G: Minkälaisista asioista kirjoittelet Facebookin tilapäivityksissäsi?

Keittiönoita
Viimeksi taisin kirjoittaa kissan valjaista. Yleensä kirjoittelen jotain kevyttä. Kenenkään tilapäivitykset eivät ole vielä toistaiseksi ärsyttäneet, saatika vihastuttanee...ei edes suvun nuoremman polven teiniangstit.

En yleensä kirjottele justkaan mitään jos ei ole jotain todella tärkeetä asiaa, kuten silloin kun meiltä ratasreissulla katosi Hepa-heppa jota ei vieläkään ole löytynyt :( En todellakaan ilmoita facebookissa jokaista vessareissua ja kauppareissua ja lenkkiä ja siivousta ja imurointia kuten monella on tapana.

Mikä vihastuttaa... no ehkä eniten ärsyttää sellaiset päivitykset joissa vihjataan ja vihjataan eikä sit kerrota kuitenkaan mitään vaikka 20 kaveria on laittanut kyselyä perään että mikäs nyt on. Toinen mikä ärsyttää ihan suunnattomasti on se kun oman miehen kanssa joko riidellään facessa julkisesti tai vaihtoehtoisesti hehkutetaan vaikka just minuutti sitten tapahtunutta yhteistä asiaa kuten että "söin juuri ihanan päivällisen rakkaan kultsipuppelimurmelimussukkani kanssa, sydänsydänsydän, rakastan sinua ihan hirveästi hanipupu" :X Eikö noita nyt voi sanoa ihan livenä.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
qqw
Mitä milloinkin. Harvoin kuitenkaan mitään jokapäiväisiä pikkuasioita. Joskus ilmoitan siivouksestakin, kun sen niin harvoin saa kunnolla tehtyä. :D Isoissa tunteenpuuskissa en kirjoittele.

Muiden tilapäivityksissä ihastuttaa aina, jos jokin asia osataan sanoa poikkeuksellisen nokkelasti tai hauskasti. Toisaalta tuollaisten päivitysten yrittäminen ja jatkuva väkisin vääntäminen myös vähän ärsyttää. Lisäksi parin kaverin merkinnät on pitänyt piilottaa, kun teiniangstia tuli koko ajan.

jaa, taisin viimeksi kirjottaa koiran tottelevaisuudesta. Ainoat tilapäivitykset, jotka ärsyttävät: yksi kavereista jaksaa edelleen hehkuttaa kun Suomi voitti jääkiekon maailmanmestaruuden- ja näitä päivityksiä on vieläkin päivittäin... vähintään kerran viikossa linkittää biisin "Poju saunoo".

"eee"
Yleensä jotain siihen liittyen, mitä teen - jos siis teen jotain erikoisempaa, kuten lähden mökille, Särkänniemeen, ulkomaille tms. tai jos on vaikka kiva illanvietto tulossa. Usein humoristiseen sävyyn. En mitään "lähden kauppaan, lähden töihin, pesen pyykkiä, vituttaa ku sataa" -juttuja.

Jotain ns. tyhjänpäiväisiä juttuja, viimeksi taisin kirjoittaa sieniretkestä... En siis mitään kovin henkilökohtaisia enkä mitään avautumisia.
Tykkään hauskoista ja sopivalla tavalla nokkelista statuksista, esim. yksi mun serkku jolla on sana hallussa kirjottaa aina niin kivasti :)
Sellainen ärsyttää että kerrotaan liian henk.koh. asioita julkisesti, esim. seksiasiat, menkat, limatulpat. Enkä halua nähdä kenenkään sektiohaavoja feissarissa!!:x

Non compos mentis
Joskus vastaan kärkkäästi, jos joku trollaa pahasti. Esim. maahanmuuttovastaisuudella saa mut kuohahtamaan, jos käsittelee aihetta karkeasti. Samoin sellainen holier than thou saa mut kuohumaan.

vrs
Mikä vihastuttaa... no ehkä eniten ärsyttää sellaiset päivitykset joissa vihjataan ja vihjataan eikä sit kerrota kuitenkaan mitään vaikka 20 kaveria on laittanut kyselyä perään että mikäs nyt on. Toinen mikä ärsyttää ihan suunnattomasti on se kun oman miehen kanssa joko riidellään facessa julkisesti tai vaihtoehtoisesti hehkutetaan vaikka just minuutti sitten tapahtunutta yhteistä asiaa kuten että "söin juuri ihanan päivällisen rakkaan kultsipuppelimurmelimussukkani kanssa, sydänsydänsydän, rakastan sinua ihan hirveästi hanipupu" :X Eikö noita nyt voi sanoa ihan livenä.
Samaa mieltä.

Itse päivittelen melko tiuhaan, joskus menee kyllä päiviä, mutta välillä tulee laitettua useampi päivitys samanakin päivänä. En raportoi mitään kotitöitä tms, lähinnä laitan jotain ajatuksia tai jos jotain erikoista on tapahtunut. Ja välillä sitten tulee ihan vain paloja meidän elämästä. Käytän facea vähän blogityylisesti.

Mitä milloinkin, viimeinen päivitys oli yks vitsi.. Nii ja aikasemmin "kirosin" lapsia... Emmä vuodata mitään kovin henkilökohtaista sinne, vaikka kavereita sielläkin on aika vähän.

Eniten mua ärsyttää juurikin tollanen vihjailu, huomiohuo*ailu, sekä se, että mustamaalataan jotakuta omassa statuksessaan, tai että yleensäkin haukutaan jotakuta suoraan (ei nimellä, mutta tunnistettavasti) julkisesti. Välillä on kyl sellasiakin päiviä, et toisten valitukset yms ärsyttää, mutta harvemmin, sitte vaan tarviii kirjautua ulos ja tehä jotakin muuta :)

mä kirjoitan kaikesta..niinkuin täälläkin =)

eikä mua pahemmin ärsytä mitkään/kenenkään päivitykset, en jaksa tuhlata energiaa sellaiseen..

ja mä tykkään sellaisista päivityksistä joissa on joku juju..tai on kirjoitettu hauskalla tavalla..

Päivitän silloin jos on tapahtunut jotain hauskaa tai muuta merkittävää. Viimeksi hehkutin likan ensimmäisiä askeleita ja siunailin että vastahan me tultiin synnäriltä kotiin. Aika menee niin äkkiä. :)

Mä kirjotan niitä tosi vähän. Ja ihan mitäänsanomattomia juttuja, jokunen lapsiin liittyvä hehkutus jne.
Itse en jaksa alkuunkaan niitä pe*keleen kryptisiä heittoja tyyliin 'Se on menoa nyt ;D' tai 'ihanaa kun pitkä odotus/piina/whatever loppuu/alkaa' you know...ja sitten ei voida kertoa mistä on kyse. Laittakaa **atana ne sisäpiirin vihjevihjeviestit vaan sille piiripienelle joka tietää mistä puhutte!!!!:headwall:

mä kirjotan varmaa kaiken mahollisen mikä vaan eniten ärsyttää, välil lapsista, välil "kiittelen" miestäni, välil iha mitä sattuu ku en muuta keksi, ilmotan suunnillee kaikki tekemiseni tai menemiseni lähinnä, kopioin niit kiertopäivityksiä, jne jne.... laitan runoja, sanontoja, vitsejä...

ja oon kyl saanu kuulla niistä. Mua itteeni ei ärsytä ku jotku niist kiertojutuist varsinki sellaset "jos et kopioi tätä ni tapahtuu sitä ja tätä..." (no en kopioi nii).

Kirjoittelen pintapuolisia juttuja, esim. tänään voivottelin lähestyvää muuttoa. Toisinaan jaan myös linkkejä ja kuvia, mutta harvemmin.

Oon piilottanu pari kaveria, joilta tulee joka kymmenes minuutti "tein uuniperunaa" .. "uuniperuna oli nam" .. "nyt saunaan!", sekä niitä jotka jatkuvasti tekee jotain päivän horoskooppijuttuja tai niitä v*tun kyselyitä, että ne spämmää koko etusivun. Nuo ovat raivostuttavampia.

Viimeksi muokattu:
Opiskeluun ovat näemmä liittyneet viimeisimmät tilat. Mulla on suurin osa fb-kavereista opiskelukavereita, joten tulee siellä aika paljon jaettua opiskelutuskaa, mietintöjä ja pieniä keskustelunpätkiä. Isoin osa taitaa kuitenkin olla jotain mukahauskaa (tai oikeastikin) vitsailua ja omituisia sitaatteja.

Yhden kaverin olen sulkenut pois uutisvirrasta, kun en jaksanut sen jatkuvia hölmöyksiä. Kyseessä joku ikisinkkufeministi, jonka tilat olivat meikkaamista, juhlimista ja sitä, kuinka varatut miehet luo katseita häneen vaimojensa viereltä, kuitenkin jokaisessa statuksessaan halveerasi ja haukkui miehiä olevinaan hauskasti. Silloin tällöin tuon olisi vielä kestänyt, mutta jokapäiväisenä alkoi tuottamaan liiaksi myötähäpeää ollakseen viihdyttävää.

Mä en oikeestaan kirjottele seinälleni juuri mitään, tai ainakin tosi harvoin. Enkä kyllä kovin usein siellä ehdi pyöriäkkään, päivittäin käyn kyllä vilkaisemassa onko lapset laitellu jotain typeryyksiä. Yleensä jos on joku hyvä sellanen "kierto-juttu", niin saatan kopata kaverin seinältä. Joskus saatan laittaa jos ollaan lähdössä vaikka reissuun, ihan siksi ettei tarvi kaikille tutuille erikseen infota ettei olla maisemissa. Tai jos saan ihan ajan kanssa istua netissä, niin jotain jonninjoutavaakin saatan laittaa.
Yleensä mua ei ärsytä mikään, mutta sellanen on aika naurettavaa, jos joku vaikka kirjottelee tyyliin "nyt eletään jännittäviä aikoja" eikä kuitenkaan voi kertoa mistä on kyse vaikka joku kysyiskin. Ja sit mulla on ainakin yks tuttu, joka jatkuvasti haukkuu ja mollaa exäänsä, tosi lapsellista jakaa kaikkien kanssa omat henkilökohtaiset riidat.

Ihan mistä milloinkin sattuu.
Viimeisimmät näkyvät juuri nyt olevan:

- valokuva yhdestä mukulasta kun olimme keilaamassa tänä iltana.
- rakastui sanaan "entelekheia".
- Paina @ ja ala kirjoittamaan toista nimeäsi. Ota ensimmäinen joka tulee, niin hän on sinulle viinipullon auki. --> "nuoremman vävyn nimi".
- valokuva kahdesta pikkuisesta kokkaamassa.
- valokuva verannan lattian läpi kasvavasta koivusta ja teksti "Veranta on alkanut pukeutumaan syksyyn."

En ärsyynny muiden päivityksistä.

"mie"
Kirjoitan ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa jotain tilapäivitykseen. Yleensä jos on ollut jotain erikoista tapahtumaa, tai jos on sattunut jokin hauska juttu tms. Tämmöisiä nyt ovat olleet esim.

"Siwan kassalla kysyttiin papereita, kun ostin xxx:lle iltaoluen :D"
(Mulla ikää 37v)

"Kesäloman kohokohta edessä, matka xxxx."

Yhteistyössä