G: Mihin maahan sulla ei ole mitään intoa matkustaa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
sunflower20
Pohjois-Korea, ei takeita poispääsystä :) Mutta yleisesti ottaen olen niin utelias luonteeltani että haluaisin käydä kaikissa maissa, niissä köyhimmän Afrikan maissa katsomassa ja kokemassa itse sen kurjuuden mitä näkee välillä tv:ssä.
Ja yleensäkin kiinnostais päästä sinne elämän ytimeen, eikä turistikeskuksiin...

vieras
Mua ei kiinnosta turvattomat maat. Olen käynyt 15 maassa eli on noin 185 jäljellä :D
Joten mieluummin valitsen sellaisia maita, joissa ei tarvitse pelätä, että ryöstetään/raiskataan keskellä päivää niin kuin jossain Etelä-Afrikassa. Samoin ei kauheasti kiinnosta maat, jonne pitää ottaa hirveesti rokotuksia. Sitten tietysti nämä lähialueiden maat (Ruotsi, Viro, Venäjä, Latvia ym.) ei kauheasti kiinnosta, siis niin, että oikein säästäisi matkaa varten, voin käydä, mutta en mitenkään etukäteen suunnittele vuotta sitä matkaa, mutta joskus siis edullisia risteilyjä niin lähden toki silloin.

j
Mitkään homofobiset maat ei kiinnosta, kuten Egypti, Turkki, Venäjä, Baltian maat, Afrikan maat.

Meillä on sateenkaariperhe ja kaksi (kohta kolme) pientä lasta. Emme siksi edes voisi matkustaa noihin maihin oman turvallisuutemme takia, muttei kyllä myöskään kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Pohjois-Korea, ei takeita poispääsystä :) Mutta yleisesti ottaen olen niin utelias luonteeltani että haluaisin käydä kaikissa maissa, niissä köyhimmän Afrikan maissa katsomassa ja kokemassa itse sen kurjuuden mitä näkee välillä tv:ssä.
Ja yleensäkin kiinnostais päästä sinne elämän ytimeen, eikä turistikeskuksiin...
Peesi :)

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Mitkään homofobiset maat ei kiinnosta, kuten Egypti, Turkki, Venäjä, Baltian maat, Afrikan maat.

Meillä on sateenkaariperhe ja kaksi (kohta kolme) pientä lasta. Emme siksi edes voisi matkustaa noihin maihin oman turvallisuutemme takia, muttei kyllä myöskään kiinnosta.
Turkki homofoobinen? Ei ainakaan turistikohteet tai suurkaupungit, meidänkin naapurissa esim. asui homopari joka eli ihan normaalia elämää.

Ja maan suosituimpiin artisteihin kuuluu transsukupuolinen Bülent Ersoy.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Käytte vähän niinkuin mässäilemällä sillä kurjuudella :)

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
No niin just :xmas: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Turkki homofoobinen? Ei ainakaan turistikohteet tai suurkaupungit, meidänkin naapurissa esim. asui homopari joka eli ihan normaalia elämää
Eikä venäjäkään mikään homofoobinen maa ole.

Venäjälle - en pidä siitä, mitä olen maasta kuullut ja nähnyt.
Kiinaan, Japaniin, Thaimaaseen - Massaturismi ja muutenkin jo liikaa ihmisiä ja saasteita plus pienet paikalliset, joiden seurassa tuntuisi jätiltä. :LOL:
Iran, Irak yms. sotaisat alueet plus maat, joissa on ihan ihmelakeja esim. naiset otilla tai käyttävät hametta -> hirteen - ei kiinnosta tapattaa itseään.

vieras

Mistä kukaan sitä tietää, että olette perhe? Harvat vakiintuneet parit kuitenkaan koko aikaa julkipaikoilla kaulailee (etenkin jos on tuollainen lauma ilmeisesti aika pieniä lapsia paimennettavana mukana).

Muistelen vaan, kun lapsuudessani matkailtiin aina naisporukassa äidin, äidin kaverin ja tämän lapsien kanssa.

Tietty jos ei kiinnosta, niin sit asia on eri :)

vieraana
Siis en missään nimessä halua mihinkään missä on kuuma. Eli etelän reissut olisi ihan kauheita. Tai sitten missä ei oo kunnon sivistystä...Siis yleensäkin missä paistuu, nälkiintyy, sairastuu kummiin tauteihin etc....
Kumma kyllä jäi paljon jäljelle sivistysvaltioita kuitenkin....heh, hee

vieras
Näihin Kyprokselle ja Kanarialle ja mitä lie muita noita on. Paikat, jotka ovat pullollaan suomalaisia bermudashortseissaan ja tennissukkasandaaleissaan vyölaukut vatsamakkaroiden päällä roikkuen. Ihmiset lentävät Suomesta LOMALLE ulkomaille kuunnellakseen Eino Gröniä allasbaarissa ja katsellakseen miten naapurikämpän Virtaset kusee hotellin parvekkeelta alas :x :x :x ...

Juntti-juntimpi-Teneriffan matkaaja.

Myöskään semmoisiin maihin en menisi, jossa on sotatila. Olisi kiva päästä matkalta kotiin muutenkin, kuin sinkkiarkussa :xmas:

Kolmas never-kohde on joku nobody saksa tai norja tai joku muu vastaava typerääkin typerämpi viro...Miksi ihmeessä menen jonnekin LOMALLE palelemaan ja koluamaan jotain kapisia kaupunginkatuja nilkat rakoilla...

Nääh. Minä vaadin lomalta hillitöntä auringonpaistetta, kiireetöntä oleskelua, mahdollisimman vähän muiden suomalaisten näkemistä, edullista elintasoa, lämmintä merta jne...Intia ja Afrikka kiinnostaa. Olisi sikamakeeta nähdä leijonat ja kirahvit niiden aidossa elinympäristössä yms :).

Toisaalta ihan kaikki maat kiinnostaa, mutta en uskalla matkustaa vaikka Afganistaniin tai Irakiin. Jordaniassa ja Jemenissä on kuulemma hienoa, mutta mutta.

Jotkut turistikaupunkirysät ei kiinnosta, mutta maa itse kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
No niin just :xmas: :xmas:
No se ei olis ihme sulta :xmas: :xmas:

Jaa, olisko vaikkapa tuonne Kongoon. Israeliin. Etelä-Afrikkaan. Myanmariin. Saksaan. Irakiin...yms.
Kylmät paikat kierrän myös kaukaa (mikä ei ole mikään ongelma, koska matkustelu näillä näkyminen on pelkästään teoreettista )

Yhteistyössä