G: Millainen on hyvä parisuhde?

• Viestiketjun aloittaja Gallupnisti
  • Ensimmäinen viesti
Mun mielestä hyvä parisuhde on sellainen kun meillä on. Toisaalta joku muu ihminen kaipais parisuhteelta ehkä aivan jotain muuta. Mutta mulle ja meille tärkeitä asioita on yhteinen aika, että ollaan ja tehdään paljon yhdessä koko perhe ja panostetaan siihen yhdessä oloon. Lisäksi luottamus on tosi tärkeä juttu, kuten myös se että avoimesti voidaan keksustella kaikista asioista. Mies on mulle hedottomasti myös paras ystävä, ihminen jonka kanssa jaan kaiken, ajatukseni, arkeni sekä talouden.

Kummallakaan ei ole pahemmin omia menoja tai tarvetta käydä ulkona ystäviensä kanssa. Tää on just se juttu, mitä monet voivat pitää liian ahdistavana, mutta kun kumpikin halutaan näin eikä olla väkisin sitomassa toista kotiin. Mieluiten mennään yhdessä ulos viettämään vapaa-iltaa ravintolaan, teatteriin, yökerhoon. Mutta kumpikin tykätään viettää enemmän iltoja kotona, lasten mentyä nukkumaan tehdään hyvää ruokaa, syödään kynttilän valossa ja keskustellaan kaikesta maan ja taivaan väliltä. Välillä kutsutaan kaveripareja myös syömään ja istumaan iltaa kanssamme.

Tästä tuli oikein pitkä sepustus, mutta kiteytettynä se, että viihdytään yhdessä ja halutaan samoja asiooita ja panostetaan kumpikin yhtä paljon tähän meidän liittoomme ja lapsiimme.

Aika laaja kysymys. Lisäksi käsitys hyvästä parisuhteesta vaihtelee. Jokainen voi toki antaa mutu-tietoa, ja tässä on mun vastaukseni.

Hyvä parisuhde antaa tilaa molemmille, eli asioita ei voi päättää toisen puolesta. Mä en voi sanoa miehelleni, ettei hän voi tehdä jotain tiettyä juttua, vaan luotan hänen omaan arvioonsa jutun vaikutuksista perhe-elämäämme ja parisuhteeseemme. Juuri tuossa järjestyksessä, perhe on tärkeämpi huomioonotettava kuin minä yksin. Tämä liittyy siis kunnioitukseen ja arvostukseen.
Rehellisyys ja sitä myötä uskollisuus on myös tärkeitä siinä määrin kuin niistä asioista yhdessä sovitaan. Sopimusta voi muokata aina tilanteen mukaan uudelleen, jos siltä tuntuu.
Huumorintaju ja seksin sujuminen ovat minusta myös osa hyvää parisuhdetta. Huumorilla tarkoitan sitäkin, ettei kaikista toisen sanomisista loukkaannuta ja pohdita päätään puhki sitä, että mitähän se tuollakin mahtoi tarkoittaa. Eikä seksinkään tarvitse aina sujua, vaan sillä rintamalla voi olla hiljaisempiakin kausia. Kunhan on myös niitä villimpiä :D
Jaa-a, eiköhän ne hyvän parisuhteen rakennuskivet ole pääosin tuossa minun mielestäni. Lisään soppaan vielä rakkauden ja tahdon, joista tahtoa pitää olla paljonpaljon enemmän kuin rakkautta :)

semmonen kuin meillä:

- kumpiki saa tulla ja mennä kuin haluaa
- ei tarvitse tehdä tiliä joka risauksesta toiselle
- omat rahat
- oma omaisuus
- ei tarvitse pelätä et toinen lukee salaa kännyn spn tms
- ei ex-suhteista rasitteena lapsia
- ollaan samaa mieltä, et yhteiset lapset hankitaan sit kun ei enää menojalka vipata

HEH
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 21:28 vakaa mielipiteeni kirjoitti:
Sellanen, missä ukko ja akka asuu eri osotteissa, ja vain seukkaavat keskenään. =)
Mä oon oikeesti samaa mieltä. Helevetti siitä tulee jos yhteen muuttaa, joillakin heti, joillakin pidemmän ajan päästä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 21:40 heh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 21:28 vakaa mielipiteeni kirjoitti:
Sellanen, missä ukko ja akka asuu eri osotteissa, ja vain seukkaavat keskenään. =)
Mä oon oikeesti samaa mieltä. Helevetti siitä tulee jos yhteen muuttaa, joillakin heti, joillakin pidemmän ajan päästä.
:LOL: samaa mieltä, yleensä sit myöhemmin ;)

Yhteistyössä