G: Minkä ulkomaalaisen nimen valitsisit lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja ._.
  • Ensimmäinen viesti
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä suomalaisuudella tarkoitetaan sitä et löytyy Suomen almonakasta (vaikka nimen syntyperä oliskin missä tahansa indokiinassa) tai on selkeästi suomalainen sana kuten esim. Onni ja Ilona.
Ilonakin taitaa olla saksalainen nimi. Jos tiukkiksiksi aletaan, on olemassa tosi vähän pelkästään suomalaisia nimiä.

Sen sijaan on paljonkin sellaisia nimiä joiden suomalaista kirjoitusasua ei juuri muualla käytetä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on ulkomaalaiset nimet lapsilla. Hayden Anthony, Madison Lily ja Aidan Oliver.
Aivan ihanat nimet =)

Mun lapsille tulaa kansainväliset nimet sillä mies ei ole suomalainen eikä me asuta Suomessa. Nimien pitää kuitenkin olla helpot myös suomalaisittain lausuttuna.

Itse tykkään Ethan, Ryan, Aidan, Tristan.
 
:)
Tässä muutama, joista itse tykkään: Rebecca, Regina, Angela, Angie, Gabriella, Lily, Juanita, Yamal. Ja pojat: Aidan, Adam, Timmy. Minusta kivoja suomalaisia nimiä on ainakin Evi, Ida, Minni, Lotta... :) onko huono maku teidän mielestä...:S?
 
viia
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä suomalaisuudella tarkoitetaan sitä et löytyy Suomen almonakasta (vaikka nimen syntyperä oliskin missä tahansa indokiinassa) tai on selkeästi suomalainen sana kuten esim. Onni ja Ilona.
Ilonakin taitaa olla saksalainen nimi. Jos tiukkiksiksi aletaan, on olemassa tosi vähän pelkästään suomalaisia nimiä.

Sen sijaan on paljonkin sellaisia nimiä joiden suomalaista kirjoitusasua ei juuri muualla käytetä.
Tätäpä minäkin tässä mietin lukiessani. Oikeasti suomalaisia nimiä ei taida kovin paljoa olla. Lähipiiristä ja päiväkotiryhmästä löytyy Jonna, Anna, Nea, Noora, Nico, Niklas, Sofia ynnä monta muuta Suomessa yleistä nimeä, mutta asumme Keski- Ruotsissa ei-suomenkielisellä alueella.
 
No en mitään, koska ei niistä monikaan sovi suomalaisen sukunimen kanssa yhteen. Mutta jos mulla olisi esimerkiksi jenkki- tai brittinimi, niin sitten Paige tai Abigail tytölle. Pojan nimeä en ole miettinyt.
 
Groomh
Minusta kauniita ulkomaalaisia nimiä on monia.. Riippuu miltä se kuulostaa kuuntelijan korvassa :)
Itselläni on kumminkin henkilökohtaiset suosikit, jotka ovat omilla lapsillani:

Chole Melaine Amy
Anthony Leon
Jotka lausutaan ihan englannin kielellä kaikki.. Itse olen nimittäin amerikasta peräisin,
muutinpa suomeen kihlattuni perässä, kymmenen vuotta sitten.
 
Monikulttuurinen äippä
Meillä on monikulttuurisuustausta perheessä, joten lasten nimiä on todella pitänyt miettiä. Sukunimi on supisuomalainen, mutta joidenkin perheenjäsenten ulkonäkö kansainvälinen, joten poikien niminä listalla aikoinaan oli mm. Adam, Alex, Axel, Benjamin, Mikael, Aaron jne. Tytöille vaihtoehtoina on ollut mm. Adele, Anna, Janine, Jasmin, Joanna, Mia, Tereza ym ym. Näistä olemme lapsillemme mieleisemme nimet valinneet ja myös metsämökin isomummo osaa lapsien nimet sanoa.
 
taika
Tytöistä Charlotta, Isabelle, Madeleine, Scarlett, Lily-Rose, Gabriella, Clara, Leonora, Elizabeth ja pojista Jonathan, Matthew, Tobias, Nicholas, Preston, Axel, Karl, Isac tuli nyt ainakin mieleen :)
 
Tyttö98
Minä pidän nimestä Jimmy. En tiedä miksi mutta se on vaan niin kiva nimi. Tauskillakin on poika nimeltä Jimmy. Ja mä tunnen sen Jimmyn se on tooooosi söpö. <3<3<3<3
 
mievaanm
Noel, Noah, Nathan, Daniel, Oliver, Chloe, Natalie, Melissa, Emily, Edith, Karen, Ingrid jne.
En viitsi laittaa omille lapsilleni, koska ollaan supisuomalaisia ja sukunimikin perinteikkään suomalainen.
Onko sulle ja muille "suomalainen nimi suomalaiseen sukunimeen"
tullut koskaan mieleen että joku päivä sinunkin lapset menevät ehkä naimisiin ja
sukunimi muuttuu. Näin ollen teorianne on ihan prseestä!!!

Ainakin toivottavasti tulevaisuuden nuoret on kansainvälista kansaa,eivätkä yhtä rasistisia kuin vanhempansa.
 

Yhteistyössä