G: Milloin kerroitte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaudesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies sai luonnollisesti tietää heti. Parhaalle ystävälle kerroin myös heti. Omat vanhemmat sai tietää myöskin heti. Miehen sukulaisille ja muille sukulaisille (lähinnä mun siskolle) kerrotaan, ehkä syyskuussa (laskettu aika 13.2.2007). Töissä kerron sitten, kun alkaa näkyä, aikaisintaan syyskuussa. En kerro asiasta kovinkaan monelle, pelkään, että jos kaikki ei menekään hyvin.

Eka kerralla kerroin heti lähes kaikille ja sitten kun tuli keskenmeno niin otti päähän että kun tuli kerrottua. Toisaalta oli taas hyvä että olin kertonut että ymmärsivät miksi olin niin allapäin ja sain ihanaa tukea.

Nyt olen jälleen raskaana ja vakaasti vannoin etten ennen 12 viikkoa kerro kenellekään. No äidille piti soittaa heti 5 min plussauksen jälkeen. Viikolla 10 paljastui äidin synttäreillä kaikille ja kerroin myös kaikille, osaavat kylläkin nyt olla hehkuttamatta kun olen sanonut että nyt sitten odotellaan.

Töissä kerroin mielestäni pomolle liian aikaisin viime kerralla. Nyt olen pitänyt suuni kiinni. Huomasin että minuun alettiin suhtautumaan keskenmenon jälkeen siten että ahaa - nyt se yrittää lasta - ei mitään tulevaisuuden suunnitelmia sen varalle. Oli jo mukavasti ylenemässä, mutta menetin uskottavuuteni. Olen ollut vasta yhden vuoden nykyisessä työpaikassani, mutta minkäs teet kun nyt vasta tulin tähän hedelmälliseen ikään vanhoilla päivilläni...

Tällä viikolla tulee 12 viikkoa täyteen. Pitää vielä huomiseksi keksiä joku tekosyy miksi pitää mennä lääkäriin keskellä päivää. Ehkä sanon että on pankkiin varattu aika. Ajattelin vasta kesäloman jälkeen paljastaa miten asiat on. En kerro, en kerro, en kerro....

Saa nähdä pysyykö hölöttäjän suu kiinni...kyllä se pysyy...

Mä ehdin kans viime vuoden puolella kertomaan kaikille ja sitten tulikin km.... Töissä tieto ei onneksi kiirinyt lähimpiä työkavereitani edemmäs....

No nyt ole raskaana 13+3... Viikonloppuna kerroin äidille ja jo aiemmin parille kaverille, kun arvasivat.... Töissä meinasin möläyttää juuri äsken, mutta sitten soi puhelin...heh!
Pitänee kuitenkin kertoa ennen juhannusta, koska jään lomille ja esimieheni jää sitten 3 kk virkavapaalle... voi sijaisjärjestelyt mennä tiukille jos en kerro ajoissa...

Sukulaisille kerron tässä hiljalleen... kesälomareissulla varmaan selvinnee kaikille, kun pysyttelen limpparilinjalla §:-)

Te, joilla oli ollut aiemmin keskenmeno takana, oliko se ollut tuulimuna? Vai olitteko jo olleet alkuraskauden tai myöhemmin ultrassa ja kuulleet jo esim. sydänäänetkin ennen km:a? Tutkittiinko syytä tarkemmin?

Sellaista vaan olen kuullut, että jopa 70% ennen 12 rv keskenmenoista on ollut tuulimunia. En tiedä sitten mikä pitää paikkansa.

Kävin ultrassa viikolla 7, kun varmistettiin raskausajankohta epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi. Silloin sydän sykki ja kaikki näytti olevan hyvin. Viikolla 11 alkoi vuoto ja raskaus meni kesken. Kehitys oli jo loppunut tuolla samaisella ultrausviikolla, mutta ilmoitti keskenmenosta vasta 4 vkoa myöhemmin. Syytä en tiedä eikä sitä tutkittu. Sanottiin vaan, että siinä oli jokin kehityshäiriö tms. Nyt useita vuosia myöhemmin olen uudelleen raskaana viikolla 19. Uskalsimme kertoa raskaudesta läheisille vasta np-ultran jälkeen ja vieläkään ei kauempana asuvat ystävämme tiedä asiasta. Olen ollut enemmän kuin varovainen asian kanssa, koska kohdallani on kyseessä riskiraskaus. Huominen rakenneultra vielä vähän jännittää, mutta osaan kyllä jo täysin nauttia raskaudestani ja vilkkaista liikkeistä mahassa :). Ensi viikonloppuna näkevät kaukaisemmatkin ystäväni tilanteeni :).

Hei Mie, tuo sama kyllä oli mylla mielessä myös. Jos töissä saavat tietää kovin aikaisin ja tuleekin jostakin syystä ongelmia, niin sitten jää tuo asenne, katsellaan mahaa ja arvellaan, että kohta se sitten kuitenkin jää äitiysvapaalle. Siihen loppuu sitten uralla eteneminen. Tosin sama ongelma on varmaan ekan lapsen jälkeen, katsellaan, että kohta se kuitenkin tekee toisen. Henkilökohtaisesti minusta olisi hirveätä ja kamalaa, jos olisi kertonut ja sitten menisikin kesken ja kaikki työkaverit tietäisivät, mitä on käynyt.

Ei ollut tuulimuna. Viikolla 10 eka ultrassa huomattiin että kehitys oli loppunut viikolle 5. Oli aika omituinen olo, koska mulla muka maha kasvoi ja oli kaikki raskausoireet. Eli kait jatkoin jonkinlaista valeraskaana olemista. Muka ei enää housutkaan sopineet kiinni...nyt jälkikäteen ihan huvittaa...sitä tuntee mitä haluaa tuntea.

Nytkin kun on tämä raskaus menossa 11+4 niin ei sitä oikein osaa sanoa onko nämä tuntemukset taas oikeita vai ei. Näkee sitten taas ultrassa. Tällä kertaa kuitenkin viikolla 10 sydämen sykkeet näkyi.

Rv 9 ei kuulunut sydänääniä ja rv 11 alkoi tuhruvuoto. Ultrassa näkyi, että sikiö oli lakannut kehittymästä noin rv 8.
Kyseessä ei siis ollut ns. tuulimuna... Tarkemmin ei tutkittu, mutta joku kehityshäiriö tms. maha-asukilla täytyi olla koskei jaksanut elellä...
Tällä kertaa kaikki näyttää olevan hyvin... kädet ja jalat viuhtoo vinhasti ja sydän sykkii elämää!

Miehelle saman tien, kun testin tein viikolla 5-6

Sovittiin, että lähimmille kerrotaan, kun on varhaisultrassa käyty h. 12 (jolloin oli kuukautisten mukaan jo rv12) ja tiedetään, että siellä OIKEASTI joku on.

Miehen vanhemmat sai sitten tietää samana iltana ultran jälkeen, oma äitini ja miehensä n. viikkoa myöhemmin.

Hyville kavereille kerroin rv 9-10

Työnantajalle viikolla 17

Muut ovat sitten kuulleet sitä mukaa, kun on nähty tai juorut kulkeneet. Miehen veli ei tiedä vieläkään, kun eivät ole pidelleet liiemmin yhteyksiä.... ( ;

Yhteistyössä