G: Mikä sisälämpötila on ALIN missä tarkenet?

  • Viestiketjun aloittaja galluiita
  • Ensimmäinen viesti
galluiita
[QUOTE="höh";30482873]Sehän riippuu vaatetuksesta![/QUOTE]

En mää ainaskaa halua sisällä mmitään karvaturkkia pitää. Kyl sisällä pitää olla sisälämpötila kohdillaan ettei tarvi palella tai kääriytyä viltteihin! Ainaskaan jos ei omista mitään hylkeenrasvakerrosta muutenkaan.
 
Kyllä se varmaan on 20. Meillä puulämmitys ja aamuisin on 18-19 ja on viileää, ei viitti ilman pitkiä housuja ja sukkia kulkea. Kun on 20+ niin ihan normaalit sisävaatteet riittää, kunhan on joku pitkähihainen paita päällä. 23-> tarkenee jo ilman pitkähihaista
 
"xxx"
Riippuu aika paljon myös vetoisuudesta + siitä mikä huone on kyseessä.

Mun mielestä kodinhoitohuoneen 19 tuntuu samalta kuin olohuoneen 23 - johtuen siitä että kodinhoitohuoneessa teen aina jotain duunia ja olohuoneessa istuskelen.

Mun mielestä villasukat + villapaita on vielä o, mutta jos pitää pipoa tai kämmekkäitä käyttää niin sit alkaa mennä liian viileäksi =) (Paitsi nyt alkuraskaudesta palelen vaikka olis 25 astetta)
 
galluiita
[QUOTE="höh";30482903]No mitä sulla on päällä tavallisesti, että 23 riittää juuri ja juuri?[/QUOTE]

Yleensä on lyhythihainen paituli ja pitkät olohousut ja sukat. Mitään villapaitaa en ala sisällä käyttää eikä olis kiva lapsillekaa tuolla lattianrajassa leikkiä jos lämpö laskee liikaa.
Meil on sähkö & puulämmitys.
 
Vierras
22-23 on sellainen että hillun t-paita ja pikkarit jalassa. Laitan verkkarit kun on lähelle 20. Alle 20 voin laittaa neuleen ja ehkä sukat, mutta ihan hyvin silti tarkenee jonnekin 18 saakka.
 
Vierras
En mää ainaskaa halua sisällä mmitään karvaturkkia pitää. Kyl sisällä pitää olla sisälämpötila kohdillaan ettei tarvi palella tai kääriytyä viltteihin! Ainaskaan jos ei omista mitään hylkeenrasvakerrosta muutenkaan.
Jos on kallis lämmitysmuoto niin ihan mielellään sitä pukee sen villatakin kun tietää miten paljon siinä säästää.
 
galluiita
Jos on kallis lämmitysmuoto niin ihan mielellään sitä pukee sen villatakin kun tietää miten paljon siinä säästää.
No joo tavallaan totta tuokin mutta en mä ainakaa halua että lapset ja mä palellaan vaan sen takia et säästetään muutama kymppi (tai mitä tosta nyt säästöä tulis). Sitäpaitsi noi sairastelee muutenkin tarpeeks ja huomaa heti et jos tulee liika kylmä lattioille niin sairastuminen on taattu.

Meillä lämpiää suurin osta talosta kyllä tosi hyvin takalla ja leivinuunilla, ne on varaavia. Lisäks sauna on puulämmityksellä että sieltä tulee loppulämmöt kans hyödyksi.
Rumpukuivaaja on sit semmosessa osassa taloa mihin noi puulämmitykset ei auta ja se lämmittää hyvin sit sitä osaa.
 
"timppa"
Meillä on makuuhuoneissa 18-19 ja muualla on säädetty lämmöt 20. Takassa tai leivinuunissa kun pitää tulia niin sitten onkin nopeasti sen 23 lämmintä ja sitten onkin taas hiki.

Nyt kun on nollan molemmin puolin pomppinut lämmöt, niin ei olla pidetty lämmityksiä päällä ollenkaan. Leivinuunilla on saatu lämmitettyä koko kämppä.

Porukka juoksee meillä t-paitasillaan ja jalassa on housut jos muistaa laittaa. Saunan jälkeen monesti on kukin omilla tahoillaan ihan alasti.

Syksyllä monesti tuntuu kylmältä kun lähtee lämmöt putoamaan, mutta jouluna tuntuukin jo sitten tuo 20 ihanan lämpimältä.
 
sähkönsäästäjä
19 riittää hyvin, ei pidetä sähköpattereita päällä vaan lämmitetään takalla. Jos menee alle 18 niin on liian kylmä (joskus saattaa olla 16 astetta aamulla). Pidän aina jakkua päällä sisällä :)
 
"kuikka"
mie nyt vaan oon niin vilukissa että aina paleltaa. 23-25 on sellanen sopiva ettei tartte turkkia etsiä päälle. sen alle kun on niin sormet/varpaat on jäässä ja viluttaa. nyt 20 astetta kun ei eilen ehtinyt lämmittää niin ihan umpijäässä!
 
vieras .
Itellä olis sellaset 20-23 mutta mies lämmittää sen verran et meillä on aina n.25 sanoo tehneensä sen takia puita että ei tarvi talvella palella
Meillä oli lapsuudenkodissa öljylämmitys ja noin +18°C. Päätine ttä kun asun omassa kotona, en kyllä palele. :kieh:

Nyt tehdään sen verran reilusti puita ja minä hoidan kantamisen+lämmityksen, joten meillä on olkkarissa ym 22-25, makkarissa siellä 18-20 paikkeilla.
 

Yhteistyössä