G:Liitoskivut

Ihan mielenkiinnosta kyselisin että millä viikoilla teillä on nuo liitoskivut alkaneet? Tiedän kyllä, että kaikille niitä ei vättämättä tule ollenkaan. Itsellä nyt rv22 ja vielä ainakaan ei ole mitään sen sortin tuntemuksia ollut, mutta kylläpä tässä vielä kerkiää.
 
Ihan alusta asti ollut tässä toisessa odotuksessa....ei välttämättä ihan jokapäiväisiä tai -öisiä, mutta ihan riittämiin niitä on! Ei tarvitse paljoa normaalia enempää tai välttämättä mitään ylimäärästä tehdä, niin yöllä on välillä turha yrittää edes kylkeä kääntää. Niin paljon tuntuu luissa ja lihoissa :whistle: Joskus täytyy pari kyyneltä tirauttaa kääntymisen johdosta, mutta kyllä tämä tästä. Nyt menossa rv 21+5.
 
minäkin olen kuullut että olisivat seuraavissa raskauksissa runsaampia, eli ekassa ei välttämättä ole. Serkkunikin sitä sanoi, että ekaa odottaessa ei olllut yhtään, mutta toista odottaessa tuntui siltä että takalisto leviää alle, kun viilteli niin. Tehdäänkin siis jatkokysymys, eli onko ollut eroa raskauksien kesken. Esim. ensimmäisessä ei ollenkaan ja toisessa alusta asti, vai miten on mennyt?
 
Ensimmäisestä raskaudesta en muista olleen mitään vaivoja,toisessa liitoskivut oli lopussa todella pahoja, kolmannessa ei taas ollut ja neljännessä tosi aikaseen alkoi. Nyt tässä viidennessä raskaudessa ei ole vielä kovin pahoja ollut ja menossa on viikkoja 21+6
 
Ensimmäisessä oli jonkun verran. Lähinnä raskauden puolivälissä jumppia vetäessä tuntui takaosan liitoksissa ja loppuvaiheessa häpyliitos oli älyttömän kosketusarka (huomasi hyvin vielä synnärilläkin sisätutkimuksia tehtäessä ).

Nyt tässä toisessa raskaudessa (menossa 34+3) alkoivat puolivälin tienoilla kuten edellisessäkin. Nyt ne vaan on lisäksi säteillyt takaa jalkoihin iskiastyyppisesti ja nyt viime viikkoina häpyliitoksessa tuntuu väärän liikkeen tehdessä siltä kun puukolla vääntäisi.
 
Helpottavaa kuulla että useammalla niitä ei ole ollut ollenkaan. On vain kuullut niitä kauhutarinoita että ei suurin piirtein kävelemään pääse ja yhdellä sukulaisellakin on niin "löysä" lantio, että sillä on joka raskauden aikana lähtenyt lonkat sijoiltaa. Jospa sitä itse pääsis vähemmällä *koputtaa puuta*
 
Mulla ei ollu ekassa olleskaan, mutta tokassa alkoi hyvissä ajoin ja rv29 alkaen ramppasin äitipolilla. Sain unilääkkeitäki, mut ei ne auttanu. Sit liitoskipujen takia käynnistettiin heti, kun rv38 tuli täyteen.
Se oli helvettiä! Ja mulle sano lääkäri kans, että ekassa raskaudessa harvoin on, mutta siitä seuraavat.. Tässä kauhuissa odotan, kui käy tän kolmannen odotuksen kaa!

nelli ja pulla 9+5
 

Yhteistyössä