G: luetteko iltarukouksen lapsillenne? minkä?

  • Viestiketjun aloittaja api
  • Ensimmäinen viesti
meillä näin
Illoin tähdet syttyvät,
vuode kutsuu meitä,
lasten luokse taivaasta,
lentää enkeleitä,
Taivaan Isä mullekin,
suothan oman enkelin,
Aamen.

Joskus luetaan perinteinen Levolle laske Luojani tai nämä molemmat :)
 
mie vaan
meillä joko Herran siunaus tai sitten tämä
päivän touhut taakse jää
minua jo väsyttää
kiitos että nukkumaan
peiton alle mennä saan
hyvää yötä Jumala
siunaa meitä kaikkia
lisäksi siunaan lapset vielä nukkumaan:
meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo Isän Jumalan rakkaus ja Pyhänhengen osallisuus olkoon meidän kaikkien kanssa
 
Meillä lauletaan iltalaulu, Levolle lasken Luojani, Pieni tytön tylleröinen, Peikkoäidin kehtolaulu, Tuikituiki tähtänen tai Tuu tuu tupakkarulla. Tyttö valitsee joka ilta, et mikä lauletaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
meillä joko Herran siunaus tai sitten tämä
päivän touhut taakse jää
minua jo väsyttää
kiitos että nukkumaan
peiton alle mennä saan
hyvää yötä Jumala
siunaa meitä kaikkia
lisäksi siunaan lapset vielä nukkumaan:
meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo Isän Jumalan rakkaus ja Pyhänhengen osallisuus olkoon meidän kaikkien kanssa
Meilläkin toi päivän touhut. Ensin iltasatu, sitten pötköttelyä vierekkäin ja rukous. Siitä omaan sänkyyn unta odottelemaan.
 
tämä
Päivän touhut taakse jää,
minua jo väsyttää.
Kiitos, että nukkumaan
peiton alle mennä saan.
Hyvää yötä Jumala,
siunaa meitä kaikkia.

tai tämä

Taivaan Isä armias,
kuule mua pienoistas,
anna valos mulle loistaa,
pelon pimeän se poistaa.
Aamen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja api:
meillä tämä

Rakas Jeesus siunaa meitä,
anna meille enkeleitä,
siivilläsi meitä peitä,
älä meitä koskaan heitä.
Meillä kans tää, paitsi että kun ekaa kertaa sitä alettiin sanomaan niin unohdettiin toi siivilläsi meitä peitä kohta joten jäi vähä typistetty versio meille :D
 
tuikku
Meillä ei lueta aina, mutta silloin kun luetaan niin tämä:

Tule Jeesus lapses luo,
hälle siunaukses suo.
Tue pientä horjuvaa,
johda tietä oikeaa.
Aamen.

Joskus myös lauletaan Maan korvessa tai se "maailma on niin lavea, pikku pikku Lauri", ja Laurin tilalle oman lapsen nimi. Näitä lauluja etenkin pienempänä laulettiin.
 
:)
miksi pitäisi jotain "loruja" vetää illasta toiseen ku ei niillä ole mitään merkitystä??

Meillä iltarukous lähtöö sydämmestä,eli jutellaan rukouksessa mitä on päivän aikana tehty ja lapset sitten kertoo huolet ym.....rukouksessa jonka he pitävät itse omassa sängyssä.Aito rukous lähtee sydämmestä.
 
raisa
Alkuperäinen kirjoittaja api:
meillä tämä

Rakas Jeesus siunaa meitä,
anna meille enkeleitä,
siivilläsi meitä peitä,
älä meitä koskaan heitä.
Meillä sama. Mun mielestä aivan ihana! Bongasin sen aikoinaan siitä uutistenlukijan (en muista nimeä) kirjasta. Ollaan siihen lisäilty vielä "omat juttumme" perään esikoisen toimesta.
 
tuikku
Alkuperäinen kirjoittaja :):
miksi pitäisi jotain "loruja" vetää illasta toiseen ku ei niillä ole mitään merkitystä??

Meillä iltarukous lähtöö sydämmestä,eli jutellaan rukouksessa mitä on päivän aikana tehty ja lapset sitten kertoo huolet ym.....rukouksessa jonka he pitävät itse omassa sängyssä.Aito rukous lähtee sydämmestä.
Ei kenenkään pidä, mutta keneltä se on pois jos joku vetelee loruja? Musta useimmissa noissa "loruissa" on tiivistettynä pyyntö Jumalalle pitää huolta pienestä. Kuka sitten haluaa jutella lisää, niin tehköön. :)

P.S. Luetaanhan jumalanpalveluksissakin aina myös niitä vakiorukouksia.
 

Yhteistyössä