G:millon teillä on kuulunut sikiön sydän äänet?

  • Viestiketjun aloittaja eka kertalainen
  • Ensimmäinen viesti
Nyyti
Mulla on kolmessa raskaudessa kuuluneet sydänäänet vasta 12+ viikoilla. Tosin ei aikaisemmin ole edes kokeiltu.nyt odotan neljättä rv 12+6 ja neuvola on ensiviikolla. Hieman jännittää mutta niinhän se aina. :)
 
odottaja83
Moikka kaikille!
Mä kävin tänään (nyt on menossa viikkoja 12+2) tokalla neuvolakäynnillä, kuunnteliin sydänääniä, mutta ei kuulunut. Neuvolantäti ja lääkäri sanoi, ettei syytä huoleen. Ja ilm. aika monella ei tässä vaiheessa vielä oo sydänäänet kuulunut.
Viime viikolla kävi np-tutkimuksessa ultrassa, siellä näkyi, että sydän reippaasti lyö ja kaikki muutenkin hyvin.
Nyt tänään siis vasta ekan kerran kuunneltiin sydänäänet. Kahden viikon päästä meen uudestaan kuunnelluttamaan vauvelin sydänääniä.. :)
 
vierailija

ultra viikolla 8. emättimestä tehdyssä ultrassa löytyi sikiö, mutta ei sydänääniä. olen aivan peloissani ja pihalla, koska lääkäri sanoi sikiön todenäköisesti kuolleen. itse tiedetään ettei sikiö voikkaan olla sen vanhempi. tutkittuani asiaa, huomasin että sydänääniä kuuluu useimmilla (aikakin tällä palstalla) myöhemmin. onko mulla aihetta paniikkiin? mielestäni lääkäri tässä vaiheessa raskautta puhui todella asiattomasti.
 
jkh
tänään neuvolla ja kuulu sydänäänet tosi vahvana viikkoja 9 epäiltiin että olen pitemmällä ku olen olettanu...jännityksellä ootetaan että ois neuvolalääkäri ja ultra!!!
 
anni79
Tänään neuvolassa 11+4 kuului oikeen selkeät sydänäänet :) Neuvolatäti kysyi ensin että menetänkö yöunet jossei saada niitä kuuluviin, että kun ei ne näillä viikoilla välttämättä vielä kuulu..
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja eka kertalainen:
Mulla oli eilen neuvola ja sydänääniä ei kuulunut viikot oli 9+0, neuvolan täti sanoi että toi yheksän on raja että kuuluu, mutta eipä kuulunut :(
Olen todella hoikka et senkin puoleen ois pitänyt kuulua ja viikot on oikein kunkävin viikko aikasemmin varhaisultrassa ja siellä sydän pompotti, nyt tuli mieleen onko jotain vialla? :(

Eli millon teillä on kuulunut ja onko kaikki ollut hyvin jos ei ole kuulunut?
Ultalla näky 6+ viikoilla ja neuvolassa kuulu doblerilla 9+5 viikolla.
 
mamma
Ekassa raskaudessa mahan päältä kuunneltiin rv 9+4 ja hyvin kuului.
Toisessa raskaudessa rv 9+5 ei kuulunut mahan päältä, jouduin ultraan jossa sikiö todettiin kuolleen viikko aikaisemmin :(
Nyt taas raskaana ja ens viikolla neuvola rv 8+2. Saa nähdä kuuluuko kun viikko vähemmän kuin aikaisemmissa ja onko siellä edes elämää?
Jänskättää ja pelottaa!
 

Yhteistyössä