G: Minkähintainen oli lapsesi koko vaatetus tänään kun menitte ensimmäistä kertaa ulos?

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
v
Aamulla kun vein lasta tarhaan, tulin miettineeksi vaatteiden hintoja ja noin laskettuna hänellä oli päällään 120? edestä vaatetta. Olin järkyttynyt. (meillä ei käytetä ReimaTeciä, eikä kalliita uusretro-kuoseja) Itselläni ei ikinä ole tuon summan edestä päälläni.

Hmmm. Piti oikein miettiä ja laskea :D

Tytön vaatekerta oli suunnilleen 195 euron arvoinen, sisältäen euron hintaisen paidan (kirppikseltä ) ja ilmaiset farkut (pk:n vaihtokirpparilta). Pojan kuteet oli noin 170 euron hintaiset. Kengät ja haalarit kalleimpia.

Aikamoisia summia kyllä :| kun alkaa miettimään. Toisaalta, noista saa hyvinkin n. 100 euroa per lapsi takaisin, kun myy Huutiksessa...

Reimatec-haalari 0? (lahjaksi saatu)
Reiman fleecepipo 0? (lahjaksi saatu)
Reimatec-toppahanskat 0? (lahjaksi saatu)
Kypärämyssy n.5?
Kirpparilta ostetut kuomat 8?
Huutiksesta ostettu pusero 6?
sukat n.2?
collegehousut n.5?
Eli noin 26????

öö
Hmm
kirppisfarkut 2?
t-paita 6?
fleece kirppikseltä 3?
vikingin kengät 50?
pipo ja lapaset 0? (mummon tekemät)
jos tohon lisää sukat ja kalsarit niin pattiarallaa 65? ois pitäny laittaa kirppiskuomat niin olis 48? vähemmän :D

jaa
paita+ sukkikset 0 euroa, kaverilta kierrätetty.
College+ housut, 10euroa, paita kierrätetty
sukat 2 euroa
hattu 20 euroa
rukkaset 10 euroa
toppahaalari 100 euroa
kengät 60 euroa

vieras
Alkuperäishinnaltaan vai -70% alennuksesta ostetulta hinnaltaan. Pojan 150?:n haalari ostettuna -70%. 20?:n pipo ostettuna -50%, 70?:n kengät ostettuna -??% (39,90?) jne. Mä suosin noita tunnettuna lastenvaatemerkkejä mutta en ikinä osta alentamattomalla hinnalla. -50% alkaa kuulostaan mun korviin vasta mahdolliselta kauppakohteelta mutta mitä parempi ale sen varmemmin olen kiinnostunut.

mama the strange
Mun lapsella hmm...
Ehkä 70 - 80 e.... OHO
Ja mä luulin pukevani lapsen halvasti. No ulkoilupuku sekä alusvaatteet olivat ainoat, jotka eivät olleet kirpparilta.

bibi
body noin 5 ?
sukkahousut noin 3 ?
housut 5 ?
slipoveri 10 ?
haalari 110 ?
rukkaset 20 ?
kypärämyssy 10 ?
pipo 6 ?
kengät 70 ?
pinni 1 ?

Eli 240 euron vaatetus oli kotoa aamulla lähtiessä meidän 2 vuotiaalla. Kuten näkyy sisävaatteet ovat aika halpojakin, mutta ulkovaatetukseen panostetaan. Eipähän ainakaan meidän lapsi palellut viikonloppuna Levillä kisarinteen vieressä.

nti 2v. -> 75? kokonaisuus
käytetty lennen toppahaalari hintaa taisi olla pari kymppiä, ale-korista keväällä ostetut viking-gore-talvikengät 25? (alkuperäinen hinta 65?).. farkut, paita ja villasukat kirppikseltä ja naapurilta ostetut euron, pari, kolmekin.. pipo ostettu uutena 15? ja body lindexin alesta alle 8? ja sukkikset kirppikseltä 2?.

Hmm..

Poika 13v

Takki: joululahja aikoinaan työpaikaltani 0e
Kengät: puoleenhintaan Ellokselta n.70e
Housut: Parivuotta vanhat n. 20e
Pipo ja hanskat: lahjoja
Paita: Kirpparilta 2e
Sisähousut: alesta n. 5e
T-paita: alesta 1e
Pikkuhousut ja sukat: villiveikkaus 4e

Eli noin 102e, josta kengät lohkaisi suurimman osan.

Kuopus:

Nallepuku: 8e kirpparilla
Hattu: lahja 0e
Velour-asu: kirpparilta 2e (siskon vanha)
Body ja potkikset: joko saatuja 0e tai kirpparilta n.1e yhteensä.

Eli yhteensä reilun kympin.

Muuta en jaksa laskea, mutta eiköhän ne siihen välimaastoon hinnan suhteen tule.

nti 2v.
Alkuperäinen kirjoittaja nti 2v. -> 75? kokonaisuus:
käytetty lennen toppahaalari hintaa taisi olla pari kymppiä, ale-korista keväällä ostetut viking-gore-talvikengät 25? (alkuperäinen hinta 65?).. farkut, paita ja villasukat kirppikseltä ja naapurilta ostetut euron, pari, kolmekin.. pipo ostettu uutena 15? ja body lindexin alesta alle 8? ja sukkikset kirppikseltä 2?.
rasavil-rukkaset unohtui. pari kymppiä..

kinuski
Ei v.ttu! Oikeestikko joku laskee minkähintainen on lapsen päällä oleva vaatekerta??? Aika köyhät on huvit :LOL: Mä en muista edes paljon pojan toppapuku tarkalleen on maksanut, saatikka muut vaatteet, ei se hinta todellakaan edes ole se pääasia...

Yhteistyössä