G: Minkä kokoisia vauvoja olette saaneet "yliajalla"? Ja painoarvio ennen synnytystä?

  • Viestiketjun aloittaja paksuliini
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kaikki kolme synnytetty alakautta (tyttö syntyi rv38 ja painoi 3600g, tuota en äsken maininnut kun ei ollut yliaikainen)
nyt mua rupesi pelottamaan ihan urakalla. Ajattelin viime raskauden lopussa että,olin vaan syönyt liikaa herkkuja,olen itse pitkä ja hoikka ruumiinrakenteeltani. Siinä synnytyksessä hoitohenkilökunta mietti että,onpa iso vauva tulossa,mahtuukohan alakautta tulemaan. Painoarviota ei oltu tehty kuin vkolla 33 ,painoi 2500g. No toivuin synnytyksestä hitaasti,olin todella kipeä sieltä ja jouduin turvautumaan muiden apuun vauvan hoidossa,se harmitti todella paljon.

Nyt ajattelin että,varmaan pienempi tulossa niin kuopuksen paino on yläkäyrän yläpuolella reippaasti ja sf-mittakin menee ihan yläkäyrien yläpuolella.... miten nytkään toivun synnytyksestä :/ voi eiiiiiih!
 
[QUOTE="vieras";24893755]nyt mua rupesi pelottamaan ihan urakalla. Ajattelin viime raskauden lopussa että,olin vaan syönyt liikaa herkkuja,olen itse pitkä ja hoikka ruumiinrakenteeltani. Siinä synnytyksessä hoitohenkilökunta mietti että,onpa iso vauva tulossa,mahtuukohan alakautta tulemaan. Painoarviota ei oltu tehty kuin vkolla 33 ,painoi 2500g. No toivuin synnytyksestä hitaasti,olin todella kipeä sieltä ja jouduin turvautumaan muiden apuun vauvan hoidossa,se harmitti todella paljon.

Nyt ajattelin että,varmaan pienempi tulossa niin kuopuksen paino on yläkäyrän yläpuolella reippaasti ja sf-mittakin menee ihan yläkäyrien yläpuolella.... miten nytkään toivun synnytyksestä :/ voi eiiiiiih![/QUOTE]


Suhteellisen helpolla nuo ulos on pukattu, vauvan pää se eniten ahdistaa. Loppu solahtaa helpolla.
Siis minun kohdallani.
 
Lötkö
Vauva syntyi rv41+ ja painoi 3950g.
Arvio oli 3,5 kg.
Alakautta tuli ulos ihan nätisti, vaikka päänympärys oli reilut pari senttiä suurempi kuin vastasyntyneillä yleensä.
 
"jaa"
Syntyi 42+0, painoarvio 3600g ( mä sanoin että on 4 kg), painoi 4020g. Todettiin että oli ehtinyt jo laihtua kun istukka toimi nihkeästi. Toisaalat tasan laskettunapäivänä syntynyt lapseni painoi 4650g, joten en siitä yliviikosta niin panikoisi..
 
"katti"
meillä ykkönen 40+5 oli 49cm ja 3760g (ei tehty erityisesti arviota, aika keskikokoiseksi terkka arvioi)

kolmonen rv 41+4 oli 50cm ja 3980g ja ultralla tehtyjen painoarvioiden mukaankin oli n 4kg eli lähelle meni arvio.
 
41+3 syntyi tyttö 3450g ja painoarvio oli vesien mentyä ultralla 3,4g. Ja neuvolat ja jopa kätilöt sanoo aina sen 3,5 kg ja 50 cm, koska se on keskiarvo. Kysyin nimittäin tokaa synnyttäessäni kätilöltäni et minkäkokonen niin "arvioi" 3,5kg vaikka rv:t oli 38+4 ja 4 viikkoa sitten oli ultralla mitattuna ollu 2050g ja syntymäpaino oli 2570g. Vähän aiheen vierestä mut ei pie sokkeesti uskoo painoarvioita jos ei oo ultrattu :D
 
Pienikokoinen äiti
Mulla esikoinen 42+3 3615 g, painoarvio joskus viikolla 41 oli 4,2 kiloa. Mä olen itse pienikokoinen, 154 cm, ja meinasin juosta kirkuen pihalle kun kuulin tuon painoarvion, totuus ei sitten onneksi ollutkaan niin hurja.
Nuorempi 41+3, 3410 g. Painoarviota tästä en muista. Esikoinen jouduttiin lopulta leikkaamaan ulos, nuorempi syntyi alakautta.
 

Yhteistyössä