G: Minkäikäisenä lapsenne lähtenyt kävelemään?

meillä virkeä
poika nousi seisomaan jo 7 kk iässä. Nyt hän on 1 v 2kk eikä vielä viitsi kävellä kovin paljon. Osaisi kyllä, mutta ottaa joskus vain muutamia askeleita. Ilmeisesti vähän vielä pelottaa yksin käveleminen, mielellään kävelee kun pidetään toisesta kädestä kiinni.
 
Tukea vasten 8 kk, pieniä pätkiä ilman tukea 11kk, kokonaan lopetti konttaamisen 12 kk. Oppi jännästi kävelemään, sillä nousi aina seisomaan keskellä lattiaa ilman tukea ja lähti siitä hyvin hitaasti kuin heikoilla jäillä hiippailemaan :) . Olin aiemmin luullut, että kaikki lapset pyrähtelevät aluksi tuelta toiselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karenina:
Poika kohta 1v 8kk. Kävelemistä harjoittelee päivittäin, harjoitellut nyt viikon parin verran, noin kuuden askeleen sarjoja.
Niin kun joku tuolla sanoikin, että hiljaa hyvää tulee... =)
mulla pian poika vuoden eikä nouse vielä ite seisoon, paitsi kovaa yrittää mua pitkin nousta ja onnistuu ku ihan tosi vähä avittaa. Koska teillä noustii tukee vasten seisoon?ryömiin/konttiin?
 
Meillä poika otti varmaan päälle, oli tosi varovainen. Eipä ole meillä haavereita tasapainon vuoksi tullutkaan. Tukea vasten alkoi seisomaan 11k, 12kk nousi iste seisomaan, 1v 2kk otti muutamia askelia, mutta vasta 1v 4kk alkoi kävelemään. Kävelikin sitten heti kunnolla, ei sillai vaappuen, kuin esim. alle 1v kävelemään lähteneet, kynnyksetkin selvitti heti =) Tuosta parin viikon päästä jo juoksi.
 

Yhteistyössä