G: MINKÄ IKÄISENÄ SAIT ESIKOISESI?

  • Viestiketjun aloittaja Viivi
  • Ensimmäinen viesti
lissu
Olin 25 vee, mies 22 vuotias. Mulla ei ole koulutusta, mutta usean vuoden olen ollut vakituisessa työsuhteessa. Miehellä oli myös vakituinen työsuhde, jonka tosin lopetti oman yrityksen perustamisen takia vauvan ollessa pieni. Kaikki on mennyt hyvin :) Asioilla on tapana järjestyä, raskaana ollessa sitä vaan stressaa kaikesta :hug:
 
Olin täyttänyt just 22, ei ammattia, tosin olin ollut baarissa töissä raskauden alkuun asti. Mies työttömänä, sai töitä vasta raskauden lopulla. Asuttiin vuokralla, ja asutaan edelleen tosin eri paikkakunnalla. Odotan nyt toista, täytän kohta 25, aloitin syksyllä koulun(amk) ja jatkan sitten äitiysloman jälkeen.

Paljon voimia sulle. Uskon että tuutte pärjäämään, kun miehesi kuitenkin on töissä ja saathan sinä sit äitiyspäivärahaakin.
 
26-vuotiaana, opinnot kesken, mutta vakituinen työ oli. Nyt odotan kolmatta ja opinnot on edelleen kesken ja töistäkin sanouduin irti, jotta pystyi alkaman täyspäiväseks opiskelijaksi... :whistle:
Tarkoitus valmistua keväällä 2011.
 
20v.
Neiti on nyt puoli vuotias.

Vakituinen duuni on, samoin miehellä. Hoitovapaan ajattelin pitää ja siinä samalla opiskella ammattikorkeakoulun aikuislinjalla tutkinnon, niin ei mene "hukkaan" kotona oleilu.

Kyllä te varmaan pärjäätte. Kannattaa harkita noita aikuiskoulutuksia. Niistä löytyy monipulisesti ammattitutkinta ja korkeakoulututkintoa. Jos on yhtään mummia/kummia olemassa ja mieskin suostuu sitoutumaan sinun opiskeluusi, niin ei ole mitenkään älyttömän raskasta edes.
 
ems
olin juuri täyttänyt 21 v kun sain ensimmäiseni (4:n lapsen yh-äiti)... töissä olin ollut mutta viittä vailla merkonomi olen edelleenkin (päästötodistus saamatta). Mutta ei siinä mitään, ehtii lapsen jälkeenkin opiskella. Taikka voi etsiä etä kurssi opiskeluja... eli opiskelee kotona ja tenttii kerran viikossa koulussa, sillai luin itseni kirjanpitäjäksi aikoinaan. Itselläni on jo 4 koulutusta nyt ja lisäksi monta pikku kurssia ja töissäkin on kerennyt käymään. Ei lapsen saamiseen elämä lopu... onnea sinne vain teille !
 
25v ammatti oli mutten oo sitä työtä tehny päivääkään olin siis työtön kun aloin odottamaan miehellä vakkari paikka
koti äitinä tällä hetkellä kakkosta ootellaan ensi kesänä syntyväksi
 
mi
19v.
Ammatti oli jo silloin.
Nyt kahden lapsen naimisissa oleva äiti. Oman alan töitä teen nykyään. Rakennettiin miehen kanssa ok-talo ja ollaan vuosi jo asuttu. Mies myös vaki työssä.
Kaikki on hyvin :) niin ja koira ulkoiluttaa meitä aikuisia päivittäin :)
 
Esikoisen sain kun olin 16v11kk.
Olin aloittanut catering alas opinnot mutta ehtisin käymään sitä vain 6kk kun tulin raskaaksi niin päätin jättää kesken. ja muutenkin muutin toiselle paikkakunnalle.
Nyt olin 23-vuotias kolmen lapsen äiti. Poika 6v5kk, tyttö täyttää kahden päivän päästä 5v. ja tyttö 2v2viikkoa. Olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä lähtien. hyvin on pärjätty taloudellisesti. Opiskelut on edessä ensi syksynä mikäli saan opiskelupaikan ja en ole vielä varmksi päättänyt että mitä alaa lähden opiskelemaan.
Mies on vakitöissä.
 
vieras
Olin juuri täyttänyt 19 kun esikoinen syntyi. Lukion olin vain käynyt. Miehellä oli ei-niin-vakituisia töitä. Nyt olen 22 ja meillä on 2 lasta, miehellä vakipaikka. Itsellä edelleen vain se lukio käytynä, eli opiskelut vielä edessä.:) Omassa talossa (lainaa maksellaan) asutaan ja hyvin ollaan aina pärjätty taloudellisesti. Ihan varmasti tekin pärjäätte kun miehelläsi kerran on töitä!!:)
 
piija
27v.
Olin opiskellut ja valmistunut. Oli vakutuinen työpaikka, jossa olin ollut jo monta vuotta (aloitin työt jo opiskellessani).
Mies opiskeli ja teki töitä samalla.

Nyt olen 30v. ja kahden lapsen äiti.Olen äitiyslomalla ja sama työpaikka. Mies on valmistunut ja töissä. :)
 
19-vuotias olin ja ehdin juuri valmistua ammattikoulusta. Nyt olen 26v ja sain juuri kolmannen lapseni. Tässä välissä olen hoitanut lapsia kotona, vähän opiskellut ja tehnyt vähän hommiakin. Mutta lähinnä siis keskittynyt lapsiin, koska olen sitä mieltä että pienet lapset (ainakin omani ;) ) pitää hoitaa kotona.
 

Yhteistyössä