G: Mikä on vyötärösi ympärysmitta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Damitar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
... vyötärön kapeimmasta kohdasta, jokaisella hieman eri kohdassa, napa ei liity vyötärön ympäryyden mittaukseen mitenkään.. terveisin vaatetusartesaani ("muutaman" kerran saanut oppia) Lantio taas mitataan lantion leveimmästä kohdasta. mulla 63cm normaalisti, nyt kun raskaana rv 29 (jolloin mittaan vyötärön suurimmasta kohdasta) 95cm.

Muistatteko muuten mittoja ennen/jälkeen lasten? Mulla ennen lasta n 63-64 cm, lapsen jälkeen 67 cm. Paino täysin sama. En kyllä oo mitenkään aamumittoja katsellut, kun joskus päiväsaikaan ommellessa. ;)

Ja ne suositukset on muuttuneet tässä ihan hiljattain. Naisilla pitäisi olla alle 80 cm.

Miten teillä voi muka olla noin isoja ympärysmittoja. BootyPeppikin on varmaan sitten raskaana kun olen monia kuvia nähnyt ja on normaalipainoinen, muuten tuo vy ei ole mahdollinen tai sitten on mitannut väärästä kohdasta. Eikös hän kuitenkin ompele vaatteita, että luulisi tietävän mistä se mitataan. Eli raskaana kai sitten.

Itse olen ylipainoinen ja mulla on ihan reilusti läskiä mahassa, ja vyötärön ympärys on silti "vaan" 77cm, joka on liikaa kuitenkin. Kyllä mulla silti erottuu vyötärö ja jenkkakahvoja mulla ei ole lainkaan.

[QUOTE="vieras";22325553]Miten teillä voi muka olla noin isoja ympärysmittoja. BootyPeppikin on varmaan sitten raskaana kun olen monia kuvia nähnyt ja on normaalipainoinen, muuten tuo vy ei ole mahdollinen tai sitten on mitannut väärästä kohdasta. Eikös hän kuitenkin ompele vaatteita, että luulisi tietävän mistä se mitataan. Eli raskaana kai sitten.

Itse olen ylipainoinen ja mulla on ihan reilusti läskiä mahassa, ja vyötärön ympärys on silti "vaan" 77cm, joka on liikaa kuitenkin. Kyllä mulla silti erottuu vyötärö ja jenkkakahvoja mulla ei ole lainkaan.[/QUOTE]

En tiedä tästä ketjusta, mutta muuten olen huomannut että monet mittaavat virheellisesti navan kohdalta tai sitten siitä leveimmästä kohdasta. Asiaan vaikuttaa myös miten tiukkaan vetää mittanauhaa. Itse olen kokeillut että jos vetäisin nauhan hyvin napakasti tulisi tuloksena yli 5cm kapeampi mitta kuin nyt kun mittaan että nauha menee suoraan mutta hyvin löyhään. :)

Muistatteko muuten mittoja ennen/jälkeen lasten? Mulla ennen lasta n 63-64 cm, lapsen jälkeen 67 cm. Paino täysin sama. En kyllä oo mitenkään aamumittoja katsellut, kun joskus päiväsaikaan ommellessa. ;)

Ja ne suositukset on muuttuneet tässä ihan hiljattain. Naisilla pitäisi olla alle 80 cm.

Ennen kuin sain tuon viimoisen lapsosen niin mitat olivat 90/59/88

Jos mahalihakset eivät tee työtä, ns. koonto ei ole kasassa niin se lisää vyötärönympärysmittaa ja aika paljon. Verratkaa vaikka. Mitatkaa ekaksi mahalihakset löysänä ja sitten jännittyneinä niin tulee aikasmoinen ero. Mahalihastenhan pitäisi koko ajan tehdä työtä, jolloin koonto on hyvä. Siitä voi johtua osan isohko vyötärönympärysmitta...

Yhteistyössä