G:Minkälainen turvakaukalon olette hankkimassa nyt tulevalle vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Gallup
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";27821940]Mieki oon harkinnu tuota sironaa. Tosin en oo ees raskaana vielä..[/QUOTE]

Mut en oo tutustunu aiheeseen kyl vielä tarpeeksi, onkohan tuo vastasyntyneelle yhtä turvallinen ko kaukalo. En oo nähny minkälaiset säädöt siinä on. Ootko käyny tiiru kattomassa miten tuo soveltuu ihan pienelle?

"riia"
Mahtaako tuo cypex sirona olla ihan vastasyntyneellekin hyvä? Sitä ei vissiin saa kantoon, joten senkin takia tuntuisi huonolta. Taaperoikäiselle kuulostaa kyllä aika täydelliseltä.

"vieras"
Brio Primo telakan kanssa.. Tai siis sama istuin on ollut jo käytössä 1,5-v esikoisella. Helppo asentaa ja ottaa irti autosta ja menee hyvin sen reilut 9 kk, jonka jälkeen taapero siirtyy istumaan turvaistuimeen.

"Vieras"
[QUOTE="riia";27821968]Mahtaako tuo cypex sirona olla ihan vastasyntyneellekin hyvä? Sitä ei vissiin saa kantoon, joten senkin takia tuntuisi huonolta. Taaperoikäiselle kuulostaa kyllä aika täydelliseltä.[/QUOTE]

Kahta lasta oon kannellu gracon kaukalossa(jokamon kyllä kai markkinoiden painavin) niin en jotenki kaipaa sitä kantomahdollisuutta ollenkaan. Meillä on noin 5kk eteenpäin jätetty kaukalo autoon kun pelkkä lapsi on kevyempi kantaa. Ratasadapteriki meillä oli kuopuksen kanssa, sitä tuli käytettyä ehkä kerran kuussa. Mutta jonkun muun käyttötarpeet voi toki olla erilaiset..

Mut ehkä paras vaihtoehto ois jos sais joltain kaverilta ostetuttua/lainattua kaukalon muutamaksi kuukaudeksi ja sitte siirtyis tohon sironaan.

[QUOTE="Vieras";27821967]Mut en oo tutustunu aiheeseen kyl vielä tarpeeksi, onkohan tuo vastasyntyneelle yhtä turvallinen ko kaukalo. En oo nähny minkälaiset säädöt siinä on. Ootko käyny tiiru kattomassa miten tuo soveltuu ihan pienelle?[/QUOTE]

Käytiin tänään katsomassa ja meille havainnollisettiin miten se istuin menee pienelle ja isolle. Mietin itsekin nimittäin tuota. :) Kannattaa itse käydä tutustumassa, aika vaikea selittää miten ne vyöt pujotellaan ja istuin asennetaan erilailla jne. :)

"vieras"
[QUOTE="vilperin äiti";27822006]Meillä tokalle tulee sama kaukalo, kuin ekallakin oli. Gracon (vm.2004) kaukalo telakalla. Eli se helppo laittaa auton kyytiin ja ottaa mukaan esim; kaupoille.[/QUOTE]

Ei todellakaan ole turvallista käyttää enää 8 vuotta vanhaa kaukaloa...

[QUOTE="riia";27821968]Mahtaako tuo cypex sirona olla ihan vastasyntyneellekin hyvä? Sitä ei vissiin saa kantoon, joten senkin takia tuntuisi huonolta. Taaperoikäiselle kuulostaa kyllä aika täydelliseltä.[/QUOTE]

Meillä oli Brio primo eli tosi helppo klikata irti ja kantaa, mutta ei tykätty tästä mahiksesta ollenkaan, joten ei oteta tällä kertaa huomioon sitä, vaan kaikki muu. Makukysymyksiä tietenkin. :)

"Heivaan"
Meillä odottelee esikoiselta jäänyt Britaxin Baby-Safe Plus, se malli, joka oli jossakin vaiheessa testien paras.

Itse olen aika tarkka siitä, että lapsi on kaukalossa vain automatkoilla, eli kanniskeluominaisuuksilla ei niin väliä.

[QUOTE="huh";27822084]tuo sirona, 599€? on siinä istuimelle hintaa.[/QUOTE]

No en nyt tiedä, riippuu minkä hintaisen olisi muuten ostanut kaukalon+istuimen isofixien kanssa. Ei se meille kalliimmaksi tule, päinvastoin. :)

"vieras"
tuleva tosikko saa esikon vanhan vuosimallia 2010 olevan Britaxin kaukalon. Oli ainakin silloin testejen paras ja musta tilava kaukalo. Esikko istui siinä 1v3kk asti ja mahtui hyvin. Eikä ollut edes mikään hoikka poika.

"napsu"
Mä aijon nytkin ostaa Graco logio S:n vaikka se onkin painavin, mut minusta se on myös tilavin. Talvivauvalle koen kaukalopussin kaikkein kätevimmäksi käyttää, varsinkin kun liikumme pidempiä matkoja

Meillä ei ole autoa käytössä, mutta ajattelin että ois kätsä hommata rattaat, joihin saa kaukalon kiinni. Kaukaloa tarttee kuitee taksimatkoilla tms.ja jos menee kahvilaan tai kamulle kylään, saa vauva jatkaa unia kaukalossa ja rattaat saa kasaan eteiseen eikä tukkimaan kulkuväyliä. En ole vielä käynyt katselemassa kaukaloita, toinen kolmannes vasta alkamassa.

vielä en ole raskaana mut brio primo+ telakka, jotka on nyt ollut kuopukslla käytössä. Lisäksi hommaan noihin brion yhdistelmävaunuihin adapterin, jotta saan kaukalon suoraan kiinni runkoon(tätä jäin kaipaamaan, ja harmitti kun en tiennyt aikasemmin tollasesta).

kysymys
Minusta tuo rattaisiin kiinni laitettava on tosi turha, kun vauva ei saa edes kauaa olla siinä, mitä vaikeampaa siinä on kaivaa valmiiksi kasatut pienet bugaboot takakontista kuin alkaa klikkailemaan niitä kiinni vaunuihin? En kokenut olevan mitään hyötyä kun ei saa edes shoppailureissun verran olla kuitenkaan siinä. naksimisuositus on jo 1,5h josta osa menee jo autossa. Muutenkaan en turhaan pitelisi asennossa jossa on rajoitukset ergonomian takia.

Ai jaa
Minusta tuo rattaisiin kiinni laitettava on tosi turha, kun vauva ei saa edes kauaa olla siinä, mitä vaikeampaa siinä on kaivaa valmiiksi kasatut pienet bugaboot takakontista kuin alkaa klikkailemaan niitä kiinni vaunuihin? En kokenut olevan mitään hyötyä kun ei saa edes shoppailureissun verran olla kuitenkaan siinä. naksimisuositus on jo 1,5h josta osa menee jo autossa. Muutenkaan en turhaan pitelisi asennossa jossa on rajoitukset ergonomian takia.
Mistä kaivoit ton 1.5 tuntia? Mulle lasten fysioterapeutti sano, että 5 h matka yhellä pysähyksellä on ihan hyvä.
Ja jos vauva nukkuu, niin turha sitä on edes siinä välissä herättää.
Pysähtyy sitte kun se vauva herää..

Yhteistyössä