G; Lapsen sukupuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PikkasenPyöree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PikkasenPyöree

Vieras
Elikkä siis. Miten teille on ilmoitettu syntyvän lapsen sukupuoli? Mulle lääkäri-täti ilmoitti, kun kysyin onko tyttö vai poika (ite ajattelin että on poika), että kyllä täällä pienet häpyhuulet näkyy =)

Mulle sano lääkäri et selvästi on kivekset laskeutuneet. Se siis kolmannessa raskaudessa, nyt lääkäri kysy ite haluanko tietää sukupuolen kun se näkyis, mutta mä en halunnu... :whistle:

Kysyin niskapoimu-ultrassa ja lääkäri kertoi, että "tytöltä näyttää mutta omalla vastuulla vedätte seiniin vaaleanpunaiset tapetit - Palataan asiaan rakenneultrassa" Ja rakenneultrassa kun kysyin, että onko edelleen tyttö niin sanoi, että "kyllä, ei ole muuttunut miksikään". :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:
Minä kysyin että onkos siellä tyttö vai poika.
Lääkäri siihen: "No mitäs merkitystä sillä on!?"
:|
Kertoi sitten kuitenkin. Oli tökerö se lääkäri.

Tylsää olla tökerö ihminen tuollasessa ammatissa, jossa kuitenkin on kyse hienosta asiasta... Eihän sillä periaatteessa mitään merkitystä varmaan ookkaan kumpi tulee, kunhan on terve, mutta jos se sukupuoli kerta näkyy ja vanhemmat haluavat tietää, niin miks sitä tolla lailla pitää inhottavasti murjasta... :(

Sanoi:" jaahas ja kumpaas sukupuolta hän on vai saakos sitä kertoa?"
Sai kertoa.
"Poika on. Kyllä vaan. Ihan selvät kivekset tässä näin katsopaakas itse. Ei epäilystäkään."

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No meille sanoi siskon anoppi et poika tulee ja tuli :whistle: oli siis nähnyt unta :D ja nyt ois tyttö tulossa :D

No mulle neuvolantäti sano monta kertaa, että ihan varmasti poika tulossa. Vähän yllätty, kun kerroin että tyttö se on =)

Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No meille sanoi siskon anoppi et poika tulee ja tuli :whistle: oli siis nähnyt unta :D ja nyt ois tyttö tulossa :D

No mulle neuvolantäti sano monta kertaa, että ihan varmasti poika tulossa. Vähän yllätty, kun kerroin että tyttö se on =)

Nii, mut tuo onki aika noita :D

Ekasta en tiennyt, oletin että on tyttö ja tyttö tuli.

Kakkosesta oli koko ajan tunne että tyttö hänkin, ja rv.34 sain tieteää että onkin tyttö.

Kolmosesta oli kanssa alusta asti tunne että tyttö, mutta ultrissa vei jalat sirosti yhteen, ultraaja veikkasi että tyttö on, ja niin olikin :D

Meille lääkäri kirjoitti pyynnöstämme tiedon paperille. No, eihän me maltettu kotiin asti kun matka sairaalalta kotiin 2h, joten pysähdyttiin matkalle ja paperissa luki: " Näkyvyys huono. Veikkaisin tyttöä". Ja tyttö tuli. Samoinen lääkäri oli tuttavalleni sanonut et tuttavalleni on tulossa poika, ja ettei hän ole ikinä "veikannut" väärää sukupuolta. Oon vaan jäänyt miettiin et mistä se sen tietää, etteikö ole veikannut. Tuskin se käy tarkastamassa jokaisen ihmisen, joka hänellä on rakenneultrassa käynyt, syntyneen vauvan sukupuolta.

Sen jälkeen kun kysymykseen vastattiin haluavamme tietää, tuli kommentti "no tossa näkyy tommonen, pojalta näyttäs"...Kierteli parhaansa mukaan sanaa pippeli se lekuri. Ja lisäsi ettei kuitenkaan kannata hommata pelkkää sinistä kun sen tuloksen kuitenkin näkee sitten synnärillä. Ja tää siis rakenneultra.

Lääkäri nosti vauvan näkyvillemme ja kysyi. "Kumpikos on?". Itse ehdin nähdä jo heti vauvan tullessa ulos, että komeat pojan merkit siellä vilahtivat. :D

Etukäteen meillä ei ollut tietoa ja tyttöä enemmän veikkasin tuntemusteni perusteella.

Esikoisesta en tainnut edes kysyä, tosin muistan, ettei tarvinnut udellakaan, kun lääkäri ilmoitti etukäteen etteivät enää arvaile sukupuolta.

Toisesta en kysellyt, mutta sain tietää punktion tuloksista, että poika tulee.

Kolmatta ultrattiin monta kertaa ja joka kerta kerrottiin, että poika tulossa. Ensimmäisellä kerralla kyllä lääkäri kysyi hymyillen haluanko tietää mitä sukupuolta tulokas saattaisi olla. Ja poika tuli, ihan oikein ja veikkausten mukaan.

Ekaa odottaessa NKL:lla ei suostuttu rakenneultrassa sukupuolta kertomaan (v.2005), venäläinen nlalääkäri sanoi ultratessaan rv 26 kysyessäni: 'tytöltä näyttää'. yksityisellä kävin rv ja lääkäri sanoi että: 90%:sti veikkaa poikaa. Poika oli.

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Ekaa odottaessa NKL:lla ei suostuttu rakenneultrassa sukupuolta kertomaan (v.2005), venäläinen nlalääkäri sanoi ultratessaan rv 26 kysyessäni: 'tytöltä näyttää'. yksityisellä kävin rv 28 ja lääkäri sanoi että: 90%:sti veikkaa poikaa. Poika oli.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Meille lääkäri kirjoitti pyynnöstämme tiedon paperille. No, eihän me maltettu kotiin asti kun matka sairaalalta kotiin 2h, joten pysähdyttiin matkalle ja paperissa luki: " Näkyvyys huono. Veikkaisin tyttöä". Ja tyttö tuli. Samoinen lääkäri oli tuttavalleni sanonut et tuttavalleni on tulossa poika, ja ettei hän ole ikinä "veikannut" väärää sukupuolta. Oon vaan jäänyt miettiin et mistä se sen tietää, etteikö ole veikannut. Tuskin se käy tarkastamassa jokaisen ihmisen, joka hänellä on rakenneultrassa käynyt, syntyneen vauvan sukupuolta.

Jotkut kokeneet gynet tosiaan osaa, mulle tiesi hedelmöittymispäivän ja ihan tasan tarkkaan. Sanoi että voi olla 5 pv:n heitto periaatteessa, mutta kyllä se on se, minkä hän sanoo. Varmasti olikin.

Esikoisesta kätilö sanoi että "tyttö tuli, ja jestas mikä tukka!! :o :D "
Kuopuksesta leikkaava lääkäri sanoi että" tyttö tuli taas :D "

Niin ja tiesin kyllä molemmista että tytöt tulossa :heart:

Yhteistyössä