G: Minkä ikäisenä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nousi seisomaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7kk oli kun oppi nousemaan.

Sinä, jonka vauva on noussut 5kk seisomaan tukea vasten. Waude, on sulla aika vauva kun 5kk nostaa itsensä pystyyn.
Onko hän muutenkin hyvin kehittynyt?

Minä olen ajatellut, että 7kk on aikaisin, mutta näköjään näinkin voi olla, että 5kk tai 6kk nostaa itsensä jo pystyyn.

Suokaa anteeksi! Viestissä näppäilyvirhe, 6 kk alkoi nousta seisomaan tukea vasten!

Mutta on meidän poika on tosiaan kehittynyt.. eikä mielestäni ole ihan maailman paras juttu. Ei ole meinaan minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. Ikää nyt 7 kk ja tukea vasten otetaan askelia, arvata saattaa että pää kopsahtelee jatkuvasti maahan.

Tää on aika väsyttävää kun koko vauvan hereilläoloaika pitää olla ""koppietäisyydellä"".

Että hyvin olisi voinut minun puolestani lähteä myöhemminkin liikenteeseen mutta näillä mennään.

Kannattaa muistaa, ettei tuo aikaisin liikkeelle lähtö yksin mittaa kehitystä. Usein karkeamotoorisesti kehittyneet lapset ovat heikompia hienomotoriikassa, ympäristön huomioimisessa, verbaalisesti jne. Kaikki energia menee liikkumiseen ja kun rinnalle laitetaan vähän liikkuva lapsi saatetaan huomata, että vähemmän liikkuva lapsi on muuten terhakkaampi, hymyilee, kikattelee, ottaa katse kontaktia jne.

Kiitos kannustavista sanoistasi ""!""...

Onneksi meidän poika on ollut erittäin jäntevä ja terhakka ihan syntymästä asti. Ja kaikki energia ei mene liikkumiseen vaan huomioi ympäristöään tosi paljon ja hymyilee ja leikkii ja erityisesti kikattelee ja ottaa kyllä katsekontaktiakin.

Meidän tytteli nousi ekan kerran pinnasängyssä n. 7,5kk, mut sit unohti nousemiset ja seuraavan kerran nousi n.10kk!Ensin oppi kävelemään, eli 1v nousi iste lattiasta pystyyn ja menoksi ja n. 1v1kk vasta oppinut konttamaan,näin meillä! Kaikki ovat yksilöitä ja jokainen lapsi tekee asiat ajallaan!

Yhteistyössä