G: Milloin etova olo ja ILTApahoinvointi loppuu?

Hei!

Olen nyt 4. kertaa raskaana, mutta viimeisimmästä raskaudesta on aikaa jo noin 5 v. Eli siis kuopuksemme täyttää talvella 5 v. Meillä on yksi keskenmeno rv. 11+6 ja esikoinen on nyt yli 7 v. Olen siis jo totaalisesti unohtanut nämä pahoinvointiasiat. :ashamed:

Raskausviikkoja on nyt 10+4.

Voin tosi pahoin illalla tässäkin raskaudessa, mutta oikeastaan TOD. pahoin mitä muistan aiempia kokemuksia... Vai kultaako aika muistot..?

Mulla oli siis sama tilanne oli poikiemme kanssa odotusaikana. (Meillä on siis 2 poikaa ja ensimmäisestä raskaudestamme tehty tutkimus osoitti, että hänkin oli poikasikiö.) Kaikissa siis todellakin sama iltapahoinvointi. Lisäksi matkapahoinvointi taipumukseni pahentaa oloa eli en voi ajatellakaan matkustavani minnekään nyt kesälomalla! Hajut ja tuoksut - karmeaa! KAIKKI "haisee".

Milloin teillä on loppunut pahoinvointi ja etova olo? Onko muilla kokemuksia matkapahoinvoinnin ja raskauspahoinvoinnin yhteydestä tai ILTApahoinvoinnista?

Luin istukan kehittymisestä ja siitä, että sitten, kun istukka on valmis toimimaan itsenäisesti, pahoinvointi loppuu. Jotain rv. 12? :x

Toivottavasti joku vastaa...
 
Mulla taisi pahoinvointi loppua joskus siinä viikolla 14.
Tosin kyllä vieläkin ihan yllättäen saattaa tulla huono olo, varsinkin niistä ruuista/juomista mitä ei silloin voinut kuvitellakaan syövänsä/juovansa.
Mulla siis edelleen aina välillä tulee huono olo varsinkin vedestä ja kahvista, joita en silloin alkuraskaudessa voinut kuvitellakaan juovani.
Ja nyt siis 34. raskausviikko
 
En kyllä halua pelottaa mitenkään, mutta olen tällä hetkellä viikolla 36+3 ja pahoinvointi jatkuu edelleen.
Silloin alussa oli aivan kamalaa. Oli koko päivän pahaa olo ja oksensin varmaan 50 kertaa päivässä. Sitten ajallaan opin pitämään oksennuksen sisällä. Nyt on vieläkin iltapahoinvointia.

Silloin alussa äitini vitsaili (niin minä luulin, et vitsaili.) et pahoinvointi loppuu ku synnytän. Nyt äitini sit kertoi että ku se oli raskaana 3x niin jokaisessa raskaudessa sillä ol pahoinvointia loppuun saakka. Siskolla toinen raskaus kans kului vessan vieressä. näköjään se on geeneissä)))

Mutta tällainen tapaus on harvinainen.
 
Mulla on myös ihan hirveät iltapahoinvoinnit ja nimenomaan ILTA sellaiset. Aamut ja päivät menivät ihan ongelmitta mutta kun pääsin töistä kotiin niin olo alkoi huonontua. Oksut tulivat yleensä tuossa klo 22-23 aikoihin.

Nämähän ovat tosi yksilöllisiä mutta itselläni hajut eivät niinkään tehneet pahaa mutta ruoka tökki. Pystyin syömään kaikkea mutta se piti tulla valmiina eteen :kieh: . Jos jouduin itse menemään kauppaan, saatikka kokkaamaan jotain, niin oksu oli heti lähellä. Pelkkä jääkaapin avaaminen inhotti.

Helpotusta tuli joskus viikolla 13-14. Siitä se sitten pikku hiljaa hiipui ja sen jälkeen olo on ollut koko ajan mitä mainioin. Toivotaan, että myös sinulla alkaa hikku hiljaa helpottamaan. Tsemppiä!
 
Mulla vähän helpotti (en enään oksentanut) viikolla 18-19. Sitä ennen pelkkää oksentamista ja kylppärin lattalla makaamista ja itkemistä klo 11-03. Iltaa kohden aina paheni ja siinä klo 20-00 oli pahin.

Sitten tuossa viikolla 28 taas alkoi, ja päivä päivältä (eli ilta illalta) pahenee. Nyt siis viikko 32. Puuh.

Tsemiä sinulle, toivottavasti selviät vähemmällä :hug:
 
Koko päivän samanlaista ällöttävää oloa ekassa rv:lle 21 ja toisessa lisäksi jonkin verran oskentelua (aluksi joka päivä, myöhemmin n.parin päivän välein, muistakseni...) ja se jatkui synnytykseen asti. Lapsi tosiaan syntyi kuukautta ennen l.a, mutta viimeisen kerran oksensin muutaman päivän ennen synnytystä. Mutta matkapahoinvointia ei ole mulla ilman raskautta pätkääkään.
 

Yhteistyössä