu ja minkäkoinen asunto on? Missä sijaitsee? Oletteko tyytyväisiä?
Meillä 4h+k+s aso-rivari Helsingissä, vuokra 970€. Tulot kesällä n. 4500€+lapsilisät (menee meillä elämiseen) ja talvella (joulu-huhti) n. 2600€+lapsilisät. Tyytyväinen olen asuntoon ja sijaintiin, omistusmuoto vaan ei miellytä, haluaisin maksaa ennemmin omaa kuin tätä kovin kallista vuokraa. :(

No, en mä tota kalliiksi kutsuisi, jos vertaa meihin... Meillä opiskelija-asunto Helsingissä, jossa 2h+kylppäri+keittiö & yhdistetty olkkari ja vuokra 860 € kuussa... Eikä siis mikään rivari edes, vaan kerrostalo, eikä mitään saunaakaan. Ihan mielellään otettais teidän kuuloinen kämppä vaan ton verran isompaan hintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa;23056099:
Minä ja 6v lapsi, vuokralla 73neliöinen kolmio.Vuokra nous juuri 20€ kun laminoitiin koko kämpän lattiat,joten vuokra nyt 580€,vesi sis. vuokraan. Sähkö 3kk välein n. 50-70€ muistaakseni.
Työttömyyskorvaukset+lapsilisät+lapsen perhe-eläke ja asumistuki "tuloina". Kk sit valmistuin ja työhommat viel hakusessaan..

Kovin on halpa asunto! Me asumme helsingissä kaupungin vuokra-asunnossa, 65m kaksiossa ja vuokra nousi 640e.. Noussut 80e kahdessa vuodessa.

No, en mä tota kalliiksi kutsuisi, jos vertaa meihin... Meillä opiskelija-asunto Helsingissä, jossa 2h+kylppäri+keittiö & yhdistetty olkkari ja vuokra 860 € kuussa... Eikä siis mikään rivari edes, vaan kerrostalo, eikä mitään saunaakaan. Ihan mielellään otettais teidän kuuloinen kämppä vaan ton verran isompaan hintaan.

?? huh miten voi opiskelija-asunto olla näin kallis? hoasinhan tarkoitus nimenomaan olla edullinen, jotta opiskelijoilla on varaa!

Omakotitalo 140neliötä + lämmin autotalli 50 neliötä, Jyväskylässä. Asumiskulut kuukaudessa 280euroa eli vesi, sähkö, jätehuolto, jne

Ei lainaa eikä vuokraa.

[QUOTE="vieras";23056210]?? huh miten voi opiskelija-asunto olla näin kallis? hoasinhan tarkoitus nimenomaan olla edullinen, jotta opiskelijoilla on varaa![/QUOTE]

Jep, HOAS:in asunto tosiaan kyseessä, ja tosiaan on aika kallis. Opintotuen turvinhan ei tässä voisi mitenkään asua, ellei lisäksi kipittäisi sossun luukulla, joten sen lisäksi, että on täysiaikanen opiskelija, on myös oltava täysiaikaisesti töissä. Meitä ei saisi millään sossun luukulle, joten tämä on meidän valinta. Ollaan siis kyllä ihan iloisia, että saadaan Helsingistä edes tällä hinnalla asunto. Halpahan tämä on verrattuna yksityisiin.

Omakotitalo 165 neliötä Vantaalla. Laina+korot 840 e/kk. Kaikki muut pakolliset asumiseen liittyvät menot yht. n. 300 e/kk.

Tulot n. 4300 e/kk nettona + lapsilisät 2 lapsesta.

Kaksi aikuista ja taapero + vauva tulossa.
Rivitalo, 4h+k 110neliötä, Päijät-Hämeessä.

Tulot nettona, yhteensä, noin 3200e/kk
Asumismenot eli vastike, laina, sähkö, vesi, autopaikka ja vakuutukset n. 950e/kk
Asuntolainaa jäljellä 63 000e, ei muita lainoja

Yhteistyössä