V
vierailija
Vieras
Sivusta seuranneena olettaisin tuon toisen vastaajan tarkoittaneen himmaamisella sitä, että loppuraskaudessa olisi voinut vaikkapa jäädä sairaslomalle. Tosin se ei taida raskaushepatoosiin auttaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Vien lapsen joskus vapaapäivänä hoitoon, koska saatan olla työrupeaman jälkeen niin väsynyt, että tarvitsen lepoa. Työ fyysisesti erittäin kuluttavaa. P***a tilanne. Töissä pakon edestä.
Sitä se elämä on. Ihmisen kuuluu tehdä töitä jos on siihen kykeneväinen ja jos siihen on tilaisuus. Nykyajan ihmiset on todella laiskoja verrattuna mihin aikaisempaan ajanjaksoon vaan.
Ja viitaten toiseen viestiin, miten se lasten hoito kotona on nykyään niiin rankkaa? Nykyään on pesukoneet, mikrot, imurit, lapsilla leluja, pihoilla keinuja, hiekkalaatikoita, liukumäkiä, kaikilla lapsilla mahdollisuus kunnon vaatteisiin, on hyvät lämpimät kodit, vesi tulee sisälle, on rattaita jos jonkinlaisia, jatkuva neuvolaseuranta lapsille, ohjeistusta, opastusta....
Sitä se elämä on. Ihmisen kuuluu tehdä töitä jos on siihen kykeneväinen ja jos siihen on tilaisuus. Nykyajan ihmiset on todella laiskoja verrattuna mihin aikaisempaan ajanjaksoon vaan.
Ja viitaten toiseen viestiin, miten se lasten hoito kotona on nykyään niiin rankkaa? Nykyään on pesukoneet, mikrot, imurit, lapsilla leluja, pihoilla keinuja, hiekkalaatikoita, liukumäkiä, kaikilla lapsilla mahdollisuus kunnon vaatteisiin, on hyvät lämpimät kodit, vesi tulee sisälle, on rattaita jos jonkinlaisia, jatkuva neuvolaseuranta lapsille, ohjeistusta, opastusta....
Itse sain töitä, jota en luonnollisesti osannut etukäteen ennustaa. Eli hain tarhapaikkaa ja sain hirveän mäkätyksen kaupungilta, että haen liian myöhään, että hakuaika on 4kk.Eli päivähoitoon ei pääse nopeasti, jos saat töitä. Työttömiä syrjitään tässä asiassa. Opiskelemaan pääsevät saa tarhapaikan 2 viikossa, mutta töihin menevä ei. Siksi lapset ovat hoidossakin. Ei ole varaa kieltäytyä työpaikasta.
Me hoitajat sairastumme sen takia usein kun te äidit suuressa viisaudessanne tuotte teidän Jani-Petterin päiväkotiin tyyliin:Se oksensi yöllä mutta nyt se on jo ok. Tai Kaarlo jäi nyt kotiin,kun sillä on influenssa,mutta Minttu(pikkusisko) tulee kuitenkin hoitoon,kun se on ihan TERVE.Joo ja huomenna Mintullakin on influenssa ja niin myös tädeillä ja kaikilla tarhan mukuloilla.Miettikää äidit kantsiiko sitä kipeän sisarusta tuoda sinne hoitoon...
Toimistossa ei ole yskiviä mukuloita,jotka tartuttais kaikki muut siihen tautiin,jos aikuinen sairastuu niin jää usein suosiolla kotiin,tai osaa ainakin peittää suun kun yskii ja aivastaa ja pestä kädet sen jälkeen...tauti ei tartu...
Ootko kokeillut Manducaa tai muuta kantoreppua tai liinaa? Mä laitoin kuopuksen reppuun, jos sitä ei väsyttänyt, mutta kumminkin oli mentävä ulos 2,5v esikoisen kanssa. Siinä viihtyi katsellen, kunhan maisemat vaihtuivat koko ajanHuh. Tulipahan syyllistäviä kommentteja omaan tarinaani. Ja se on meidän tarina, ei aihe muille syyllistää.
Kaksivuotiaani luokittelen positiivisesti vaativaksi, koska hänelle todellakin pitää koko ajan olla keksimässä puuhaa. Aivot käy nopeammin kuin lapsi itse ja normaali arki normaaleine juttuineen ei yksinkertaisesti riitä. Hän ei ole mikään sylivauva ja osaa kyllä kaikki tuhmuudet. Oppii nopeammin kuin ehdit kissaa sanoa. Hän on pienessä ryhmässä, jossa hänelle on aikaa.
Olen itse määritellyt hoitoajat, ei päiväkoti. En aio herättää lastani kahdeksaksi päiväkotiin, koska sitten hän olisi kiukkuinen koko päivän. Ja kahdeksaksi vietynä joutuisin hakemaan päiväunille kotiin. Koska hän menee aamuisin kymppiin, voidaan herätä ihan omaan tahtiin ja saadaan vielä iltapäivällä välipala ennen kotiin lähtöä. Ja lapsella oli kiva päivä.
Enkä minä oleta, että lapselleni joka päivä keksittäisiin päiväkodissakaan tanssikuvioita tai muuta vastaavaa. Siellä on kavereita, joiden seura uuvuttaa lasta samalla tavalla kuin tanssi- ja lauluhetket kotona. Mutta kuten sanottua, ette ole tavanneet häntä, joten ette voi tietää, mitä hän tarvitsee.
Ja mitä vauvan kanssa ulkoiluun tulee, se ei vain ole mahdollista. Vauva ei viihdy vaunuissa. Ja rintaruokintaa en ulkona harrasta, koska saan tiehyttukoksen todella helposti. Ulkoilujuttuihin tulee varmasti muutos, kun vauva on riittävän iso hiekkalaatikolle ja päivärytmi muuttuu ennustettavammaksi.