g: Miksi lopetiti imetyksen?

• Viestiketjun aloittaja "jag"
  • Ensimmäinen viesti
"jag"
Pumppasin 2 viikkoa ja sitten vauva oppi ottamaan otteen. Eräs ilta olin juuri nukahtanut ja vauva halusi rinnalle. Aloin imettää ja väsyneenä tuntui niin raivostuttavalta se nännin ärsytys. Huusin vauvalle täysillä . LOPETA!!! Teki mieli läppästä.

Sen jälkeen aloin antamaan korviketta, vauva oli 3 viikon ikäinen.

"qqq"
Maito loppui, koska yöimetys ja päivällä pumppaus ei pitänyt tuotantoa yllä. vauva oli 3kk. Imetys ei koskaan lähtenyt kunnolla käyntiin kun vauva raivos tissillä eikä huolinut kuin öisin. :/ Siirryttiin siis täysin korvikkeeseen vauvan ollessa 3kk, siihen asti sai osittain rintamaitoa.

"vieras"
Kun vauva oli 8kk olin miettinyt viikon verran, että haluaisin lopettaa, mutta vauvan takia jatkoin. Sitten vauva sai flunssan ja nenä oli niin tukossa, ettei pystynyt syömään rinnasta (pullosta pystyi) Kokeilin usemman kerran söisikö vielä rintaa, mutta ei onnistunut ja olin helpottunut, että imetys loppui.

Esikoisen kohdalla maidontulo ehtyi kaikista yrityksistä huolimatta, ja tyhjästä tissistä oli kurja imettää.

Kuopus oli 1 v 9 kk, aloittanut jo päiväkodissa, ja imetyskertoja oli vuorokaudessa enää 1-2. Katsoin siis parhaaksi lopettaa. Lapsi oli samaa mieltä.

"..."
Koska en halunnut imettää pidempään kuin kuukauden. Kuukausi oli ihan tarpeeksi tälle mammalle. Ja silti lapsi on terve, 4v, ei allergioita ja on ollut kaksi kertaa elämänsä aikana kuumeessa.

Mä jouduin lopettamaan imetyksen, kun tenava oli 3kk, sairauteni pheni siihen mallile, että oli pakko nöyrtyä ja ottaa vastaan sellainen lääkekuuri jonka aikana ei saanut imettää. Ottaa se päähän vähän vieläkin. Mutta hatun nosto mun lääkärille, synnytyksestä saakka oltiin yhdessä mietitty ja etsitty muita keinoja kuin tuo "hevoskuuri". Tuki mua oikeasti ja kannusti kestämään kipuilua ja muuta epämukavuutta edes sen kolmen kuukauden takia. Moni jopa lähipiirissä piti hulluna, kun pidin siitä niin tiukasti kiinni...

Ekan kohdalla en vain saanut sitä onnistumaan,siispä lopetin kun hän oli 3kk,koska maitoa ei enää tullut.Jälkimmäiset olen vieroittanut noin 13-14kk:n paikkeilla koska silloin ovat olleet mielestäni tarpeeksi isoja.

Ekan kanssa ei vaan oikein sujunut, täysimetin 1,5kk ja osittain 4,5kk. Toista imetin 8kk ja lopetin kun tulin uudelleen raskaaksi. Kolmas päätti puolivuotiaana että nyt riitti eikä enää huolinut tissiä. Neljättä imetin 8kk ja meni niin kivuliaaksi se homma kun vauva pureskeli että lopetin siksi. Viidennen ollessa 3,5kk sain pari lääkekuuria jotka ilmeisesti vaikutti maidon makuun niin että vauva ei enää huolinut.

"vieras"
Esikoista imetin vuoden, sitten aloitin lääkkeet "perussairauteeni" ja imetys piti lopettaa. Kakkosta olen nyt puoli vuotta imettänyt. Kohta lopetan, koska kun pitää taas ne lääkkeet aloittaa. Pitkästä imetyksestä haaveilin, mutta eipä toteudu se :(

Beep
[QUOTE="jag";24810462]Pumppasin 2 viikkoa ja sitten vauva oppi ottamaan otteen. Eräs ilta olin juuri nukahtanut ja vauva halusi rinnalle. Aloin imettää ja väsyneenä tuntui niin raivostuttavalta se nännin ärsytys. Huusin vauvalle täysillä . LOPETA!!! Teki mieli läppästä.

Sen jälkeen aloin antamaan korviketta, vauva oli 3 viikon ikäinen.[/QUOTE]

Ei kun lapsi lopetti imemisen. ;)

Meillä kans vuoden ja 4 kk ikäinen poju oli hoidossa, imetin 1-2 krt päivässä kuitenkin. Yhtäkkiä vaan rinnat ärtyi pahoille haavoille eikä millään enää parantuneet, joten katsoin parhaaksi lopettaa. Eiköhän se tarpeeks vastustuskykyä ehtinyt saada:D

Yhteistyössä