G: Minkä verran perheelläsi kuluu alkoholia joulun pyhien aikaan?

• Viestiketjun aloittaja Tuulia
  • Ensimmäinen viesti
Tuulia
Meillä juodaan luultavasti aattona yhdet snapsit ennen jouluateriaa sekä illan aikana yhdet terästetyt glögit. Näiden lisäksi ehkä yksi saunasiideri sekä miehelle että minulle toisena päivänä. Siinä kaikki, ei humalassa oloa :)

-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No meillä ei jouluun ole koskaan kuulunut alkoholi.
Eikun anteeksi! Nyt valehtelin, sillä isä ryyppäsi joulut aina kun olin pieni. Lopulta poltti meidän talon kännipäissään. Mutta siitä ylipäästyä ei alkomaholi ole joulukuvaan kuulunut.

DG
Saunakaljan saattaa mies ottaa ja mä ehkä viinilasin, tai ehkä en.
Todennäköisesti menee vakkarin mukaan eli juon kokista mitä juon joka joulu mitä saan myös joululahjaksi.

Mutta itse en kaipaa viinaa enkä alkoholia jouluna muuta kuin sen lasin verran, ja jos sattuu olemaan pahaa viiniä kaadan senkin viemäristä.

Ja itselläkin on kokemus siitä mitä on kun isä juo jouluna, joten kyllä tämä oma juomattomuus johtuu siitä mitä itse olen kokenut lapsuudesta. Tai voiko sanoa juomattomuus jos meinaa juoda lasillisen jos sitäkään.

meetu
tuskin yhtään, ellei miehen sukulaiset joiden luona joulu ollaan tarjoa, silloin voisi yhden ottaa. en kyllä muista että olisin jouluna koskaan ottanut mitään ja muutenkin tosi harvoin tulee otettua.

v
Ehkä terästetty glögi tai yks siideri, ei sen enempää tai ei välttämättä yhtään.
Omille lapsilleni haluun tarjota sen että joulu on "selvä juhla", toisin kun omassa lapsuudessa.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Katharina:
Saunakaljan saattaa mies ottaa ja mä ehkä viinilasin, tai ehkä en.
Todennäköisesti menee vakkarin mukaan eli juon kokista mitä juon joka joulu mitä saan myös joululahjaksi.

Mutta itse en kaipaa viinaa enkä alkoholia jouluna muuta kuin sen lasin verran, ja jos sattuu olemaan pahaa viiniä kaadan senkin viemäristä.

Ja itselläkin on kokemus siitä mitä on kun isä juo jouluna, joten kyllä tämä oma juomattomuus johtuu siitä mitä itse olen kokenut lapsuudesta. Tai voiko sanoa juomattomuus jos meinaa juoda lasillisen jos sitäkään.
Saat kokista lahjaksi? :)

hf
Ei tippaakaan!!Joulu on lasten juhla ja jokaisen jolla lapsia on kuuluisi olla selvinpäin,mielellään täysin ilman yhtäkään paukkua tai lasillista mitään alkoholipitoista! Kyllä sitä ehtii ottaa myöhemminkin jos pakko on.

hei
Mun perheellä varmaan lonkeron verran. Sen, jonka ukko juo saunassa. Mutta mennään jouluksi suvun luo. Siellä mennee viinipullo ruoan kanssa ja eiköhän joku muukin ota oluen saunan jälkeen.

Yhteistyössä