G: Luuletko että miehellesi sopisi, että jäisit loppuiäksesi kotiäidiksi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
En usko, että hänestä se olisi hyvä ajatus, lapsemme ovat jo isoja ja meistä kumpikin haluaa mahdollisimman pian pois työelämästä, mutta emme halua jättäytyä vain toisen tulojen varaan. en minäkään haluaisi olla yksin taloudellisessa vastuussa.
 
Se antas tehä ihan niinku mä itte haluaisin.
Toisaalta viime keskustelu käytiin näin "oi ihanaa, sit ku sä valmistut ja meet hyväpalkkaseen duuniin ni mä voinki jättäytyy päivärahalle ja alkaa kulkee kalalla ja mettästämässä"
:LOL:
 
.
ei näillä tuloilla, enkä ole peruskoulun jlk käynyt mitään koulua koska 9lk:n lopussa poksahdin ja vauva tuli!
Joten kyllä se haluis varmaan että opiskelisinkin jotain :p
 
Tiedän, että ei sopisi.
Syy tähän on taloudellinen ja tasa-arvollinen. Mies tahtoo, että minäkin teen osuuteni perheemme elättämisestä, siinä missä hänkin...

Mies on kokenut taloudellisesti ja henkisesti rankoiksi ne ajat kun olen ollut kotihoidontuen varassa kotosalla.
 
Jos rahaa ois niin paljon, niin se ois varmaan enemmän kuin onnellinen sen puolesta, että joku hääräis aina kotona ja laittais lapset aamulla kouluun jne. On ehdottanut mulle mm pph hommaa ja muita kotitöitä, että lapsia ei tarvis viedä hoitoon tai niiden tarvis lähteä aamulla tyhjästä kodista tai tulla tyhjään kotiin. Miehelle lapset on aina nro 1 :heart:
 
juu
en tiedä miehestä, mutta mulle se ei todellakaan sopis. mitä ihmettä sitä tekis kaikki päivät sitten kun lapset olis koulussa? no ehkä joku roikkuis täällä sen ajan, mutta itse olen mieluummin töissä.
 
Ei, koska sitten eläisin hänen siivellään. Ei koe kodin ja lastenhoitoa rahanarvoiseksi, kun siitä ei kerran maksetakaan mitään. Tai ei ole suoraan näin sanonut mutta käyttäytyy näin... Jo nyt kun opiskelen enkä siis tienaa, ei pidä opiskeluani ja sitä, että sen ohella hoidan kaikki kotityöt ja lapset kun ovat kotona, minään.
 
Turkilmas
Tästä meillä mies haaveilee. Että jäisin vallan kotiäidiksi. Mä taas en siihen suostu. Ollaan päädytty kompromissiin: jos vaan pystyn, niin 3 vuotta oon nyt kotona.
 

Yhteistyössä