G: Millaiset joulukalenterit teidän lapset saa? Saavatko itse valita?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Jenis"
[QUOTE="vieras";24901169]Mä päätin ja lapsetkin halusi tänä vuonna muumikalenterin, ilmeisestikin uudentunut versio. Takana oli kortilla kaikki hahmot mitä tulee, aattona muumitalo.[/QUOTE]

Millaisia ne hahmot on, entä se talo? Pahvinen?
 
"mie"
Ite saa valita tiettyyn hintakattoon asti. Jotenkin tuntuu että monella lähtee lapasesta tuo "lapsi saa mitä lapsi haluaa"-ajattelu. Ja vaikka mukelo ei tajuaisi vielä edes vaatia niin pilttien pukemiseen ja lahjomiseen syydetään satoja euroja.
Jokainen tietysti tyylillään, mikäs siinä jos hilloa löytyy. Usein vain tulee vastaan myös sellaista ajattelua että rahaa laitetaan muksuihin ihan ylettömiä määriä vaikka ei olisi mistä laittaa. Nooh, saimpas valitettua. Mitä mieltä muut?
 
"vieras"
Partiolaisten kalenterin.
lisäksi takan reunalla on purkki, johon ilmestyy joka päivä kaksi konvehtia, siis yksi per nenä.

Mä vihaan krääsää ja huonoa suklaata.
 
"vieras"
[QUOTE="mie";24901220]Ite saa valita tiettyyn hintakattoon asti. Jotenkin tuntuu että monella lähtee lapasesta tuo "lapsi saa mitä lapsi haluaa"-ajattelu. Ja vaikka mukelo ei tajuaisi vielä edes vaatia niin pilttien pukemiseen ja lahjomiseen syydetään satoja euroja.
Jokainen tietysti tyylillään, mikäs siinä jos hilloa löytyy. Usein vain tulee vastaan myös sellaista ajattelua että rahaa laitetaan muksuihin ihan ylettömiä määriä vaikka ei olisi mistä laittaa. Nooh, saimpas valitettua. Mitä mieltä muut?[/QUOTE]

Sitä mieltä, että noi Star Warsit ja Petshopit on nykylapsille sääntö eikä poikkeus. Etenkin jos ikää on 4-9v, niin onpa ikävää kun kaikki kaverit saa, mutta joku lapsukainen ei, koska vanhempien mielestä se ei ole hyväksi. Ei 30e/vuosi ole niiiin paha.
 
[QUOTE="vieras";24901233]Sitä mieltä, että noi Star Warsit ja Petshopit on nykylapsille sääntö eikä poikkeus. Etenkin jos ikää on 4-9v, niin onpa ikävää kun kaikki kaverit saa, mutta joku lapsukainen ei, koska vanhempien mielestä se ei ole hyväksi. Ei 30e/vuosi ole niiiin paha.[/QUOTE]

Mä en ainakaan ikinä never ever osta noin kalliita kalentereita. samalla rahalla saan ison kasan legoja ja petshoppeja muullakin tavalla kuin ostamala joulukalenterin. Meille tulee perus suklaakalenterit ja sillä hyvä. Jos ei kelpaa niin sitte täytyy olla ilman.
 
[QUOTE="vieras";24901233]Sitä mieltä, että noi Star Warsit ja Petshopit on nykylapsille sääntö eikä poikkeus. Etenkin jos ikää on 4-9v, niin onpa ikävää kun kaikki kaverit saa, mutta joku lapsukainen ei, koska vanhempien mielestä se ei ole hyväksi. Ei 30e/vuosi ole niiiin paha.[/QUOTE]

Niinhän ne lapset sanoo että "kaikki kaveritki", vaan eihän se niin koskaan ole...
 
Poika haluaisi Lego Star Wars-kalenterin, mutta tuskin saa sellaista. Ihan hiton onnellinen oli 1,99 € maksaneesta Star Wars-suklaakalenteristakin :). Lidlistä ostin sellaisen jo jemmaan.

Tyttö ei oo sanonut mitään. Kai tuo tykkäisi LPS-krääsäkalenterista, mutta tod.näk. tykkää myös mistä tahansa suklaakalenterista jonka kotiin jonain päivänä tuon.
 
Mä kuulun näin joulun aikaan näihin syntisiin "lapsi saa mitä lapsi haluaa" äiteihin, ja vielä vähän extraakin. Ei tuo oo vielä mitään osannu pyytää, mutta viime joulunakin oli jo 3 kalenteria, tämä vuonna ainakin sen verran... Bakugan-kalenteri nyt ainakin, ehkä myös lego... Ja tietysti suklaatakin pitää saada :D Meillä menee muutenkin joulu aina ihan överiksi, enpä näe että tilanne muuttuis tänäkään vuonna.
 
"AnGeL"
3w saa itse päättää suklaa kalenterin ja sitten teen sille yllätys kalenterin eli pussukan missä 24 ja sinne ostelen pikku tavaroita, varmaan cars aiheita, cd levyä ja sen sellasta krääsää..ja alan kerää jo niitä pikku tavaraa siihen jo nyt aina ku kulkeutuu kaupassa niin eiköhän sitä ole joulukuuhun mennessä 24 pikku tavaraa kasassa heh :))
 
"ninnananna"
Meillä 1v saa lorupussin johon teen joka päivälle kuvallisen kortin jossa joku hauska loru tai laulu. Siskolle joka on kohta 5v teen paketti kalenterin jossa mm: karkkipäivälle namia, purkkaa, piparimuotti (leivotaan), kolikkoja possuun, runoja, piirustus tehtäviä, värityskuvia, askartelu juttuja, kuusenkoristeita (kuusenkoristelupäiväksi), postimerkki+kortti+kuori (eli saa laittaa ystävälle postia).......
 
Mä en ainakaan ikinä never ever osta noin kalliita kalentereita. samalla rahalla saan ison kasan legoja ja petshoppeja muullakin tavalla kuin ostamala joulukalenterin. Meille tulee perus suklaakalenterit ja sillä hyvä. Jos ei kelpaa niin sitte täytyy olla ilman.
Musta taas suklaakalenteri on sellaista kusetusta, ettei ikinä voi rahojani siihen tuhlata.

Legokalenteri ainakin viime vuoden perusteella on taas ihan sisällönsä puolesta rahanarvoinen. En ihan tiedä onko tuo StarWars versio, mutta city:ssä on pääosin erikoisosia, jotka ovat arvokkaampia kuin peruspalikat. Toki vieläkin parempi legokalenteri tulee ostamalla kirpparilta joku isompi kokonaisuus ja pilkkomalla sen 24 osaan...

Meillä muksu ihaili petshoppeja, star warsia ja cityä. Sovittiin sitten Lego city. Tosin kun legohullussa perheessä asuu, niin kai toi itsetehtykin on ja sitä varten bongasin jo keväällä kirpparilta isomman legopoliisilentokoneen.
 
"vieras"
Meillä isompi tyttö on halunnut jo monena jouluna ihan perinteisen suklaakalenterin, jonka myös saa. Pienempi sanoi haluavansa Haribon karkkikalenterin, jonka ostan. Mitään monen kympin kalenteria en edes suostuisi ostamaan.
 
Meillä on jo krääsäkalenterit hankittuna. Tyttö halusi Hello Kitty-aiheisen. Poika halusi Lego Star Wars-aiheisen.
 
"vieras"
Meillä on jo ostettu perinteiset suklaakalenterit. Lisäksi on isomummon tekemä pakettikalenteri, josta perinteiseen tapaan tulee pikkujuttuja. Eka luukku on aina varattu yllätyskalenterille, joka tänä vuonna on varmaan pojalle lego star wars ja tytölle se playmobilin prinsessakalenteri. Me saadaan noi tukusta alle puolen hinnan.

Meille muksuille tulee siis 3 kalenteria/nuppi. On ehkä liikaa, mutta meillä joulu on lasten juhla ja siihen satsataan vähän enemmän. Mukavasti menee ammuherätyksetkin joulukuussa, kun lapset herää ilman kiukuttelua ja syöksyy alakertaan katsomaan, onko tonttu käynyt yöllä kylässä :)

Lapset on nyt 6- ja 9-vuotiaat.
 
-Mimmuliini-
Mummu toi viime jouluna sellaisen lapsen kokoisen tontun, jossa taskuja, niissä oli numero että minkä paketin/kuoren saa joka päivä. On todella kiva. Sitoutui myös täyttämään muutamaksi vuodeksi eteenpäin :)

Joulukalenteri poikatonttu - Sisustus Tilly - Tuotteet

Voi sitten säästää omille lapsilleen tuon.

Oli namuja, purkkaa, legoja, tarroja, puuhakirjaa/kortteja, sit kuoret mikä toinen piti lukea äidin kans ja toinen isin kans. Niissä oli rahaa ja kehoitus mennä ostamaan toiselle vanhemmalle lahja, jonka lapsi sai itse valita.
Yhtenä päivänä oli reissu Kauppakeskukseen Mummun kanssa, jouluostoksille oli matka siis.

Mielettömän kivoja ideoita. Nyt tosin poika toivoi lego:n kalenteria ja sai sen. Mummulle kerroin ja hän tuumas, jotta voipi niitä olla kaksi :)

Joo, se painostus mikä koulusta/kavereilta tulee on järkyttävää, eikä koske vaan pelkkiä kalentereita nyt.. toisillakin on ja toisetkin saa...
 
Viime vuonna meillä oli krääsäkalenterit. Pitkin vuotta ne rojut on sit lojunu vähänväljä lastenhuoneen lattialla ja mama on niitä noukkinu. Kivahan se luukku oli aina avata, mut eivät ne tavarat varsinaisesti muksuja suunnattomasti ihastuttanu. Taidan tänä vuonna päätyä suklaakalentereihin.
 
"vieras"
Saavat itse valita. Esikoisella ei ole vielä, haluaa varmaan, että annan päivittäin suklaata joulusukkaan.

Pojalle ostettiin Lego Star Wars joulukalenteri ja tyttö valitsi Kinderin suklaakalenterin.
 
kyllä on
Alkuperäinen kirjoittaja hö;24901260:
Niinhän ne lapset sanoo että "kaikki kaveritki", vaan eihän se niin koskaan ole...
jaa, suurin osa koululaisista, lasten kavereista, luokkakavereista saa kyllä ihan itse valita kalenterit. ei ne niin kalliita ole. 1 kalenteri/nenä.
 

Yhteistyössä