G: Missä ajassa kihloihin/naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Memelisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alettiin seukkaamaan 11/04, kihloihin 06/05 ja naimisiin 06/09. Jokaisella on se oma tahti mikä tuntuu hyvältä nopeudelta edetä. :) Voihan se olla ettei mies ole vielä edes ajatellut asiaa ja lykännyt vain myöhemmäksi ja mitä joskus jostain luin niin usein miehet ei tuu ees ajatelleeks asiaa ennenks nainen on hiukan lämmitellyt ajatukselle. Mielenkiinto siis muualla. Tai sitten ei vain ole vielä valmis. Mutta kannattaa jutella asiasta useaampankin kertaan asiallisesti ilman painostusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Memelisa:
Chrissy:
Jaa, sen ku tietäs... Kai se on se ettei jää kenenkään muun varjoon tms. Tämmösen kuvan mä oon saanu...

no musta toi on ontuva perustelu sorry kauheesti :ashamed:

jos meilläki olis ollu toi sama periaate niin oltas jouduttu 5v siirtään häitä koska meillä on ollu joka vuodelle vähintään yhdet häät. parhaimissa tapauksissa 2 saman kuun aikana.

meillä ei puutu ku rahat:D

Mäkään en oikein innostu tuollasista epäromanttisista sopimisista. Ja oon miehelle sanonukki et se on sen "tehtävä" kosia, mä en aijo painostaa (niinku eräs tuttavani teki miehelleen). Musta löytyy kuitenki sen verta romantiikkaa ja vanhojen perinteiden noudattamiseen. Kerran olen aikasemmin kihloissa ollut, mutta se oli aivan turhaa. Koetettiin sillä parisuhde pelastaa (näin jälkikäteen mietittynä). Ja todellakin tiedän ettei sitä pikkukummassa kannata kihlautua & mennä naimisiin. Jotenki se on vaan alkanut tuntumaan vuosi vuodelta "tärkeemmältä" asialta.

Muutenkin elämässä pohdin aika tarkkaan mitä kannattaa tehä ja mitä ei. Mietin aika syvällisestikkin tekemisien pitkäkestoisuutta. Vaikka olen impulsiivinen ihminen niin tiettyjen asioiden kanssa olen hyvin pohtivainen.

Crissy:
Kiitos kun sanoit mielipiteesi, itsestä tuo on kans tuntunu toisinaan tekosyyltä, mutta toisaalta haluan uskoa myös siihen että mie haluaa omistaa sen hetken vain meille eikä juhlia mitää kissanristiäisiä samoihin aikoihin. Mut mistä se voi tietää kuka tekee lapsia, menee naimisiin ja kihloihin esim. vuoden päästä?

Mäkään en oikein innostu tuollasista epäromanttisista sopimisista. Ja oon miehelle sanonukki et se on sen "tehtävä" kosia, mä en aijo painostaa (niinku eräs tuttavani teki miehelleen). Musta löytyy kuitenki sen verta romantiikkaa ja vanhojen perinteiden noudattamiseen. Kerran olen aikasemmin kihloissa ollut, mutta se oli aivan turhaa. Koetettiin sillä parisuhde pelastaa (näin jälkikäteen mietittynä). Ja todellakin tiedän ettei sitä pikkukummassa kannata kihlautua & mennä naimisiin. Jotenki se on vaan alkanut tuntumaan vuosi vuodelta "tärkeemmältä" asialta.

Muutenkin elämässä pohdin aika tarkkaan mitä kannattaa tehä ja mitä ei. Mietin aika syvällisestikkin tekemisien pitkäkestoisuutta. Vaikka olen impulsiivinen ihminen niin tiettyjen asioiden kanssa olen hyvin pohtivainen.

Crissy:
Kiitos kun sanoit mielipiteesi, itsestä tuo on kans tuntunu toisinaan tekosyyltä, mutta toisaalta haluan uskoa myös siihen että mie haluaa omistaa sen hetken vain meille eikä juhlia mitää kissanristiäisiä samoihin aikoihin. Mut mistä se voi tietää kuka tekee lapsia, menee naimisiin ja kihloihin esim. vuoden päästä?

toihan on just se miks toi ei oikein toimi... Teidän pitää vaan päättää se et meette silloin ja silloin ja toivoo et kukaan muu ei mene:D vai onks sillä väliä et et meneekö joku muu samana kesänä tai talvena tai syksynä? vai kuinka tarkkaa toi "samaan aikaan" on?

Siis mullehan sillä ei oo suuren suurta merkitystä et jos joku vaikka saman kuun aikana menis naimisiin. Jokaisella on kuitenkin omat juhlat. Mut jostain syystä tuo mies on siihen takertunu.

Ja mä en kosi. En koe et se on mun tehtävä, mä oon ehkä tässä asiassa hieman vanhoillinen...

Siis mullehan sillä ei oo suuren suurta merkitystä et jos joku vaikka saman kuun aikana menis naimisiin. Jokaisella on kuitenkin omat juhlat. Mut jostain syystä tuo mies on siihen takertunu.

Ja mä en kosi. En koe et se on mun tehtävä, mä oon ehkä tässä asiassa hieman vanhoillinen...

juu tajusin ettet sä siitä niin piittaa mut lähinnä pohdin miehesi ajatusmaailmaa:D

mun kaveri kans odotti kosintaa ja kun ei jaksanu odottaa niin kosi itte ja sit mies oli sanonu et jos ei olis kosinu niin ei mieskää olis kuulemma tajunnu sitä tehä moneen vuoteen..

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Onko sillä niin väliä? 12 yhteistä vuotta takana ja 3 lasta, ei olla kihloissa/naimisissa. Suomessa tämä ei mitään ihmeellistä..

Ehkä sulle sillä ei ole väliä, mutta on paljon naisia, joille sillä todellakin on merkitystä.

Kuten mulle. En ikinä suostuisi tekemään lapsia miehelle, joka ei mua vaimokseen kelpuuta.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Chrissy:
Jaa, sen ku tietäs... Kai se on se ettei jää kenenkään muun varjoon tms. Tämmösen kuvan mä oon saanu...

jos meilläki olis ollu toi sama periaate niin oltas jouduttu 5v siirtään häitä koska meillä on ollu joka vuodelle vähintään yhdet häät. parhaimissa tapauksissa 2 saman kuun aikana.

Raha on suht typerä ja ontuva perustelu.

Alkuperäinen kirjoittaja sf:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Chrissy:

Raha on suht typerä ja ontuva perustelu.

joillekki on ja joillekkin ei...

molemmat halutaan myös juhlat jotenka rahaa piiloon vaan.

Yhteistyössä