G: Mikä teitä ärsyttää liikenteessä?

• Viestiketjun aloittaja !!!
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nämä ainaskin:
Se että ajetaan alinopeutta! Ja se että ajetaan alinopeutta ja sit kun tulee ohituskaista nii sit ruetaan ajamaan jopa ylinopeutta, että kukaan ei varmasti pääse ohi! Se on tietysti eriasia jos esim. talvella on huonokeli nii ajelee varovasti, mut sitä en ymmärrä että hyvällä kelillä ei voi ajaa sitä 80 vaan vaikkapa 70.
Pees :wave:

vieras
Vooiii, ärsyttää monikin asia liikenteessä.

- Perässä roikkujat, varsinkin jos ohi pääsisi helpostikin, esim. ohituskaistaa
- Vasemman kaistan hidastelijat
- Ne jotka vilkuttavat vasta kun ovat jo melkein kääntyneet tai vaihtaneet kaistaa
- Autoilijat jotka eivät anna tietä jalankulkijoille
- Jalankulkijat jotka hidastelevat tahallaan ylittäessään tietä
- Äidit jotka ylittävät tien lastenvaunujen kanssa muualta kuin suojatieltä ja odottavat liikenteen pysähtyvän (kotikadullani tapahtuu tätä todella usein, suojatie on yleensä 20 metrin päässä muttaa kun laiskottaa niin vietävästi)
- Miehet joiden ego ei kestä kun nainen ohittaa, vaan pitää liikennettä vaarantaen lähteä itse ohittamaan
- Huonosti parkkeeravat citymaastureiden omistajat
- Miehet joiden täytyy peruuttaa ruutuun egoillakseen, mutta peruuttavat päin helvettiä ja vievät kaksi paikkaa
- MOPOAUTOT
- Turhaan jarruttelijat - tai jarrutellaan kilometrin ajan ja ihan viime hetkellä laitetaan vilkku päälle kun käännytäänkin, kun pitäisi ensin laittaa vilkku ja sitten vasta jarruttaa
- Jatkuvasti kaistaa vaihtavat jakomielitautiset
- Kännykkään puhujat ilman hands-freetä, kun jäädään jaarittelemaan eikä seurata liikennettä

:)
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Ne jotka roikkuvat puskurissa kiinni! :kieh: Onko sitä aivan pakko muka kaahata?!
Ei tarvii edes ajaa liian hiljaa, et saa jonkun perskärpäsen. Yhtenä aamuna yks likka kaahas mut kiinni 40:n alueella, mulla näytti mittari n. 60. Siinä se sit roikku niin lähellä, ettei ees sen ajovalot näkyny peilistä. Testailin sit huvikseni 80:n alueella ja ajoin n. 110 mittarissa, ja tää perässä.. Että ihan sama mitä vauhtia menee, nää läheisriippuvaiset ajaa siinä persuksissa. Että mua sieppaa!
Kerran kattelin peilistä kun yks tällainen touhuili autossaan kaikkea muuta kun katto eteensä ja roikku siinä puskurissa. Vähän kyllä teki mieli ihan pikkusen jarruttaa...
Toinen, mitä oon jo pitemmän aikaa ihmetellyt, on nää keskiviivalla ajavat. Käyvät vastaantulijoiden kaistallakin välillä ihan suorallakin tiellä. Mutkissa ne on puoliksi siellä väärällä puolella. Varmaan joskus ajaneet ojaan..?

vieras
Niin ja pyöräilijöistä tuli mieleen, että Tampereen Hämeenkadulla (pääkadullamme siis) jalkakäytävällä pyöräilijä ajoi takaa minua päin, loukkasin jalkani sen takia ja pyöräilijä huusi minulle vihaisena, että miksen katso taakseni. Ööh.. mistä lähtien kävelijän pitäisi koko ajan kytätä taakseen vainoharhaisena peläten, koska sieltä tulee kiireinen pyöräilijä?

Olin jo kohtalaisen reunassa ja menin siitä vielä enemmän reunaan, koska olin lähdössä kadun yli. Pyöräilijä oli aikonut vissiin koukata sieltä aivan reunasta, mikä on muutenkin typerää suojatien kohdalla kun siitä lähtee ihmisiä yli joka tapauksessa, ja hän oli menossa suoraan. Onnekseen tyyppi jatkoi matkaa heti huudettuaan, olisin varmaan lyönyt naamaan kun sattui ja vitutti.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ne jotka roikkuvat puskurissa kiinni! :kieh: Onko sitä aivan pakko muka kaahata?!
Ei tarvii edes ajaa liian hiljaa, et saa jonkun perskärpäsen. Yhtenä aamuna yks likka kaahas mut kiinni 40:n alueella, mulla näytti mittari n. 60. Siinä se sit roikku niin lähellä, ettei ees sen ajovalot näkyny peilistä. Testailin sit huvikseni 80:n alueella ja ajoin n. 110 mittarissa, ja tää perässä.. Että ihan sama mitä vauhtia menee, nää läheisriippuvaiset ajaa siinä persuksissa. Että mua sieppaa!
Kerran kattelin peilistä kun yks tällainen touhuili autossaan kaikkea muuta kun katto eteensä ja roikku siinä puskurissa. Vähän kyllä teki mieli ihan pikkusen jarruttaa...
Toinen, mitä oon jo pitemmän aikaa ihmetellyt, on nää keskiviivalla ajavat. Käyvät vastaantulijoiden kaistallakin välillä ihan suorallakin tiellä. Mutkissa ne on puoliksi siellä väärällä puolella. Varmaan joskus ajaneet ojaan..?
Mä välkyttelen perskärpäsille aina jarruvaloja. Kyllä ne sitten tajuaa kun on noin 20 kertaa väläyttänyt.

.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä välkyttelen perskärpäsille aina jarruvaloja. Kyllä ne sitten tajuaa kun on noin 20 kertaa väläyttänyt.
Jarruttele mieluummin käsijarrulla. Ei vilku jarruvalo. Tajuaa paljon paremmin kun vähän kolahtaa kun ei ehtiny jarruttaa perässä ajoissa...

Äsken tapahtunutta
Se kun lähdetään ohittelemaan pitkää letkaa, monen auton ohi ja tungetaa yhtäkkiä siihen väliin kun joku tulee vastaan... Totta kai joku antaa tilaa eikä niitä **tuta ollenkaan olla siinä jonossa missä EI PÄÄSE OHI kun koko ajan tulee joku vastaan.. Mitä hemmettiä se hyödyttää lähtee tekeen noita itsemurhaohituksia... Joskus tekis kyllä mieli vaan painaa kaasua kun joku tunkee eteen.. harmi vaan että sit on ite siinä vieressä kun kolahtaa...

:)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin minäkin olen tehnyt, joskus ne on vaan niin vatipäitä, ettei tajua sittenkään. Sit teen sellaisia äkkijarrutuksia risteyksissä, jotkut tajuaa siitä vähän jättää pitemmän välin kun kattovat että mikä hullu jarruttelija toi on :D

kemeli
No tänään ärsytti taas suuresti (ja yleensäkin) nuoret mopoilijat, jotka eivät yksinkertaisesti osaa liikennesääntöjä ja joiden kapasiteetti ei riitä huomioimaan muita liikenteessä kulkijoita. Saatika, että ymmärtäisivät jotakin omasta turvallisuudestaan. Tänään liikenneympyrässä meinasi tulla ikävää jälkeä, kun mopotyttö oli kääntyvien kaistalla ja minä suoraanmenijöiden ja yhtäkkiä tajuan, että tyttö painaa mopollaan vaan suoraan eikä käännykkään. Ohitti mut vielä siinä ympyrässä ja luulen, ettei edes tajunnut olleensa väärällä kaistalla. Oli kyllä lähellä ettei pamahtanut kylkeen. Ja nättiä jälkeä olis tullut siinä shortsi-toppi-yhdistelmässä.

muita ärsytyksiä:

-perässäroikkujat

- jos ei käytetä vilkkua

-ei uskalleta kiihdyttää reippaasti moottoritielle

-tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tulija jää väistämään vasemmalta tulijaa. Ja oikein viittelöi sieltä.

-sellaiset, jotka jarruttavat viime tingassa risteykseen.

tätä listaa vois jatkaa loputtomasti

vieras
Noh, Kuinkas moni teistä pitää turvavälin taajamassa ajaessa?? On tehty jopa tutkimus, että n.98% autoilijoista ärsyttää perässäroikkujat... nää kaks prossaa on vissiin sit niitä perässä roikkujii?? :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
1. Se, ettei kaksikaistaista tietä kulkevat autot pysähdy suojatien eteen jos siihen on jo viereistä kaistaa kulkeva auto pysähtynyt.

2. Se kun pyöräilijät suihkii menemään ihan omien sääntöjensä mukaan, ja vaihtaa mm. jalkakäytävältä ajotielle ja takaisin sen mukaan mitkä valot sattuu sopimaan. |O

3. Se, ettei jalankulkijat anna tietä kun ylitetään suojatietä. Joskus on tosiaan jopa painettu kaasua kun lapsien kanssa ylitetään tietä.

4. Se ettei käytetä autoa ajaessa vilkkua.
Peesi +

5. ei osata ajaa liikenneympyrässä, pahimmassa tapauksessa olen nähnyt yhden tyypin PYSÄHTYVÄN keskelle ympyrää ja päästän kolmion takaa ympyrään tulevia sisään :eek:

6. Kuskit jotka ohittelee motarilla oikean kaistan puolelta koska heillä on niin kiire etteivät malta odottaa että edellä ohituskaistaa menevä siirtyy takaisin oikealle vaikka tilannenopeus on 120 km/t (nämä on kyllä todellisia kusipäitä- kerran en huomannut kun yksi bemarikuski teki näin ja rupesin siirtymään takaisin oikealla ja yht'äkkiä oikealle sujahtaakin auto tuhatta ja sataa ja pyyhkäsee siitä ohi, pikkasen säikähdin :eek: )

Kaikki henkilöautoilijat Helsingissä ärsyttää jo lähtökohtaisesti, ja erityisesti yksinajavat.
Onko ihan pakko tunkea sillä omalla koslalla keskustaan, kun sinne pääsee a) bussilla b) lähijunalla c) metrolla d) raitiovaunulla e) pyörällä f) kävellen g) taksilla h) millä vain, kunhan ei tunge henkilöautollaan.

Kaikilta autoilijoilta, jotka ei PYSÄHDY SUOJATIEN ETEEN KUN JALANKULKIJA HALUAA PÄÄSTÄ YLI, sais ottaa kortin pois. Eivätkö ne helvetti soikoon tiedä liikennesääntöjä? Kummasti ne näytetään muualla Euroopassa osaavan, jotain Viroa lukuunottamatta, täällä vielä opetellaan... Virkistän muistia:

Tieliikennelaki 32§ kertoo yksiselitteisesti: "Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille. Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa."

Tuolla liikennesäännöllä ei usein tunnu olevan mitään merkitystä. Yleensä henkeni uhalla siis vain kävelen valottomalla suojatiellä suoraan tielle, koska siitä ei ruuhka-aikana pääsisi muuten koskaan yli. Seurauksena nyrkin puimista ja jarrujen kirskuntaa. Joka kerta tilanne on yhtä uskomaton!

Pyöräkaistalla kävelevät tollukat turistit ärsyttävät myös. Haloo, siihen maahan on maalattu pyörän kuva ja liikennemerkissä on pyörän kuva, takaa soi jo kello, mitä muita signaaleja vielä tarvitaan? Joskus vielä ajan haluamattani jonkun päälle :(.

Joskus hyvin harvoin autoillessani ärsyttävät perässähiihtäjät. Äkkijarrutus herättää...(No joo, en oikeasti harrasta niitä, mutta kyllä monesti ihmetyttää että Suomessa on niin helkutin tarkat lait mutta siitä huolimatta lapsia saa hankkia jokainen sikiämään kykenevä ja ajokortin saa jokainen joka osaa aakkoset, noin kärjistettynä ).

Kiitos paljon, helpotti :D.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ja sitten ärsyttää ihmiset jotka kävelee päin punaisia.
se vituttaa autoilijana ja se vituttaa kävelijänä etenkin kun omat muksut sitten on huuli pyöreenä "miks toi sai mennä" :headwall:
Punaisia päin saa mielestäni kävellä huoletta, jos katsoo oikealle ja vasemmalle eikä oikeasti ainoatakaan autoa ole kilometrin päässä. Usein kyllä olen (tämän maan sääntökoneiston ja sosiaalisen paineen lannistamana) jäänyt sadan muun kanssa pönöttämään tyhjiin valoihin pariksi minuutiksi, jos kanssaodottajana on ollut esim. päiväkotiryhmä. Mutta silloin olen kyllä ajatellut, ei tässä mitään järkeä ole :D.

Punaisiin ryntäily ja varsinkin niitä päin ajaminen sen sijaan on edesvastuutonta!

Oman mahdollisen lapsen aion kasvattaa siihen, että ylittää saa jos tie oikeasti on tyhjä. Valothan on tehty turvallisuuden varmistamiseksi, mutta omaakin järkeä saa käyttää. Tai ehkä sitten olen vain kärsimätön.

vieras
Ohituskaistarallikuskit: muuten ajavat 100 alueella 80 km/t mutta kun ohituskaista alkaa, löytyykin kaasu ja nopeus nousee 100 km/t joten ne jotaka ajavat takana eivät välttis pääse ohi ja kun ohituskaista päättyy nopeustippuu taas 80 km/t :headwall: ilmeisesti kyse on aroista kuskeista joille kahden vierekkäisen kasiat olemassa olo luo jonkinlaisen turvallisuuden tunteen ja siisnä kohdassa uskaltavat sitten ajaa hieman lujempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:
-Pyöräilijät, jotka menevät autojen seassa.
Nokun poliisi voi sakottaa jos ajelet pyörällä jalkakäytävällä!!
Mäkin ärsyynnyn pyöräilijöistä ajotiellä, mutta kun ne perkeleet suhaa kilpureillaan vaikka pyörätie on vieressä! Täällä Kauhajoella todellakin pyöräillään pyörätiellä.

vieras
Perässäroikkujat,vaikka edessä olisi hyvin vapaata tilaa ohittaa,niin nämä perheenisät farmareissaan tulevat perään kiinni hiostamaan. Lopulta ehkä menevät pakon sanelemana ohi,kun edessä oleva lyö jarrut tahallaan pohjaan tai väistää pientareelle ja kun heidän ajotyyliään seuraa,niin kohta ovat taas jonkun toisen auton perässä ajamassa.Yhtään eivät osaa olla omassa tilassaan:D

poipoipoi
Hidastelijat. En tajua, miten joku kehtaa vetää kymmenien autojen letkoja ajamalla hyvällä kelillää alinopeutta. Ei ole kovin vaikeaa vetää vaikka bussipysäkille aina välillä ja päästää letka ohi.

Täälläpäin on 1,5kaistainen tie. Mua ärsyttää, ku ihmiset ajelee siinä niinku yksi kaistaisella = keskellä tietä :headwall: Kun tuo tie on niin leveä, että siitä pääsee helposti ohittamaan oikealla ajavan auton mutta eipäs pääsekään kun jotkut järjenjättiläiset hurruuttelee 30km/h keskellä kaistoja |O
Tästä on ollu jo paikallisessa lehdessäkin juttua ja poliisit sanoi, että jos siinä sattuu joku kolari niin sitä tietä pidetään silloin kaksi kaistaisena vaikkei se olekaan ihan niin leveä. Tarkoituksena on vain se, että pääsee näppärästi ohi ja sitten takaisin oikealle "kaistalle".

Suzyanne

Kannattaa jarrutella ahkerasti kun on perskärpänen takana. Luulisi muutaman äkkijarrutuksen vähän välimatkaa kasvattavan. Itse olen myös joskus nuorena tehnyt niin, että olen pysähtynyt tien laitaan, laskenut ohi, ja sitten vähän itse leikkinyt perskärpästä, että toinen näkee miltä se tuntuu...enää en toki niin tee. :whistle: :saint:

Yhteistyössä