G: Milloin pois pinnasängystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liuku.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liuku.

Vieras
Elikkäs milloin teidän muksut on siirtynyt jatkettavaan tai muunlaiseen "isojen" sänkyyn? Miten? Alkoiko yölliset vaeltelut? Kertokaahan kokemuksia. Itsellä olisi edessä ihan pian ja vähän jännittää että kuinka käy!

Täällä kanssa kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Typylle 1v 9kk hankittiin kuukausi sitten jatkettava junnusänky meinigillä että tutustukoon ensin. Eli meillä isohko pinnis, josta ei ole kiire pois. tykkää kovasti leikkiä isossa sängyssä ja peittelee sinne pehmonallukoita nukkumaan mutta illalla kävelee aina automatic pinniksen viereen.

Meillä n. 1v9kk. Ei ole mitenkään ihmeemmin vaeltanut yöllä, edelleen huutelee äitiä tulemaan yöllä sängyn viereen... Välillä kyllä toivoisin, että lapsi hiippailisi esim. itse vanhempien viereen yöllä ja antaisi äidin nukkua, mutta on ilmeisesti niin tottunut äidin juoksuttamiseen ettei ole ainakaan vielä keksinyt lähteä itse juoksemaan... Uudessa sängyssä nukuttu nyt n. 4kk.
Nukuttamisessa ei ole ollut paljon eroa, koska aikaisemminkin piti istua vieressä kunnes nukahtaa. En tiedä sit jos ois tottunut jäämään yksin sänkyyn niin alkaisiko kiipeillä pois.

Meillä poika 2v3kk ja nyt kaksi yötä ja päikkärit nukkunut jatkettavassa sängyssä.Ihan yhtä hyvin sinne itekseen jää nukkumaan niinkuin pinnikseenkin.Vielä ei ole kertaakaan tullut pois vaeltamaan,ei ole tainnut vielä hokasta että niin pystyy tekemään...Tosin ei pinniksestäkään koskaan edes koittanut kiivetä yli.

Meillä tyttö oli vähän päältä 1v 7kk kun siirryttiin "isojen" sänkkyyn.
Yhdessä kasattiin sänky (ja mä vähän innostin siinä tyttöä samalla) ja kannettiin pinnasänky viereiseen huoneeseen. Mua jännitti eka ilta kauheasti....mutta sinne se tyttö vain jäi ihan normaalisti pupu kainalossa nukkumaan. Sänky oli samalla paikalla kuin pinnis ja petivaatteet sekä pehmolelut samat. Nyt on nukkunut siinä 3kk eikä vieläkään vaeltele...äitiä kyllä huutaa sinne mutta oma-aloitteisesti ei tule pois sängystä vaikka pääsee. Nyt on vain "ongelmana", että kääntyilee ja on poikittain vähän väliä sängyssä ja siihen sitten välillä herää.

Kiva kuulla kokemuksia. Oma tyttöni on ainakin päivisin hyvin vilkas ja kova kiipeilijä. Nukahtaa pinnikseen itsekseen pullon kanssa. Ihmettelin kun kaveri sanoi ettei hänen lapsi ole ikinä itse tullut sängystä alas. Mulla on sellanen aavistus, että mun tyttö tulee ja etukäteen pelottaa mikä show siitä syntyy kun pitää laittaa nukkumaan, että pysyykö sängyssään tai yön aikana. Tyttö on vasta 1v3kk, mutta pakko siirtyä jatkettavaan, koska pinnis on käynyt pieneksi (pienehkö pinnis, tyttö 80cm+) ja on aika mäsänä muutoinkin.

Meillä kans 1v3kk tyttö ja nyt on 3 yötä nukkunu jatkettavassa sängyssä. Ihan hyvin meni eka yöstä lähtien. Kasattiin yhdessä ja tyttö kävi heti pyörimässä ja pötköttelemässä ja kyllä häntä nauratti,oli tieten mieluinen sänky. Vähän meinaa pyöriä öisin ja on välillä poikittainkin mutta hyvin on pysyny. Paitsi aamuna könys kyllä meidän sänkyyn joka on ihan siinä vieressä mutta eihän tuo haitannu, yhdessä sitten torkuttiin vielä vähän aikaa.

Esikoinen oli vähän yli 2v kun siirtyi isojen sänkyyn. Anoppi toi sängyn meille eikä siinä ollut ollenkaan laitoja joten siirtymäaika oli melko vaikea... Pelkäsin aina että tippuu (vaikkei ollut korke) ja ladoin pehmusteita alle =D. Lapsi kai itsekin hermostui vähän ja nukahti useimmiten meidän sänkyyn..

Kuopus vaihtoi sänkyä kolmisen kuukautta ennen 2v synttäreitä ja siirtyminen sujui todella hyvin. Nukkuu yhtä hyvin kuin ennenkin ja tosi harvoin tulee pois. Asiaa ehkä auttaa se että sisarukset näyttävät mallia ja huoneessa on pimennysverho.

Meillä saatiin kaksivuotislahjaksi sänky, johon siirryttin tod. kivuttomasti. Poika ei kyllä ollut kiipeilijä pinnasängyssäkään. Siirrettiin kun kohta tulee pikkukakkonen, että ehtisi tottua ennen muutosta. Yöllä ei ole tullut kertaakaan itse sängystä pois, vaikka laitoja ei ole, mutta päiväunille ei malta nukahtaa, vaan haahuilee makkarissa itsekseen. Nukahtaa kuitenkin lopulta itsekseen, me ei olla syli-vierinukutettu häntä imetysiän jälkeen. Käydään toki nostamassa hänet välillä sänkyyn takaisin ja silittämässä päätä. Nalle kainaloon ja muumille peitto päälle.

Yhteistyössä