G: milloin tuli limatulppa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esmeralda rv 40+5 !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Esmeralda rv 40+5 !

Vieras
Olisi kiinnostavaa kuulla limatulpan irtoamisen ajankohdan yhteydestä synnytyksen alkamiseen....

Eli ne jotka ovat jo iloisesti äitejä, niin laittakaahan vastausta tulemaan.
Milloin havaitsit limatulpan (ja oliko mielestäsi selvä tulppa vai vain limaa) ja kuinka pian tämän jälkeen alkoi tositoimet?

Olen kuullut nimittäin monta eri tarinaa, eli jollakin tullut viikon ennen, jollakin vain kaksi päivää.
Itse luulin jo havainneeni tulpan eilen aamulla (rv 40+4) mutta lääkäri sanoi että ei se voinut olla se, koska eilen totesi kohdun suun olevan vielä ihan kiinni. (?)
 
Mulla ei ollut epäilystäkään tulpasta.. Oli sellainen ällö toffeenvärinen (yäks!) iso klöntti, aika kiinteä ja hyytelömäinen. Sitä tuli iso klöntti pe aamuna kun kävin vessassa. Seuraavana aamuna vessakäynnin yhteydessä tuli toinen pienempi klöntti ja sunnuntaina aamulla vielä samanlaista mutta venyvää rusehtavaa limaa... Vauva syntyi ke-iltana.
 
mulla alko supistukset klo02 yöllä ja limatulppa (verensekainen limaklöntti) irtosi jotain 03.30 baby syntyi klo 11.00 ja näitä supistuksia ennen ei ollut mitään synnytykseen viittaavia oireita:)
 
mulla irtos limatulppa pe-aamuna,josta alkoi supistukset. seuraava päiväkin jatkui vielä supistuksia ja la-iltana synnytin. mulla se oli kellertävä venyvä limamöhkäle, ei mikään "tulppa"nimi johtaa harhaan. mielestäni tämä alkuraskuaden sitkeä lima on samanlaista kuin tuo limatulppa.
 
mä en huomannu viime raskaudessa ainakaan koko tulppaa, vedet meni kotona pienissä erin ja loput matkalla sairaalaan, eikä niiden seassa ainakaan ollut mitään limaista, joten kaipa se voi mennä huomaamattakin..nyt rv40+2 ja kovasti odotellaan..
 
Mulla irtosi vasta, kun kätilö synnärillä "sorkki" :) paikkoja. Kohdunsuu oli auki 2,5cm, joten tiukassa oli tulppa. Synnyts oli käynnistynyt supistuksilla samana päivänä. Omalla kohdallani sellainen möntti ei olisi voinut tulla huomaamatta. Klöntti sisälsi siis jo paljon verta, ym...
 
Mulla ihan samanlainen kokemus kuin Nalalla eli bongasin tulpan synnytysvastaanotolla kätilön tekemän sisätutkimuksen jälkeen. Siinä vaiheessa säännölliset supistukset oli kestänyt jo kymmenen tuntia.. Ja myöskin mulla tulppa oli melkoisen kokoinen klöntti, josta kyllä heti arvasi mitä tavaraa se on!
 
Mulla limatulppa irtos illalla 22 aikaan tuntu pyyhkies jotenkin hassulta ja katoin paperiin johon limatulppa sitten irtos veriviiruinen ei kauhean iso.Ajattelin että 2p-2vkoa menee viel menenpähän nukkumaan....sitten menin nukkumaan ja 03.50 meni lapsivedet ja sairaalaan alkoi matka 5 jälkeen ja supistukset alkoi kipein 6 lapsi synty 16.31.
 
Kiitos paljon kaikille limaisista vastauksista ;)

täällä ollaan vieläkin odottelemassa, rv 41+1, eli ehkä se mun ei sitten ollut limatulppa - tai sitte oli, eipä osaa sanoa...! kun molemmat vaihtoehdot nähtävästi on mahdollisia. Ja eikun odotellaan vaan että kaveri haluis sisätiloista jo vihdoin pois...
 

Yhteistyössä